۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مونیز;بر اساس برجام، برنامه هسته‌ای ایران به صورت قابل توجهی محدود شده است
کد خبر: ۲۱۵۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۹ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر انرژی آمریکا اذعان کرد:

مونیز;بر اساس برجام، برنامه هسته‌ای ایران به صورت قابل توجهی محدود شده است

وزیر انرژی آمریکا گفت که بر اساس توافق هسته‌ای، برنامه هسته‌ای ایران به صورت قابل توجهی محدود شده است.

مونیز;بر اساس برجام، برنامه هسته‌ای ایران به صورت قابل توجهی محدود شده است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در نشست موسوم به مجمع ایده‌های واشنگتن به میزبانی نشریه آتلانتیک گفت:‌ صراحتا بگویم، فکر می‌کنم در ارتباط با موضوع هسته‌ای ما کار درستی انجام دادیم. بر اساس توافق هسته‌ای، برنامه هسته‌ای ایران به صورت قابل توجهی محدود شده است.

به نوشته نشریه هیل، ارنست مونیز وزیر نرژی آمریکا روز چهارشنبه با وجود تداوم یافتن حملات اعضای کنگره به توافق هسته‌ای ایران -که 8 ماه از عمر آن می گذرد- از این توافق دفاع کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: آژانس هسته‌ای سازمان ملل متحد سه بار تأیید کرده است که ایران در حال پایبندی به الزامات هسته‌ای است.

مونیز اخیرا از اجلاس آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بازگشته است، جایی که او در آنجا با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرد.

علی اکبر صالحی پس از این نشست در گفتگو با خبرنگاران گفت کشورهای جهان با کندی در حال برداشتن تحریم های اعمال شده بر ایران هستند. اظهارات او منعکس کننده گلایه های قبلی مقامات ایرانی درباره سرعت تعامل اقتصادی در سطح بین المللی با ایران است، حتی با آن که ماه ها از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای ایران می گذرد.

مونیز روز چهارشنبه گفت: ما به همکاری در این زمینه ادامه می دهیم.

وزیر انرژی آمریکا خاطرنشان کرد:‌ همه ما خواستار دنبال کردن توافق هستیم و این که بدانیم ورود ایران به بازار بین المللی بر اساس توافق هسته‌ای رخ خواهد داد.

مونیز در ادامه افزود:‌ ما باید به خاطر آوریم که توافقی که بدان دست یافتیم درباره یک موضوع است که همان تسلیحات هسته‌ای است یعنی استفاده های صلح آمیز از موضوع انرژی هسته‌ای.
او همچنین گفت: این حقیقت که آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سه گزارش از موفقیت آمیز بودن توافق خبر داد، تا حدودی سبب آرامش ما می شود.

وزیر انرژی آمریکا در عین حال گفت ابعاد توافق هسته‌ای بیش از دو دهه ادامه دارد.

مونیز خاطرنشان کرد:‌ ما در آغاز یک روند طولانی هستیم که البته این بدین معناست که نه تنها ایران بلکه جامعه بین المللی، آژانس، آمریکا و دولت باید برای یک دوره بسیار طولانی به این موضوع توجه نشان دهند.

وی تصریح کرد:‌ صراحتا بگویم، از نظر من، این توافق همه چیز را در خود دارد و مستقل است. ما به موفقیت این توافق امیدواریم منوط به این که فعالیت های آنها به فعالیت‌های هسته‌ای منحصرا صلح آمیز محدود شود.

ارنست گفت: اما ما امیدواریم این توافق یک عامل به سوی برقراری روابطی قدرتمندتر باشد.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان