۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین معوقات کارگران استان پرداخت شود/ در مقابل بدقولی‌ها چه جوابی به مردم بدهیم؟
کد خبر: ۲۱۵۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

درخواست‌های نمایندگان قزوین از رئیس جمهور:

معوقات کارگران استان پرداخت شود/ در مقابل بدقولی‌ها چه جوابی به مردم بدهیم؟

در جلسه شورای اداری استان با حضور روحانی نمایندگان مردم قزوین در مجلس مطالبات خود را از رئیس جمهور مطرح کردند.

معوقات کارگران استان پرداخت شود/ در مقابل بدقولی‌ها چه جوابی به مردم بدهیم؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز جلسه شورای اداری با حضور آیت الله عابدینی، دکتر روحانی و معاونانش، مسئولین استانی و نمایندگان مجلس در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

نمایندگان مرم استان قزوین در این جلسه درخواست‌های خود را از رئیس جمهور بیان کردند.
توجه به مطالبات مردم
داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اظهار کرد: با گذشت 20 سال از استان شدن قزوین، مردم مطالبات جدی از دولت دارند اما بر حسب آمار مرکز آمار سهم استان قزوین از ستاده اقتصادی از چهار و دو دهم درصد در سال 79 به سه و سه دهم درصد در سال 91 کاهش یافته است.

وی با اشاره به بحران آب در قزوین، افزود: چنانچه انتقال 285 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار گیرد مشکل کم آبی 14 شهر و 194 روستا حل خواهد شد.

این نماینده ادامه داد: کمبود 2000 تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های استان قزوین که بیش از نیم قرن قدمت دارند، دوخطه شدن راه آهن قزوین، تکمیل پروژه شتابکر ملی، ساخت سالن 6 هزار نفره ورزشی بانوان، ساماندهی امامزاده حسین (ع) و آبگرم یله گنبد از دیگر مطالبات استان است که نیازمند تخصیص بودجه است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به تنگناها و مضایغ اقتصادی توجه به پرداخت مطالبات معوقه کارگران یکی دیگر از درخواست‌های مردم قزوین است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت دولت در طی این چند سال، عنوان کرد: آسفالت 200 کیلومتر راه روستایی، برخورداری 40 شهر از سیستم فاضلاب پیشرفته در کشور و 2 شهر در استان قزوین، اقدامات بی سابقه راه‌سازی در جاده‌های الموت شرقی و غربی از جمله اقدامات صورت گرفته در عمر دولت یازدهم است.

نماینده مردم قزوین در مجلس در خاتمه به کلنگ‌زنی کلینیک حقوق شهروندی برای کودکان اشاره کرد.

هدیه ویژه‌ای به بانوان و جوانان استان بدهید
سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه این جلسه به مشکل آب شرب مردم استان اشاره کرد و گفت: سرانه بهداشت استان از سرانه کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: توجه به حل مشکلات صنعت و کارگران، راه‌های روستایی، آب کشاورزی از درخواست‌های عمده مردم قزوین و نمایندگان آنان است که نیازمند تخصیص اعتبارات است.

زرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: از شما درخواست دارم در این سفر یک هدیه ویژه به بانوان و جوانان بدهید.

مردم در مقابل بدقولی‌ها از ما جواب می‌خواهند
بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مشکلات مردم این منطقه اشاره و مطالبات آنان از دولت را بیان کرد و گفت: طی مصوبه‌ای که در برنامه پنجم توسعه به تصویب رسید انتقال راه آهن به خارج از شهر در دستور کار قرار گرفت اما هنوز عملیاتی شده و توقع زیای را برای مردم این منطقه به وجود آورده است و ما را به شدت در معرض چالش قرار داده است.

وی افزود: خدمت به مردم در دستور کار همه دولت‌ها قرار دارد اما در دولت یازدهم این روند شدت بیشتری داشته است اما در منطقه بوئین زهرا هیچگونه نمای شهری به علت وجود راه آهن وجود ندارد.

طاهرخانی با اشاره به مشکلات کشاورزان این منطقه از استان قزوین، ادامه داد: کشاورزان حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند اما بیمه آنان پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس تطریح کرد: ما باید چه جوابی در مقابل پروژه‌هایی که تصویب شده اما اجرایی نشده‌اند به مردم بدهیم؟ توقع مردم از ما پیگیری و حل مشکلات است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: انتظار ما این است که دستور اکید صادر کنید تا مشکلات مردم تاکستان حل شود چراکه ما قصد نداریم بگوییم نمایندگان مقصر نیستند و دولت این پروژه‌های را اجرایی نمی‌کند.

از امکانات ساده رفاهی برخوردار نیستیم
در خاتمه، روح‌الله بابایی صالح نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس، عنوان کرد: شهرستان آوج همچون یک نوزاد نوپا نیازمند حمایت‌های ویژه بودجه‌ای است.

وی ادامه داد: پس از گذشت 37 سال ازپیروزی انقلاب اسلامی در برخی روستاهای این شهرستان جاده‌ها همچنان خاکی است و نیازهای اولیه خط تلفن، اینترنت و دسترسی به آنتن صداوسیما وجود ندارد.

انتهای پیام/9003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان