۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰۵ بقعه متبرکه/ ۱۱۳ مبلغ به مناطق مختلف قزوین اعزام می‌شوند
کد خبر: ۲۱۵۷۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۱ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰۵ بقعه متبرکه/ ۱۱۳ مبلغ به مناطق مختلف قزوین اعزام می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: ۱۱۳ مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰۵ بقعه متبرکه/ ۱۱۳ مبلغ به مناطق مختلف قزوین اعزام می‌شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) به مناسبت برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سالن جلسات اداره کل اوقاف وامور خیریه قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این نشست اظهار کرد: وقف حوزه گسترده‌ای است که دارای کارکردهای فراوانی بوده و با اقشار مختلف جامعه در ارتباط می‌باشد.
وی هدف اصلی اجرای برنامه‌های اداره اوقاف را ترویج فرهنگ وقف در جامعه برشمرد و افزود: این فرهنگ ریشه در تاریخ کهن کشور دارد به طوریکه بسیاری از موقوفات مربوط به پیش از اسلام بوده اما دین اسلام انسجام بیشتری به آن بخشیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت اوقاف در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و درمانی لازم است تا آحاد جامعه از فعالیت‌ها ‌و کارکردهای آن مطلع شده و برای شرکت در عمل وقف تشویق شوند.
وی ادامه داد: همچنین به دلیل افزایش جمعیت و پیدایش نیازهای جدید، عمل وقف می‌تواند در رفع اختلاف طبقاتی و کمک به اقشار محروم جامعه در حوزه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و خدماتی نقش موثری داشته باشد از این رو امروز باید بیش از گذشته به ترويج فرهنگ وقف و ايجاد موقوفات جديد در جامعه پرداخته شود.
عادل عنوان کرد: وقف با سایر انفاق‌ها و احسان‌ها تفاوتی دارد که همیشگی بودن آن است به طوریکه برخی موقوفات از 800 سال پیش تاکنون جریان دارد و مردم از آثار و برکات وقف بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم که در این ماه نه فقط در کشور ما بلکه در سراسر دنیا شور و حال خاصی برپا می‌شود و با توجه به اهمیت این موضوع و ارتباط بسیاری از وقف‌ها با امام حسین(ع)، نیات واقفین در این راستا احصاء شده تا با دقت بیشتری اجرا شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی با هدف برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها در ماه محرم، انسجام بیشتر برنامه‌ها و تحقق هدف اصلی امام حسین(ع) که بیداری امت، نجات اسلام و بصیرت افزایی است، برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در طول ماه‌های محرم و صفر با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با اهل بیت و به ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 105 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده 113 مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند که شامل 50 مبلغ اعزامی از قم و 63 مبلغ بومی هستند.
انتهای پیام/7003 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان