۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۲۰ روستا تا سال ۹۶ به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی رئیس جمهور:

۳۲۰ روستا تا سال ۹۶ به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:تا پایان سال ۹۶ اینترنت پرسرعت تعداد ۳۲۰ روستا آماده بهره برداری خواهد شد و فیبر نوری برای زیر ساخت‌های ICT در سطح استان آماده خواهدشد.

۳۲۰ روستا تا سال ۹۶ به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری برگزارشد، اظهار کرد: براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیر ساخت و بهسازی روکش 537 کیلومتر از راه‌های شریانی استان در سال 95 اقداماتی از بودجه وزارت راه و شهر سازی در این استان هزینه خواهد شد.

وی در ادامه ‌اضافه کرد: برای ایمن سازی و اصلاح 12 نقطه از محورهای پرتردد و پرحادثه استان قزوین، 14 میلیارد تومان در سال جاری منابع بودجه راه و شهر سازی در نظر شده است و همچنین 6 هزار واحد مسکونی مهر در سطح استان تحویل داده می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه عمرانی شهری وزارت کشور با همیاری شهرداری قزوین در نوسازی سازمان ناوگان حمل و نقل عمومی تعهداتی را پذیرفته است تا پایان سال آینده اجرایی خواهد شد که با انجام این امرکمک شایانی در بهبود وضعیت آب و هوایی و کاهش آلایندگی است.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت‌های حوزه انرژی در سطح استان اذعان کرد: در حوزه انرژی تا پایان سال جاری 38 روستا و تا پایان سال 96 تعداد100 روستا ودر مجموع تا پایان یال 96 تعداد 138 روستا گاز‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 105 میلیارد تومان در حوزه IT , ICT در سطح استان سرمایه گذاری می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال  96 در 298 روستا اینترنت روستایی آماده بهره برداری می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه افزود: تا پایان سال 96 اینترنت پرسرعت تعداد 320 روستا آماده بهره برداری خواهد شد و فیبر نوری برای زیر ساخت‌های ICT در سطح استان آماده خواهدشد.

وی در ادامه اضافه کرد: شبکه نسل دوم تلفن همراه اول و شبکه نسل سوم تلفن ایرانسل در شبکه‌های قزوین، الوند، تاکستان ،آبیک، بوئین زهرا و محمدیه ونسل چهار در قزوین و آبیک توسط بخش عمومی و خصوصی در حوزه همراه اول قابل بهره برداری و اجرایی خواهد کرد .

شریعتمداری با اشاره به انتخای استان قزوین به عنوان پایلوت شکوفایی شهری  یادآورشد: با حمایت وزارت امور خارجه و شهرداری قزوین شهر تاریخی فرهنگی قزوین و با حمایت سازمان محیط زیست کشور قزوین در رقابت ۶۴ شهر دنیا از ۳۸ کشور پایلوت شهر شکوفه های شهری انتخاب شده است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان