۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اگر امریکا کدخداست، چرا امام حسین(ع) کدخدا بودن یزید را نپذیرفت؟/در عصر غیبت نشانِ ولایتِ خدا در پرچم ولایت‌فقیه است
کد خبر: ۲۱۵۷۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۱ ساعت: ۱۵:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

اگر امریکا کدخداست، چرا امام حسین(ع) کدخدا بودن یزید را نپذیرفت؟/در عصر غیبت نشانِ ولایتِ خدا در پرچم ولایت‌فقیه است

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اگر امریکا کدخداست، چرا امام حسین (ع) کدخدا بودن یزید را نپذیرفت؟ امریکایی‌ها تا ما را به ذلت نکشند و آبرو و حیثیت ما را پایمال نکنند دست بردار نیستند.

اگر امریکا کدخداست، چرا امام حسین(ع) کدخدا بودن یزید را نپذیرفت؟/در عصر غیبت نشانِ ولایتِ خدا در پرچم ولایت‌فقیه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در همایش طلایه‌داران تبلیغ در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی تشریح اهمیت ولایت را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان معرفی و اظهار کرد: ولایت امام علی (ع) و ولایت ائمه اطهار (ع) مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد و اگر توجهی به آن نکنیم تبلیغ‌ها اساس، مبنا و فایده‌ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم پس از ائمه بساط دین تعطیل نیست و شایسته‌ترین عالِم هر عصر و زمانه‌ای، به عنوان ولی‌فقیه، باید تصدی امور دین را بر عهده بگیرد.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: بنابراین امر ولایت، چه ولایت در عصر غیبت که پرتوی از انوار ولایت اهل‌بیت (ع) است، چه ولایت ائمه اطهار (ع) و چه ولایت پیامبر (ص)، همه در راستای ولایت خداوند قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر مبلغی در تبلیغ مسئله ولایت و امامت در عصر حاضر را مدنظر قرار ندهد، تبلیغ او اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان ولایتی که در نقطه مقابل ولایت امام حسین (ع) قرار داشت، پرداخت و تشریح کرد: این نبود که در کربلا ولایت، تنها در صف و خط اباعبدالله (ع) قرار داشته باشد؛ بلکه در نقطه مقابل امام حسین (ع) هم ولایت جاری بود.

عابدینی با بیان اینکه امروز در دنیا انسانی که به ولایتی وصل نباشد، وجود ندارد، اضافه کرد: آن‌هایی که تمایل به مذاکره با امریکا و اسرائیل دارند نیز صاحب ولایت هستند اما لیاقت آن‌ها این است که ولی‌‌شان امریکا و متحدانش که همان شیطان و طاغوت است، باشد.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین افزود: در نقطه مقابلِ ولایتِ شیطان و طاغوت، ولایت خداست؛ بنابراین همه به دنبال ولایت بوده و به جایی وصل هستند اما ما می‌خواهیم وصل به خدا و دین باشیم و آن‌ها را ولی خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه وصل به خدا و دین شدن شرایط و الزاماتی دارد، اظهار کرد: در عصر غیبت نشانِ ولایت خدا در پرچم ولایت‌فقیه وجود دارد و این امر مهمِ دینی و قرآنی را باید به صورت جدی تبیین شود.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: برخی‌ها که درک درستی از ولایت‌فقیه ندارند، تنها به جنبه سیاسی ولایت فقیه توجه می‌کنند و گمان می‌کنند که امروز سیاست اقتضا می‌کند که موضوع ولایت‌فقیه مطرح شود؛ در حالیکه اعتقاد به ولایت‌‌فقیه از موضوعات اساسی است که پایگاه تفسیری و قرآنی، کلامی و فقهی دارد و در عین حال مسئله مهم سیاسی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما امروز وظایف بسیاری در تبیین صف حق و باطل داریم و اگر در سال 61 هجری توقف کنیم و فقط به تشریح بدی‌های یزید، ابن‌زیاد و عمربن‌سعد بپردازیم، خدمت به امام حسین (ع) نیست.

وی بیان کرد: خدمت به امام حسین(ع) این است که ابن زیادهای امروز را به مردم معرفی کنیم؛ اگر سخن از ابن زیاد به میان می‌آید به این خاطر است که ابن‌زیاد با نقابِ نفاق وارد کوفه شد.

عابدینی خاطرنشان کرد: این موضوع خیلی واضح است که آدم‌های بسیاری هستند که با نقاب نفاق، همان کار ابن‌زیاد را می‌کنند و همان دشمنی را با دین دارند. امروز در مقابل آن‌ها امام حسین (ع) نیست اما کسانی که در مسیر اباعبدالله قرار دارند، در مقابل خودشان می‌بینند.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: ابن‌زیادهای زمان ما همان کینه‌ها و مخالفت‌هایی که با امام حسین (ع) وجود داشت را نسبت به پرچم‌داران مسیر امام حسین (ع) و رهبری دارند و باید از این حقایق پرده‌برداری شود.

وی وحدت را یکی از مسائل مهم امروز جامعه برشمرد و اظهار کرد: باید مسائل وحدت‌بخش را در زمان تبلیغ برای مردم تشریح کنیم و بدانیم که هیچ عامل وحدت‌بخشی بالاتر از امام حسین (ع) وجود ندارد.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه وحدتی پایدار و ماندگار است که توحیدی باشد، تصریح کرد: اعتصام به خدا مستقیم محقق نمی‌شود و باید به حبل‌الله که همان ائمه اطهار (ع) و قرآن هستند، تکیه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مبارزه با خرافات و چاپلوسی را یکی از اهداف تبلیغ برشمرد و تأکید کرد: نباید خرافات در جامعه رخنه و نفوذ کند چرا که نفوذ خرافات باعث می‌شود تا حقایق واقعه عاشورا و مسائلی که اباعبدالله‌الحسین (ع) مطرح کرده‌اند، دیده نشود.

وی با تأکید بر اینکه خرافات، فرهنگ اباعبدالله (ع) را پوشش می‌دهد، گفت: نباید اجازه دهیم خرافات، نهضت انسان‌ساز، عرفانی، قرآنی و معرفتی امام حسین (ع) را در خودش گم بکند و باید تلاش کنیم تا مستند سخن بگوییم چرا که مطالب مستند درباره امام حسین (ع) به فراوان وجود دارد و نیازی به طرح مطالب بی‌سند وجود ندارد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اگر امریکا کدخداست، چرا امام حسین (ع) کدخدا بودن یزید را نپذیرفت؟ امریکایی‌ها تا ما را به ذلت نکشند و آبرو و حیثیت ما را پایمال نکنند دست بردار نیستند.

عابدینی افزود: آیا واقعاً تروریسم از منظر امریکایی‌ها همان چیزی است که ما می‌گوییم؟ امریکایی‌ها معتقدند مبارزه با تروریسم یعنی این‌که سیدحسن نصرالله را از میان بردارند و مردم سوریه را به خاک و خون بکشند.

وی گفت: از نظر امریکایی‌ها مردم یمن که هر روز زیر بمب و موشک به خاک و خون کشیده می‌شوند، تروریست هستند و آن‌ها مردم ایران را تروریست می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تروریست در مکتب ما با تروریست در نگاه امریکایی‌ها بسیار متفاوت است، گفت: ما می‌گوییم شیمون پرز، نتانیاهو و هیئت حاکمه امریکا تروریست هستند اما آن‌ها مردم سوریه، ایران، یمن و افرادی مانند سیدحسن نصرالله که از دین، ناموس و کشورشان دفاع می‌‌کنند، تروریسم می‌دانند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات رهبری درباره مذاکره با امریکا، تأکید کرد: مگر رهبری نفرمودند که مذاکره با امریکا غلط است؟ ایشان تأکید کرده‌اند آنچه که امریکایی‌ها در مذاکره از ما می‌خواهند دین، شرف و استقلال ماست و چه چیزی در قبالش می‌خواهیم از آن‌ها بگیریم جز ذلت و خواری؟
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان