۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مراسم تکریم استاد برجسته نقاشی حوزه انقلاب و دفاع مقدس قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۱۵۷۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۱ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

به همت حوزه هنری استان؛

مراسم تکریم استاد برجسته نقاشی حوزه انقلاب و دفاع مقدس قزوین برگزار شد

با حضور رییس حوزه هنری قزوین، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان پیشکسوت با اهدای لوح (از طرف حوزه هنری قزوین) از استاد برجسته نقاشی حوزه انقلاب و دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

مراسم تکریم استاد برجسته نقاشی حوزه انقلاب و دفاع مقدس قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، استاد کاظم چلیپا استاد دانشگاه در برنامه «مروری بر آثار ابوالفضل دلزنده» که با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان عصر روز گذشته(شنبه) در سالن کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد، هنر را ابزار انتقال معرفت دانست که می‌تواند مخاطب را به تفکر وادارد.
این استاد دانشگاه گفت: شناخت خود، هستی و خداوند دغدغه همه انسان‌ها است و در مکاتب مختلف، تعاریف متفاوتی ارائه شده است، ما در این باره از پشتوانه عظیمی بهره مند هستیم و الگوهای بزرگی در طول تاریخ داشته ایم.
این هنرمند نقاش افزود: هنرمند هر دوره ای باید معرفت خود را پیدا کند، کار هنرمند انتقال مفهوم، رشد معرفت و دگرگون کردن فضاست و در این مسیر، کار معلم باید معطوف به نشان دادن راه معرفت و در نهایت زنده کردن شاگرد باشد.

وی یادآور شد: در سه زمینه نقش، محتوا و موضوع باید خلاق و از تقلیدگریزان بود چراکه در سایه این روح خلاق می توان فرزند زمانه بود و جهان پیرامون را دگرگون کرد.
در این برنامه رئیس حوزه هنری قزوین، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، استاد ابوالفضل دلزنده را رزمنده ای در کسوت هنرمندی دانست که توانست طی بیش از سه دهه علاوه بر تربیت شاگردان متعهد، آثاری به یادماندنی در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خلق کند.
علی هوشمند گفت: استاد دل زنده هنرمندی است که با سلاح هنر در انعکاس ارزش‌ها و شعائر انقلاب گام‌های بلندی برداشته است و این برنامه بهانه ای برای تقدیر از وی و ادای دین به مقام همه ایثارگران دفاع مقدس است.

در ادامه برنامه جمعی از هنرمندانی چون؛ علی کاظم لو، حسن یوسفی، حسین یعقوبیان و محمد حضرتی‌ها درباره استاد دلزنده به ایراد سخن پرداختند.
در این برنامه آثار استادان؛ حبیب اله صادقی، حسین خسروجردی، کاظم چلیپا به صورت اسلاید پخش و توسط استاد کاظم چلیپا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است؛ در پایان برنامه نیز با حضور رییس حوزه هنری قزوین، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان پیشکسوت با اهدای لوح (از طرف حوزه هنری قزوین) از ابوالفضل دلزنده تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان