۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین با تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان مانتوهای باز و شلوارهای پاره شدیدا برخورد می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۱ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

با تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان مانتوهای باز و شلوارهای پاره شدیدا برخورد می‌شود

دادستان قزوین بیان کرد: تولیدکنندگان و فروشندگانی که براساس الگوهای غربی عمل کرده و باعث بی حیایی و بی حجابی در جامعه می‌شوند باید در انتظار برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی باشند.

با تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان مانتوهای باز و شلوارهای پاره شدیدا برخورد می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با ابراز نگرانی از شیوع تاسف آور مدل جدیدی از پوشش زنان و دختران در شهر گفت: تولیدکنندگان و استفاده کنندگان مانتوهای باز و شلوارهای پاره مروجان اصلی بی حیایی هستند و وظیفه خود می دانیم که با اینگونه مظاهر شرم آور مقابله و برخورد نماییم.

وی تاکید کرد: برای حفظ عفت و حیا در جامعه خواستار برخورد شدید با تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان از این نوع مدل پوشش هستیم تا موجبات انحراف در شهر فراهم نشود.

این مسئول با بیان اینکه اسلام دین بی بند و باری و بی حجابی نیست، تصریح کرد: اسلام دین حجاب، پوشش، حفظ حریم و حرمت انسان ها است و باید در این چهارچوب حریم انسان ها حفظ شود.

این مقام قضایی اذعان کرد: فلسفه حجاب و پوشش مناسب برای بانوان این است که از رواج فساد و فحشا در جامعه جلوگیری شود.

صادقی نیارکی ادامه داد: خداوند متعال به دفعات در قرآن به زنان توصیه و تاکید کرده تا زیورها و زیبایی‌های خود را از نامحرم بپوشانند ولی متاسفانه همان بلا و مصیبتی که غربی ها گرفتار آن هستند گریبانگیر جامعه ما نیز شده است.

وی اضافه کرد: در حالیکه زن ایرانی باید به دنبال مدل و الگوی قرآنی باشد از حجاب اصیل ایرانی و اسلامی که همان چادر است فاصله گرفته است.

این مقام قضایی با انتقاد از تشدید وضعیت بدحجابی‌ها و بی حیایی‌ها در جامعه گفت: بعضی از افراد در جامعه هستند که می‌خواهند بی قید و بند باشند و اصلا به این فکر نمی‌کنند که در چه جامعه و کشوری زندگی می‌کنند و در واقع مصلحت خود را نمی دانند.

وی بیان کرد: چرا باید زن ایرانی این اجازه را بدهد تا بواسطه پوشش نامناسب و زننده به حریم خصوصی اش تجاوز نموده و برایش ایجاد مزاحمت کنند.

این مسئول افزود: از طرفی هم هیچ کس نباید به خود اجازه دهد تا به حریم خصوصی دیگران تجاوز یا اهانتی کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: افرادی که بدون پوشش اسلامی در شهر ظاهر می‌شوند، تصور می‌کنند باید راحت باشند ولی نمی‌دانند که چطور با این به اصطلاح راحتی، آسایش و امنیت دیگران را مختل کرده اند.

تولیدکنندگان و فروشندگانی که براساس الگوهای غربی عمل میکنند مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند
صادقی نیارکی ادامه داد: این افراد باید متوجه باشند در جامعه ای که کوچه و خیابان هایش به نام شهیدان مزین و منقش است دیگر جایی برای بی حیایی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و فروشندگانی که براساس الگوهای غربی عمل کرده و به طراحی لباس می‌پردازند باعث بی حیایی و بی حجابی در جامعه می‌شوند و این افراد باید در انتظار برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی باشند.

این مقام قضایی تصریح کرد: طی دستورات جداگانه به ضابطین قضایی خواستار برخورد جدی با تولیدی‌ها و فروشندگان متخلف که مبادرت به تولید و فروش انواع مختلف مانتوهای زننده از قبیل؛جلو باز بدون دکمه، نازک و بدن نما و شلوارهای پاره می‌کنند شده ایم چرا که اینها مروجان اصلی بی حیایی هستند.

صادقی نیارکی اذعان کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا الگوهای دینی مطابق با آموزه های تربیتی اسلامی را در جامعه ترویج دهند.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت شاهد الگوهای غلط غربی در سطح شهر و کشورمان هستیم که این به هیچ عنوان زیبنده فرهنگ ما نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تقدیر و تشکر از اقدامات بنیاد عفاف و حجاب در قزوین عنوان کرد: انتظار ما از شهروندان این است که در ابتدا خود بوسیله امر به معروف و نهی از منکر وارد عمل شوند تا دیگر شاهد چنین موارد مشمئز کننده در جامعه نباشیم در غیر این صورت دستگاه قضایی توسط نیروهای خدوم انتظامی بویژه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اداره نظارت بر اماکن عمومی به وظیفه خود عمل می نماید.
انتهای پیام/2002

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان