۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجازه دو قطبی شدن استان را نمی‌دهیم/در سفر رییس‌جمهور به استان قزوین شاهد هم‌بستگی و وحدت بودیم
کد خبر: ۲۱۵۷۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۹ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امام‌جمعه قزوین:

اجازه دو قطبی شدن استان را نمی‌دهیم/در سفر رییس‌جمهور به استان قزوین شاهد هم‌بستگی و وحدت بودیم

امام‌جمعه قزوین گفت: در سفر رئیس‌جمهور ما شاهد هم‌بستگی و وحدت بودیم و وظیفه همه ما این است که به شدت با کسانی که علاقه‌مند هستند جامعه را دو قطبی نشان دهند، مقابله کنیم.

اجازه دو قطبی شدن استان را نمی‌دهیم/در سفر رییس‌جمهور به استان قزوین شاهد هم‌بستگی و وحدت بودیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکدیگر را به تقوا سفارش می‌کنیم و دست یکدیگر را برای رسیدن به تقوا می‌گیریم و با همت جمعی جامعه‌ای بر اساس تقوا می‌سازیم.

وی افزود: در هر نماز جمعه با این هدف گرد هم می‌آییم تا مشمول فضل و عنایت خدای متعال در رسیدن به ایمان و تقوا باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به سفر رییس‌جمهور و هیئت‌دولت به استان قزوین اشاره و تصریح کرد: الحمدالله این سفر به خیر و خوبی گذشت و استاندار محترم، مدیران استانی، علما، نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم، عاقلانه‎ترین رفتار را در این خصوص داشتند.

امام‏‎جمعه قزوین یادآور شد: رییس‌جمهور و هیئت‌دولت مهمان ما بودند و وظیفه ما در وهله اول این بود که وظیفه میزبانی را به جای آوریم و خوشبختانه کسی در انجام این وظیفه کوتاهی نکرد و همه به خوبی به میدان آمدند.

وی تأکید کرد: آن‌چه که باید مجدداً به ریاست محترم جمهور، وزرا، مسئولان و دست‌اندرکاران اعلام کنیم این است که، مجموعه استان قزوین اعم از مسئولان تا توده‌های مردم، منتظر حل مشکلاتی در عرصه بیکاری، کشاورزی، صنعت، آب و مسکن هستند.

عابدینی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور و هیئت‌دولت در این سفر بیشتر در جریان مشکلات استان ما قرار گرفتند و قول‌های خوبی هم داده شد، امیدواریم قول‌ها عملی و مشکلات مردم ما در حد مقدور کاسته شود.

اجازه دو قطبی شدن استان را نمی‌دهیم
خطیب جمعه قزوین یادآور شد: در این سفر ما شاهد هم‌بستگی و وحدت بودیم و وظیفه همه ما این است که به شدت با کسانی که علاقه‌مند هستند جامعه را دوقطبی نشان دهند، مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور هیچ‌گونه کوتاهی نشد و الحمدالله نتیجه مطلوبی به دست آمد. ما جامعه دو قطبی نداریم؛ ما یک جامعه منسجم یک‌قطبی داریم و این موضوع هم در استان و هم در کشور وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما جامعه دوقطبی نداریم چرا که از رهبری واحد پیروی و از قرآن، ائمه اطهار و پیامبری واحد تبعیت می‌کنیم و همه این‌ها ما را به سمت قبله، پرستش خدای واحد و پذیرش ولایت الهی رهنمون می‌کنند.

امام‌جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: بنابراین جامعه ما فرصت به دیگران نمی‌دهد که سمت و سوی تفرقه، اختلاف و دوقطبی شدن را در پیش بگیرند.

وی تأکید کرد: آن‌هایی که خواستند جامعه را دوقطبی کنند، منافقان بودند که امروز سرگردان بیابان‌ها شده‌ و هیچ منزل و مأوایی در عالم ندارند.

احترام به سالمندان تکلیف دینی است

عابدینی به روز جهانی سالمندان و روز همدردی و همبستگی با کودکان فلسطینی هم اشاره و بیان کرد: امام صادق (ع) فرموده‌اند: اگر کسی به بزرگ‌ترها احترام نگذارد و شخصیت و جایگاه آن‌ها را حفظ نکند و به کودکان و نوجوانان محبت و دوستی نشان ندهد، از ما نیست.

اهمیت آمار در پیشرفت کشور
خطیب جمعه قزوین در ادامه به اهمیت آمار در پیشرفت و توسعه و رفع مشکلات کشور هم اشاره و اضافه کرد: رهبری در خصوص اهمیت آمار به مسئولان و مردم سفارش کرده‌اند و در این زمینه مردم در ارائه آمار باید مشارکت کنند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند و مسئولان هم باید آمار را صادقانه و دقیق و صحیح بیان کنند.

وی با تأکید بر این‌که آمار پایه‌ی هر تصمیم‌گیری است، گفت: آمار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، رفاه مردم و عمران و آبادانی تأثیرگذار است؛ بنابراین آمارها باید واقعی ارائه شود تا مسئولان با داشتن اطلاعات دقیق بتوانند مشکلات را برطرف نمایند.

گرامیداشت هفته نیروی انتظامی
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی هم اشاره و این هفته را به همه کادر نیروهای انتظامی استان قزوین که با تلاش خود نظم و امنیت را برای مردم فراهم می‌کنند، تبریک گفت.

دشمن دانستن دوست، بدترین نوع منکر است
امام‌جمعه قزوین به هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم اشاره و اظهار کرد: امیدواریم در این روزها گام اساسی در زمینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر در استان برداشته شود.

وی گفت: قرار بر این است که در عرصه امر‌به‌معروف با مشارکت همه مسئولان و مردم گام جدی به جلو برداشته شود و تحولی در این حوزه در استان به وجود بیاید.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: باید در دو حوزه شناخت حقیقت امربه‌معروف و چگونگی اقدام و عمل، کارهای جدی صورت گیرد تا نشاط معنوی در استان به وجود بیاید.

عابدینی تصریح کرد: این‌که ما دوستان را دشمن و دشمنان را دوست ببینیم، بدترین نوع منکری است که اتفاق می‌افتد و زمینه‌ساز منکرات زیاد دیگری هم می‌شود.

خطیب جمعه قزوین افزود: مانند این‌که ما امریکا و صهیونیست‌ها را دشمن نبینیم و هر چه مخالفت داریم، نیشِ قلم و زبان داریم نثار علمای دین و ارزش‌های دینی کنیم و هیچ‌گاه در خصوص اسرائیل و امریکا سخنی به میان نیاوریم.

وی گفت: برخی از رسانه‌ها را که نگاه می‌کنی، حرفی از جنایات امریکا و اسرائیل، داعش، عربستان، جنایات کشتار منا و منافقان به میان نمی‌آورند و هر چه نیشِ قلم است، نثار مؤمنین و متدینین می‌کنند و این خود نوعی منکر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نباید تنها معطوف به یک مسئله شود و به این مسائل که بسیار حائز اهمیت هستند توجهی نکند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: امروز تأکید بر بدعهدی امریکا جزء مسائل اساسی است که باید در عرصه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر به آن پرداخته شود تا کسی به خودش اجازه ندهد به امریکا تکیه کند و ملتی را به پای امریکا به نابودی بکشد.

وی گفت: ما گاهی می‌شنیدیم که باید با امریکا مذاکره کنیم؛ در حالی‌که رهبری مذاکره با آن‌ها را منع کرده‌اند. آن‌ها هدف مشترکی با ما در مبارزه با تروریسم ندارند و کارمان با آن‌ها بسیار متفاوت است.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان