۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دوقطبی شدن جامعه به نفع کشور نیست/ دولت برای قبول یک تعهدنامه خارجی ۳۰ تا ۴۰ ماه وقت می گذارد
کد خبر: ۲۱۵۶۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۷ ساعت: ۱۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

روحانی در دیدار با نخبگان، علما و ایثارگران:

دوقطبی شدن جامعه به نفع کشور نیست/ دولت برای قبول یک تعهدنامه خارجی ۳۰ تا ۴۰ ماه وقت می گذارد

روحانی در دیدار با نخبگان، علما و ایثارگران با اشاره به سختگیرانه عمل کردن دولت در امضای تعهداتش، اظهار کرد: حرکت جامعه به سمت دوقطبی شدن به نفع کشور نیست.

دوقطبی شدن جامعه به نفع کشور نیست/ دولت برای قبول یک تعهدنامه خارجی ۳۰ تا ۴۰ ماه وقت می گذارد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حسن روزحانی عصر امروز در همایش دیدار با نخبگان، ایثارگران و علما که در سالن تربیت معلم برگزار شد، اظهار کرد: امروز جامعه قزوین با داشتن پیشینه قوی از وجود بزرگان، علما و شهدا همچون گذشته به دنبال توسعه و تقویت آرمان‌های انقلاب باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود اختلاف سلایق در جوامع ایرادی ندارد، افزود: وجود حزب و جناج با سلایق گوناگون در هرجامعه‌ای طبیعی است اما در این میان ما نباید اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب را گم کنیم.

روحانی اذعان کرد: چند قطبی بودن در جامعه امری ناشایست است و کشور نباید به این سمت حرکت کند؛ در دیدارهایی که با مقام معظم رهبری داشته‌ام ایشان تاکید دارند که جامعه نباید به سمت دوقطبی شدن پیش برود.

وی با بیان اینکه دوقطبی بودن در جامعه معنایی ندارد، گفت: همه ما مسلمان هستیم و زیر چتر اسلام و رهبری زندگی می‌کنیم و اگر این چتر از دست برود کشور آسیب خواهد دید.

رئیس جمهور ادامه داد: کشور ما یک قطب، یک محور و یک قانون اساسی دارد و افتخار همه ما این است که پیرو اهل بیت هستیم و از پیام قیام عاشورا برای ایستادگی در برابر دشمنان بهره می‌بریم.

روحانی با اشاربه نزدیک شدن زمان انتخابات، ابراز کرد: وجود رغابت و جریان‌های سیاسی در کشور اشکالی ندارد اما نباید در این مسیر اهداف سال 95 که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است را فراموش کنیم و با توجه به نامگذاری این سال همه ما باید در مسیر پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنیم.

وی با اشاربه حضورش در سازمان ملل، تصریح کرد: ایران در جمع کشورهای غیرمتعهد و در جمع کشورهای سازمان ملل جایگاه ویژه‌ و عظمت خاصی دارد و این عظمت از سال‌های گذشته بیشتر است.

رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: سال‌های گذشته در سازمان ملل برای متهم کردن ایران مسابقه بود و حرف‌های ناروا به کشور ما نسبت داده می‌شد اما هم اکنون کشورهای دیگر به دنبال برقراری روابط اقتصادی با ایران هستند.

روحانی با اشاره به بدعهدی آمریکا در عمل به تعهداتش، بیان کرد: امروز شرایطی پیش آمده که بسیاری از کشورها در مورد آمریکا و بدعهدی‌هایش سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: در گذشته ایران را بر روی صندلی اتهام می‌نشانند اما امروز کشور ما در صندلی مدعی نشسته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز به همه دنیا می‌گوییم اگر بخواهیم چیزی را امضا کنیم سی الی چهل ماه زمان صرف می‌کنیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم و زمانی که تعهدی را قبول کنیم آن را اجرا می‌کنیم چراکه هیچ زمانی در تاریخ ایران عهدشکن نبوده و نخواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: این حق ماست که در امضای تعهدات سختگیرانه عمل کنیم چراکه سوابق بد تاریخی دیگران ما را ملزم به رعایت این احتیاط‌ها می‌کند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

مسعود .... / ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

سلام ریاست محترم جمهوری و اعضا محترم دولت بر فرا جناحی بودن دولت در سخنرانی ها تاکید دارند ولی نمی دانم چرا حتی تحمل یک دهیار جناح خاص یا یک مدیر مدرسه را که عملکرد خوبی هم داشته اند را ندارند ،چرا باید یک شخصی در یکی از روستاهای منطقه بویین زهرا مشاور استاندار در عزل و نصب مسولین ارشد استان باشد
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان