۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمی‌شود با دنیا قهر کرد/ ایران هراسی به آمریکا هراسی تبدیل شده است/ ورشکستگی شرکت‌ها مربوط به دولت قبلی است
کد خبر: ۲۱۵۶۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری:

نمی‌شود با دنیا قهر کرد/ ایران هراسی به آمریکا هراسی تبدیل شده است/ ورشکستگی شرکت‌ها مربوط به دولت قبلی است

رییس جمهور در جلسه شورای اداری بیان کرد: نمی‌شود با دنیا قهر بود شما باید تجارت و سرمایه گذاری کنید و سرمایه و گردشگر و فناوری را جذب کنید، نمی توان همه مسائل را از صفر شروع کرد.

نمی‌شود با دنیا قهر کرد/ ایران هراسی به آمریکا هراسی تبدیل شده است/ ورشکستگی شرکت‌ها مربوط به دولت قبلی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه شورای اداری با حضور مسئولان استان قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین اظهارکرد: وجود رقابت های جناحی با رعایت اخلاق دینی ایراد ندارد اما مردم از ما جناح گرایی و سوابق رفافتی را انتظار ندارند.
وی در ادامه افزود: مردم پیشرفت و تعالی زندگی خود، شهر، استان و کشور خود را از ما انتظار دارند و بقیه چیزها زینت دنیای سیاست است و با تجربه خودم در دوران فعالیتی که داشتم برای پیشرفت و تعالی راهی جز اعتدال وجود ندارد.
روحانی بیان کرد: افراط و تفریط دنیا و آخرت ما را تخریب می کند، تعبیر رهبری این است که اعتدال اسلام است و دین ما اعتدال است و مسیر ما باید مسیر تعادل باشد، افراط در اندیشه و تفکر و سیاست خارجی و داخلی نباید وجود داشته باشند.
وی اذعان کرد: نمی شود با دنیا قهر بود شما باید تجارت و سرمایه گذاری کنید و سرمایه و گردشگر و فناوری را جذب کنید، نمی توان همه مسائل را از صفر شروع کرد.
رییس جمهور ادامه داد: در مسئله هسته ای از سال 60 و در همه تحولات حضور داشتم و هیچ زمانی ما از صفر شروع کردیم، البته راه کوتاهش را باید یاد بگیریم ما زمانی به این باور رسیدیم که می توانیم غنی سازی کنیم که یک سانتریفیوژ در کشور داشتیم و با شناخت نسبت به قطعات آن کار را شروع کردیم،
ما باید فناوری را جذب کرده و به کشور بیاوریم. مگر اروپا و امریکا که در علم پیشتاز هستند از ابتدا علم داشتند؟ انها علم را ابتدا از ما گرفتند.

وی ابراز کرد: ما نمی توانیم همه عالم را توطئه گر بدانیم نمی توان با توهم زندگی کرد، البته این به معنای برخورد ساده لوحانه نیست بلکه اعتدال را در همه چیز رعایت کرد، اگر بخواهیم روبروی هم بایستیم و هرکدام پیروزی حزب و جناح خود را بخواهیم و به عنوان هدف اعلاء نگاه کنیم اشتباه است هدف اصلی پیشرفت و عزت اسلام است.
رئیس دولت یازدهم عنوان کرد: مقام و پست و ریاست اگر در آن خدمت به اسلام و مردم نباشد وزر و وبال خواهد بود، اعتدال می تواند مسیر درست اسلام را بدون افراط و تفریط با فکر و مشورت ما را به مقصد برساند.
وی با بیان اینکه مسائل مهم با خرد جمعی حل می شود، تاکید کرد: هرجا ما درست فکر کردیم و از مشورت و خرد جمعی استفاده کردیم موفق شدیم؛ اما هرکجا غرور ما را گرفت شکست خوردیم.در سیاست داخلی و خارجی و سیاست فرهنگی و اقتصادی   مسائل امنیتی در مسیر اعتدال از عقلانیت و با کمال امید به اینده حرکت و عمل کنیم.
رییس جمهور بیان کرد: خدا نیامرزد افرادی را که تزریق یاس و ناامیدی در قلوب مردم می کنند، ناامیدی کفران مسیر حق و نعمت خداست، 
باید امیدوار به اینده کشور بود و مشکلات را با برنامه ریزی صحیح حل کرد ناامیدی به معنای تسلیم شدن است.
وی افزود: گاهی برخی سایت ها و روزنامه ها رو می بینیم نمی توانیم مبنا چیست؟  چگونه یک مسلمان و ایرانی می تواند مرتب تزریق یاس در جامعه کند؟ اگر فکر می کنند دولت را تضعیف کنند خودش را بالا می برند؟ اشتباه است. تخریب دولت هم شرعا و هم قانونا حرام است و برای تخریبگر خاصیتی ندارد، مردم ما فکور و آگاه هستند و اهل محاسبه و بصیرت می باشند و شرایط را درک می کنند.

وی اذعان کرد: به جای ایران هراسی هم اکنون امریکا هراسی در جهان در حال شکل گیری است و بیشتر کشورها در دیدار با ما در سازمان ملل به عملکرد آمریکا ایراد گرفتند؛ البته چند رژیم که همیشه عناد داشتند تکلیفشان مشخص است.
روحانی ادامه داد: همه بحث ها در سازمان ملل برای سرمایه گداری با ایران بود که چگونه در پسابرجام ارتباط اقتصادی داشته باشیم، علت اینکه کارخانه ها غیر فعال شدند چیست؟ بیشتر از 70 درصد ورشکست شدن شرکت های تولیدی مربوط به دولت گذشته است و سرمایه در گردش از طریق بانک ها تامین نشد و علت دیگر قدیمی شدن فناوری کهنه است که قابل رقابت با شرکت های خارجی نیست تولیدات ما باید با دنیا رقابت کنیم و جنس ما با جهان رقابت کند.
وی ابراز کرد: ما باید با قاچاق مبارزه کنیم و 10 میلیارد تومان قاچاق طی یک سال گذشته کاهش یافته اما ریشه ان کجاست؟ اگر جنس ما قابل رقابت باشد دیگر قاچاقی صورت نمی گیرد ما باید فناوری را وارد کنیم مگر تنهایی می توان با بازار جهانی رقابت کرد،البته باید حواسمان در این رقابت باید جمع باشد اما این به معنای کنار کشیدن نیست.
رئیس جمهور گفت: از ابتدای سال حرکت اقتصادی ما رو به رشد است البته شاید کند باشد اما مسیر اقتصادی ما درست انتخاب شده دلیل ان هم وجود شاخص های دقیق است، تورم و اشتغال و سرمایه گداری و رشد اقتصادی به ما نشان می دهد حرکت ما در مسیر اقتصادی صحیح است.
وی تصریح کرد: برخی از اقدامات ما در پسابرجام برای ما خرج دارد و دخل ندارد و دخل آن مربوط به آینده است. امروز بالای یک میلیارد تومان برای تولید نفت خرج کردیم تا 3میلیون و 800هزار بشکه در حال تولید است، البته ما خود را از قبل برجام اماده کرده بودیم اما در طول 8 ماه 900 هزار بشکه نفت بیشتر تولید کردیم که کار عظیم و بزرگی است.
روحانی عنوان کرد: در مسئله گاز فازهای جدیدی به مدار افزوده می شود و در سال اینده بنزین وارد نمی کنیم و ان را صادر می کنیم تا پایان سال رشد اقتصادی به بالای 5 درصد خواهد رسید و سعی می کنیم تورم در حالت تک رقمی باقی بماند.
وی افزود: در حوزه اشتغال باید اقدامات بزرگی صورت بگیرد، اشتغال خالص در دولت دهم صفر بوده است و 12 هزار در سال اشتغال خالص صورت می گرفت اما خروجی نداشت. اما در این سال گذشته 800 هزارنفر و 600 هزار نفر اشتغال خالص بود،برای حوزه اشتغال موضوع اصلی این است که منابع ما با مخارج ما توازن ندارد و ما باید منابع خود را افزایش دهیم و نمی توان به منابع دولتی تکیه کرد.
باید سرمایه را جذب کنیم و ابتدا هم کارآفرینان و بانک ها وارد میدان شود، بدهی دولت به بانک ها و معوقات بانک ها در این موضوع تاثیرگذار است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان