۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بهره برداری بیش از ۸۰۰ طرح با حضور رئیس جمهور در استان قزوین
کد خبر: ۲۱۵۶۸۸ نویسنده: شیما شعبانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۸ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

بهره برداری بیش از ۸۰۰ طرح با حضور رئیس جمهور در استان قزوین

در سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت همراه به استان قزوین بهره برداری از ۸۵۱ طرح با یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

 بهره برداری بیش از ۸۰۰ طرح با حضور رئیس جمهور در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، در سفر رئیس جمهور به استان قزوین با حضور وزرای ارتباطات و فنآوری ارتباطات، کشور، صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، معاون فناوری رئیس جمهور، جهاد کشاورزی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از طریق ویدئو کنفرانس به طور همزمان بهره برداری از ۸۵۱ طرح صنعتی، گردشگری، کشاورزی و مخابراتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان آغاز شد.

افتتاح نخستین مجتمع دامپروری و تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو دومنظوره سیمنتال کشور در آبیک

با حضور وزیر جهاد کشاورزی نخستین مجتمع دامپروری و مرکز تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو دومنظوره سیمنتال کشور در شهرستان آبیک افتتاح شد.

با افتتاح مجتمع دام‌پروری و تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو دومنظوره نژاد سیمنتال شهرستان آبیک به طور مستقیم برای 100 نفر، 200 نفر غیرمستقیم و در زمان تکمیل 150 نفر اشتغال ایجاد شده است.

این مجتمع در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار و 55 هزار فضای مسقف احداث شده است.

 

افتتاح طرح اینترنت پر سرعت روستایی در قزوین

با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح اینترنت پر سرعت 298 روستای استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در این طرح که به صورت نمادین در مسجد روستای کبریت‌میان بخش محمدیه شهرستان البرز به بهره‌برداری رسید، محمود واعظی از طریق ویدیو کنفرانس اینترنت پر سرعت 298 روستای قزوین را افتتاح کرد.

گفتنی است، برای اجرای این طرح 4 میلیارد تومان هزینه شده و هم‌اکنون 18 روستای کشور از این طرح بهره‌مند هستند.

بهره‌برداری از 2 مدرسه جدید در تاکستان

دو مدرسه در شهرستان تاکستان با حضور حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات بهره‌برداری شد.

از مهم‌ترین دستاوردهای سفر وزیر اطلاعات به شهرستان تاکستان، بهره‌برداری از مدرسه 17 کلاسه دخترانه یاس‌نبی با زیربنای 2 هزار و 100 متر با اعتبار 32 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان این شهرستان اشاره کرد.

همچنین این سفر مراسم‌ها و دستاوردهای دیگری از جمله افتتاح مدرسه 6 کلاس شهید محمد قزوینی در روستای یحیی‌آباد را به خود اختصاص می‌دهد.

مردم شهرستان تاکستان میزبان وزیر اطلاعات بعد از بهره‌برداری 23 کلاس درس جدید در قزوین بودند که بخشی از مشکلات آنها در این سفر رسیدگی شد.

 

کلنگ‌زنی دو طرح و افتتاح یک باب مدرسه در آوج

فاز نخست مدرسه شبانه‌روزی امام خامنه‌ای آوج با یک هزار و 320 متر مربع مساحت با حضور حسین‌علی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور افتتاح شد. این مدرسه 6 کلاسه با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال به بهر‌ه‌برداری رسید.

فاز دوم و سوم این مدرسه که شامل خوابگاه و استخر است در صورت تأمین اعتبار ساخته می‌شود.

افتتاح هتل آپارتمان در آبگرم و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان آوج از دیگر برنامه‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور است. همچنین کلنگ دو طرح گردشگری، خدماتی در آبگرم به زمین زده شد.

یکی از این طرح‌ها مجتمع گردشگری است که با مشارکت شهرداری آوج و بخش خصوصی ساخته می‌شود.

این مجتمع در زمینی به مساخت 10 هزار و 78 متر مربع شامل هتل 12 طبقه، بخش آب درمانی و تفریحات در 6 طبقه، بخش تفریحی، تجاری و ساماندهی رودخانه و گردشگری ساحلی است که برای اجرای آن 132 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

همچنین کار اجرایی ساخت کارگاه صنعتی شهری با 147 کارگاه امروز آغاز شد.

این طرح در 31 هزار متر مربع مساحت و یک هزار و 371 متر مربع زیر بنا با 185 میلیارد ریال هزینه ساخته می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی یک شرکت تولیدی در قزوین با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریالی

یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در این طرح توسعه و واحد تولیدکننده قطعات خودرو معادل با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 100 نفر است که به واسطه طرح، سالیانه 2 میلیون و 160 هزار قطعه خودرو وارد بازار می‌شود.

لازم به یادآوری است واحد تولیدی و طرح توسعه شهرک صنعتی کاسپین فازهای مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد که فاز نخست این شرکت با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال و اشتغالزایی 200 نفر در گذشته راه‌اندازی شده بود.

افتتاح پروژه‌های میراث فرهنگی در قزوین



همزمان با سفر هیأت دولت به استان قزوین برخی از پروژه‌های بخش گردشگری این استان طی مراسمی با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

از برنامه‌های جانبی این سفر افتتاح طرح هتل اقامتی ایرانیان با یک هزار و 200 متر زیربنا که دارای بخش‌هایی همچون رستوران، فست‌فود، استخر، آتلیه، عکاسی، مهدکودک و کافی‌شاپ بود؛ این هتل 21 نفر کارکنان دارد، افتتاح شد.

گفتنی است، این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 27 میلیارد ریال که کاملاً آورده شخصی بوده، ساخته شده است.

افتتاح هتل سه ستاره ایرانیان قزوین در بلوار صنعت هفت‌سنگان، کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی هتل پنج ستاره ذاکرین در کیلومتر 2 جاده الموت با هزینه 100 میلیاردی و مساحت 27 هزار متری از دیگر اقدامات هیأت دولت بود.

افتتاح مجتمع خدمات رفاهی بافه در کیلومتر 5 آزادراه قزوین زنجان که مساحت کل زمین آن 24 هزار و 300 متر و بنای خود مجتمع 4 هزار و 200 متر است از دیگر برنامه‌های امروز کاروان دولت تدبیر و امید بود.

مجتمع خدمات رفاهی بافه دارای بخش‌هایی همچون بخش فست‌فود، 11 غرفه، رستوران و فروشگاه لوازم ورزشی و غیره است و هزینه‌ای بالغ بر 96 میلیارد ریال برای آن هزینه شده که 26 میلیارد آن از سوی بانک گردشگری و مابقی آن توسط سهامداران خود مجتمع تأمین شده است.

گفتنی است، با افتتاح مجتمع خدمات رفاهی بافه حدود 120 نفر اشتغالزایی می‌شود.

افتتاح 5 هتل پنج ستاره در استان قزوین به صورت ویدئو کنفرانس با دستور ریاست جمهور و توسط معاون رئیس جمهور و مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفت.

مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در تشریح افتتاح 5 هتل پنج ستاره در استان قزوین گفت: حدود 700 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است که با افتتاح آن‌ها در مجموع برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

در سراسر کشور نیاز به 500 واحد مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد که با افتتاح هتل‌های قزوین به مرز 100 واحد می‌رسیم و هنوز بسیار کار داریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: امیدواریم با تلاش دولت و بخش خصوصی تا 5 سال آینده به اهداف تبیین شده در این بخش برسیم.

یادآور می‌شود، افتتاح فاز دوم مجموعه تالار شهر که دارای بخش‌هایی همچون رستوران، استخر، فست‌فود و غیره است.

افتتاح واحد گلخانه در روستای کهوانک آبیک

طی مراسمی و با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی واحد گلخانه روستای کهوانک شهرستان آبیک به بهره‌برداری رسید.

این واحد گلخانه در زمینی به مساحت حدود 13 هزار مترمربع و حدود 25 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این گلخانه برای 30 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

در این گلخانه صیفی و سبزی به شیوه کشت بدون خاک کاشت شده و با سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم مطرح شد که در صورت أخذ مجوز، احداث نیروگاه خورشیدی در 15 هکتار با سرمایه‌گذاری خارجی، تبدیل مجوز مرغداری گوشتی به تخمگذار یا بوقلمون، احداث مزرعه پرورش ماهی در حوضچه‌های کوچک و ژنراتورهای گازسوز از سوی سرمایه‌گذار این گلخانه عملیاتی می‌شود.

طرح گلخانه سبزی و صیفی در آبیک به بهره‌برداری رسید

همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین با حضور حجتی وزیر جهاد کشاورزی یک طرح گلخانه سبزی و صیفی صبح امروز در شهرستان آبیک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح رکنی معاون بهبود تولیدات دامی، طهماسبی معاون باغبانی و اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و ابراهیمی‌پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حضور داشتند افتتاح و بهره‌برداری از یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان آبیک آغاز شد.

برای  اجرای این طرح 25 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان 12 میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح که در زمینه تولید خیار و گوجه‌فرنگی است زمینه اشتغال 30 نفر در منطقه فراهم شد.

گفتنی است، این گلخانه در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع که 7 هزار متر مربع آن محصول خیار و 5 هزار متر مربع گوجه فرنگی کشت می‌شود.

همچنین این واحد قادر به تولید سالانه 160 تن گوجه‌فرنگی و 120 تن خیار است.

 

کلنگ‌زنی شهرک صنعتی مروارید در قزوین

همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان قزوین، ساخت شهرک صنعتی مروارید با حضور علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این استان کلنگ‌زنی شد.

برای ساخت شهرک صنعتی مروارید، 99 هکتار و اعتبار 600 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که این شهرک دارای بیش از 170 واحد صنعتی است و اشتغال بیش از 8 هزار نفر را فراهم می‌سازد.

مسیر جاده قزوین به سمت بویین‌زهرا به عنوان محل احداث شهرک صنعتی مروارید در نظر گرفته شده و مدت زمان واگذاری این شهرک 18 ماه بعد از آغاز ساخت است.

همچنین در ادامه این مراسم معاون وزیر صنعت از دو واحد تولیدی که از تسهیلات بانکی طرح کشوری بهین‌یاب که به منظور حمایت از تولید داخلی اجرایی شده استفاده کرده‌اند، بازدید کرد.

از سایر برنامه‌های این بازدید می‌توان به بازدید از خط تولید شرکت بهینه‌سازان و دانژه آریا اشاره کرد.

تولید لامپ‌های کم‌مصرف، نوشابه و آب‌میوه در قزوین از مهم‌ترین رویکردهای خط تولید شرکت بهینه‌سازان، دانژه‌آریا است.

یک واحد پرورش گاو شیری در تاکستان افتتاح شد

با سفر هیأت دولت به استان قزوین شامگاه چهارشنبه یک واحد پرورش گاو شیری در شهرستان تاکستان با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

این واحد تولیدی دارای یک هزار و 500 گاو دوش است که روزانه 55 تن شیر تولید می‌کند.

برای اجرای این طرح 66 میلیارد تومان هزینه شده و شیر تولیدی این واحد جز بهترین‌ها است و بخش اعظم آن در اختیار شرکت تولید شیر خشک در استان قزوین قرار می‌گیرد.

این گاوداری به سیستم هوشمند و امکانات جداساز شیر سالم از ناسالم است و سرعت، دقت در دوشیدن گاو، تجهیز به سیستم نرم‌افزار قوی مدیریت و دامپزشکی و ثبت تمام اطلاعات از ویژگی‌های آن است.


تقاطع غیر همسطح خلیج فارس قزوین افتتاح شد

قزوین


تقاطع غیر همسطح خلیج فارس قزوین  با حضور وزیر کشور و اعضایی از هیئت دولت و مسئولین استانی با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

تقاطع غیر همسطح خلیج فارس توسط قرار گاه خاتم الانبیا(ص) در مدت زمان ۲۴ ماه اجرا و به بهره برداری رسید.

تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس شامل  ۴.۸ کیلومتر راه آسفالت، چهار دستگاه پل که دو دستگاه به دهانه ۲۶ متر و دو دستگاه پل راه آهن با دو دهانه ۱۳ متری و میدان ورودی شهر به شعاع ۸۰ متر احداث شده است.

این پل به صورت زیرگذر طراحی شده که رمپ اصلی به طول یک هزار و ۲۰۰ متر توسط چهار عدد پل از جاده بویین زهرا به سمت داخل شهر متصل می‌شود و دارای چهار پل در جاریز است که دو دستگاه از آن‌ها برای خط راه آهن بوده و این پروژه دارای ۱۰ رمپ A تا L و یک میدان اصلی است.

انتهای پیام/1404


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان