۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۵ چرخ خیاطی از طرف افرادی که حاجت گرفته‌اند به کارگاه هدیه شده است
کد خبر: ۲۱۵۷۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول برگزاری کارگاه خیاطی لباس حضرت علی‌اصغر(ع):

۲۵ چرخ خیاطی از طرف افرادی که حاجت گرفته‌اند به کارگاه هدیه شده است

مسئول برگزاری کارگاه خیاطی لباس حضرت علی اصغر (ع) گفت: ۲۵ چرخ خیاطی از طرف کسانی که حاجت گرفته‌اند به کارگاه هدیه شده است.

۲۵ چرخ خیاطی از طرف افرادی که حاجت گرفته‌اند به کارگاه هدیه شده است
محبوبه محمدی مسئول برگزاری کارگاه خیاطی لباس حضرت علی اصغر، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره انگیزه و هدف خود از راه‌اندازی کارگاه خیاطی لباس حضرت علی اصغر اظهارکرد: هدف ما ترویج فرهنگ اسلامی و برقراری ارتباط قلبی شیعیان با ائمه و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره واقعه عظیم کربلا در قلب شیعیان است.

وی افزود: این اقدام یک سنت حسنه و دست توسل جستن به ائمه و حضرت علی اصغر (ع) و حضرت رقیه (س) است که در آستان امامزاده حسین (ع) تدارکات این امر مهیا شده است.
محمدی ادامه داد: پارچه‌ها در مدت 5 روز برش زده شدند و 15 روز است که مراحل دوخت آن آغاز شده و صبح ها از ساعت 9 الی یک و نیم و بعد از ظهرها از ساعت سه و نیم الی 10 با همکاری 40 نفر کار می‌کنیم.

محمدی عنوان کرد: کارگاه دوخت لباس حضرت علی اصغر (ع) به مجمع جهانیان علی اصغر ارتباط دارد، این مجمع در 38 کشور اسلامی برنامه دارد، 16 مهرماه مصادف با اولین جمعه محرم همایش شیرخوارگان علی اصغر ساعت 9 صبح در آستان امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد بسته‌هایی که تهیه می‌کنند، گفت: تعداد بسته‌های ارسالی امسال نسبت به سال‌های گذشته از 3000 به 7000 لباس و چادر رسیده است، محتویات این بسته دارای روسری، کاور و هدبند با نام حضرت علی اصغر برای کودکان تهیه شده و این پنجمین سال از برگزاری این کارگاه است که در سال‌های اول فقط برش می‌کردند و در منزل خادمین و دوستان دوخته می‌شد.
مسئول کارگاه حضرت علی اصغر (ع) با بیان اینکه این کارگاه مدت 3 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند، افزود: امسال با همکاری خیرین، کارگاه خیاطی لباس حضرت علی اصغر (ع) رسما راه‌اندازی شد، از دهم مهرماه بسته بندی این لباس‌ها آغاز می‌شود و دوازدهم مهرماه اختتامیه طرح کارگاه حضرت علی اصغر (ع) و حضرت رقیه (س) است.

محمدی اضافه کرد: چهاردهم مهرماه همزمان با برپایی همایش درپای سه ساله حضرت رقیه (س) به دختران سه ساله چادر می‌دهیم.

وی با اشاره به کراماتی که از باب الحوائج دیده‌، خاطرنشان کرد: بیشتر کسانی که با این کارگاه همکاری دشاته‌اند به حاجات خود رسیده‌اند و 25 چرخ خیاطی توسط این افراد به کارگاه هدیه شده است.

محمدی با بیان اینکه این کارگاه از طرف خیرین و ادارات حمایت می‌شود، عنوان کرد: در جهت فرمایش مقام معظم رهبری، بقاء متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و ما تلاش کرده‌ایم تا در این مسیر حرکت کنیم و در آستان امامزاده حسین (ع) این فرهنگ را ترویج دهیم.

مسئول این کارگاه خیاطی در پایان خاطرنشان کرد: این بزرگترین کارگاه در استان قزوین است، از عتبات درخواست همکاری داشتیم اما بنابر دلایلی این همکاری محقق نشد و تنها توانستند مشوق ما بشوند؛ امیدواریم که جوانان ما در این زمینه فعال باشند.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان