۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیابانی شدن ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان‌های قزوین و البرز عامل اصلی ریزگردهاست
کد خبر: ۲۱۵۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

بیابانی شدن ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان‌های قزوین و البرز عامل اصلی ریزگردهاست

استاندار قزوین بیان کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین و البرز بیابانی شده‌اند که عامل ایجاد گرد و غبار در کشور و این استان‌ها هستند که باید با تدبیری این موضوع حل شود.

بیابانی شدن ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان‌های قزوین و البرز عامل اصلی ریزگردهاست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه شورای اداری قزوین با حضور رئیس جمهور و معاونان وی در سالن اجتماعات استانداری قزوین بیان کرد: 3700 پروژه طی این سه سال در استان انجام شده است که 258 مورد از این موارد مربوط به بخش دولتی، 582 مورد بخش خصوصی و 682 مورد بخش خصوصی و دولتی بود.
وی اجرای 3700 پروژه در قزوین را با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 894 میلیارد تومان اعلام کرد و در ادامه افزود: در این دولت 662 کیلومتر شبکه گازرسانی در استان صورت گرفته است، افزایش خانوارهای بهره مند از گاز از 65 درصد در ابتدای دولت به 78 درصد در فضای کنونی، در حوزه مسکن مهر نیز اکثر واحدها تا 40 درصد پیشرفت داشتند که تا 60 درصد بقیه آن نیز تکمیل شده است.
همتی ادامه داد: اقدامات دیگر صورت گرفته در این دولت مواردی چون احداث و آسفالت 400 میلیارد تومان، کاهش 26 درصدی تصادفات جاده‌ای، در امور روستایی اجرا و بهره برداری از 955 پروژه توسط سازمان‌های مختلف، در بنیاد مسکن و بازسازی برای 23 هزار واحد مسکن در روستاها و ایجاد 55 مدرسه جدید، افزایش جمعیت روستایی بهره مند از آب است.
وی با بیان اینکه 7 شهرک صنعتی جدید با اشتغال‌زایی 7229 نفر راه انداز شد، عنوان کرد: بهره برداری از 158 واحد صنعتی با 630 میلیارد تومان، رشد 7.7 درصدی در حوزه صنعت استان، در حوزه جذب سرمایه گذاری 451 میلیون دلار تا به امروز عملیاتی شده است.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه اجتماعی کاهش 16 درصدی سرقت را شاهد بودیم، از ابتدای سال تاکنون 6537 مورد اشتغال در سامانه رصد از طریق دستگاه‌های دولتی و خصوص ثبت شده است و 4716 مورد طی پنج ماه گذشته بیمه شده جدید تامین اجتماعی داشتیم.
وی گفت: سال گذشته 350 میلیون دلار صادرات در استان انجام شده و هدفگذاری سال جدید 800 تا یک میلیون دلار است که رشد 11 درصدی در حوزه صادرات را شاهد بودیم.
همتی با اشاره به بحران آب در استان قزوین ابراز کرد: میزان مصرف آب در استان سالی 800 میلیون متر مکعب در حال منفی شدن است و این میزان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است، هم اکنون 200 هزار هکتار از اراضی استان قزوین و البرز بیابانی شده‌اند که عامل ایجاد گرد و غبار در کشور و این استان‌ها هستند که باید با تدبیری این موضوع حل شود.
وی در پایان بیان کرد: پایه بودجه بریا استان قزوین ضعیف دیده شده است و انتظار ما این است تا به صورت عدالت نسبت به استان‌های دیگر این تقسیم بودجه صورت بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان