۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۵۰ طرح و پروژه با اعتبار ۹۰۳ میلیارد تومان برای توسعه استان قزوین اجرایی و عملیاتی خواهد شد
کد خبر: ۲۱۵۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۷ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمهور:

۵۰ طرح و پروژه با اعتبار ۹۰۳ میلیارد تومان برای توسعه استان قزوین اجرایی و عملیاتی خواهد شد

رئیس جمهور بیان کرد: در مجموع در این سفر ۵۰ طرح و پروژه در سال جاری و سال آینده با اعتباری بیش از ۹۰۳ میلیارد تومان برای توسعه استان قزوین اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

۵۰ طرح و پروژه با اعتبار ۹۰۳ میلیارد تومان برای توسعه استان قزوین اجرایی و عملیاتی خواهد شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در اجتماع مردم استان قزوین در ورزشگاه شهید رجایی قزوین اظهار کرد: حضور جوانان بانشاط و مردم سرافراز در خیابان‌های شهر نمونه‌ای از میهمان نوازی مردم دلاور استان قزوین است.
وی افزود: قزوین، شهرِ بزرگان، علما، دلاوران و ایثارگران، شهدا و سرداران و امیران، فلاسفه و اندیشمندان و پاسداران از زبان فارسی و همچنین پایتخت خوشنویسی ایران است، قزوینی که به عنوان چهره درخشانِ مردمِ فداکار در کشور ایران می‌درخشد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: قزوین، شهرِ شهید رجایی آن چهره ماندگار و اسطوره مقاومت، صبر و ایستادگی است که همواره به عنوان فرزند ملت افتخار می‌کرد و آن شهید بزرگوار، بار بسیار سنگین اداره و ثبات کشور را در شرایط بسیار سخت سال‌های 59 و 60 تا روز شهادت بر دوش گرفت.

وی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از شهید رجایی بیان کرد: در اینجا مناسب می‌دانم این خاطره را از شهید رجایی در زمستان سال 57 نقل کنم، شبی بود که عده‌ای از بزرگان کشور در حضور شهید بهشتی در نخست وزیری، جلسه‌ای داشتیم، دیر وقت بود و جلسه حدود ساعت 10 شب شروع شده بود. مرحوم رجایی برای تکمیل کارهایی که داشت، پشت میز نشسته و ما روی زمین نشسته بودیم و مشغول بحث بودیم، حدود ساعت 11 مشاهده کردم شهید رجایی پشت میز خوابش برده و مرحوم شهید بهشتی نگاهی به همه ما کرد و گفت ساکت و آرام باشید ایشان 48 ساعت است که نخوابیده است.
روحانی تاکید کرد: شهید رجایی، مرد غیور، ایثارگر و قوی در شرایط حساس کشور بار مسئولیت را بر دوش گرفت و هشتم شهریور را به عنوان روز جاودانه ایثار و شهادت خود و یار دیرینش شهید باهنر به ثبت رساند.
وی در ادامه به فداکاری و ایثارگری شهید بابایی اشاره کرد و گفت: ما در مهر ماه هستیم، شما می‌دانید که 31 شهریور صدامیان و متجاوزین به کشور ما حمله کردند اما قدرت‌نمایی نیروهای مسلح کشور و ایستادگی مردم ایران این پیام را برای جهانیان داشت که غیور مردان ایران در هیچ شرایطی تجاوز را تحمل نخواهد کرد.
رئیس جمهور تاکید کرد: در سراسر 8 سال دوران دفاع مقدس نیروهای سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و مردم دلاور و عشایر، مقاومت، ایستادگی و پایداری کردند و توانستند عظمت ملت ایران را در تاریخ جهان به ثبت برسانند.
وی خاطرنشان کرد: امروز ما باید از دوران دفاع مقدس درس بیاموزیم زیرا ملت بزرگ ایران در سایه وحدت، ایستادگی، ایثار و انگیزه‌های دینی در برابر جهانیان توانست به پیروزی دست یابد.
روحانی تصریح کرد: اگر در میان مردم اختلاف و شکاف حاکم بود و مردم در گوشه کنار فقط شعار می‌دادند و کمر همت را برای ایثار و فداکاری نمی‌بستند و در برابر متجاوزین ایستادگی و استقامت نمی‌کردند آیا ما می‌توانستیم به پیروزی بزرگ و پرافتخار در دفاع مقدس دست یابیم.
وی عنوان کرد: امروز نیز راه پیشرفت و تعالی کشور در سایه وحدت، انسجام و برادری برای حفظ منافع ملی امکان پذیر است.
رئیس جمهور تصریح کرد: من در اینجا می‌خواهم به مردم غیور قزوین و شهید پرور این خطه و ایران عرض کنم به عنوان پیام سفر به اجلاس غیر متعهدها در آمریکای لاتین و به عنوان سوغات سفر از سازمان ملل متحد، نمونه‌ای از آثار وحدت و ایستادگی شما و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری را بیان کنم.
وی ادامه داد: سه سال پیش هرکس به اجتماعات جهانی می‌رفت شاهد وحدت غرب و شرق و مزدوران آنها برای اتهام‌های ناروا به ملت بزرگ ایران بودند اما در سراسر اجتماعات بین‌المللی، سخنرانی‌ها و جلسات که موفق بودم با 22 رهبر جهان ملاقات داشته باشم، اولین سخن تبریک به ملت ایران برای موفقیت در برابر قدرت‌های جهان برای حفظ حقوق ملی ایران عزیز بود.
روحانی عنوان کرد: کشورهای غیر متعهد به ما می‌گفتند پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای تنها دفاع از حقوق خودتان نبود بلکه دفاع از حقوق به اصطلاح جهان در حال توسعه و همه کشورهای در حال پیشرفت بود.
وی بیان کرد: ما در مذاکرات هسته ای به جهانیان گفتیم شما نمی‌توانید فناوری‌های پیشرفته را در چند کشور منحصر کنید و به ملت‌های در حال پیشرفت جهان بگویید که نباید در فناوری‌های پیشرفته وارد شوید ما تنها از حقوق ملت ایران دفاع نکردیم بلکه از حقوق جهانیان و کشورهای در حال توسعه در برابر قدرتمند بزرگ دفاع کردیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: امسال در سازمان ملل اگر سخن تندی بود در برابر کسانی بود که در کشورهای منطقه به مردم مظلومی چون یمن تجاوز می‌کنند و سرزمین آنها را بمباران می‌کنند.
وی تاکید کرد: شما ملت بزرگ و جوانان در این سه سال با ایستادگی و فداکاریتان چهره ایران را در برابر دیدگان جهانیان عوض کردید و عزت بخشیدید و دولت اگر پیشرفتی داشته در سایه حمایت ملت و در سایه هدایت مقام رهبری بوده است و این شما بودید که همه جا پیروز شدید و ما به عنوان نمایندگان شما، بیان قلب و دل شما بودیم.
روحانی در ادامه گفت: امروز در سراسر جهان در تمام مذاکرات سخن این است که از فرصت پسابرجام چگونه باید از فضای ایران و منطقه استفاده کنیم و اینکه ایران به عنوان سد دفاعی در برابر تروریسم در منطقه و جهان ایستاده است و گذشت زمانی‌که ایران را به حمایت از تروریسم و ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کردند و امروز عظمت و جایگاه ایران برای همه جهانیان روشن شده است.
وی عنوان کرد: در این سفر دیدیم همه کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت به خاطر افت شدید قیمت نفت در یکسال و چند ماه گذشته دچار مشکلات عظیمی شده‌اند و در ونزوئلا تورم 485 درصد است و عربستان سعودی به خاطر شرایط اقتصادی حقوق همه کامندان دولت را کاهش داده است.
رئیس جمهور ادامه داد: کشوری که 10 میلیون بشکه نفت تولید و صادر می‌کند در سال گذشته 100 میلیارد دلار کسری بودجه داشت و از ذخایر گذشته خود برای اداره کشور استفاده کرد، چرا نویسندگان، رونامه‌نگاران، صدا و سیما واقعیت ایران را به مردم نمی‌گویید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم بدانید در یکسالی که گذشت با افت قیمت نفت نه تنها از ذخیره برداشت نکردیم بلکه 20 درصد از درآمد را به ذخیره ریختیم و در شرایط بسیار سخت یکسال گذشته که قیمت نفت از 120 دلار به 40 دلار کاهش یافت، کشور بی‌دغدغه اداره شد.
روحانی تاکید کرد: ملت بزرگ و عزیز ایران، من گزارش کار دولت نمی‌دهم بلکه گزارش مقاومت و ایستادگی شما را بیان می‌کنم و ما امروز باید خودمان را برای ساختن ایرانی عزیز آماده کنیم چراکه همه شاخص‌ها به ما می‌گویند حرکت اقتصادی رو به رشد است.
وی عنوان کرد: استاندار قزوین به من قول داده است که در قزوین تا پایان سال 1000 مرکز اقتصادی که آنها یا با تمام ظرفیت کار نمی‌کردند یا نیاز به تکیمل دارند تا پایان سال فعال خواهند شد و این به معنای حرکت مردم قزوین در مسیر صنعت است.
رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان سال رشد اقتصادی بالای 5 درصد خواهد بود، تصریح کرد: ما در این سفر برای توسعه بیشتر استان آنچه در توان داشتیم در تهران تصمیم‌گیری کردیم و شرح آن در شورای اداری تشریح خواهد شد.
وی با اشاره به مشکل آب در استان قزوین عنوان کرد: مردم، کشاورزان، دولت و مسئولان استان باید از آب بهینه استفاده کنیم و دولت در طول سال جاری 20 هزار هکتار زمین کشاورزی را با آبیاری نوین احیا خواهد کرد و این اولین تصمیم دولت در بخش آب و کشاورزی برای استان است.
وی عنوان کرد: در استان قزوین حتی برای آب آشامیدنی و مسئله فاضلاب مشکلاتی وجود دارد ما یک طرح کوتاه مدت داریم که امسال اجرایی خواهد شد و هم یک طرح بلند مدت داریم برای انتقال آب سد طالقان به قزوین که تصمیمات لازم برای این طرح اتخاذ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید به راحتی به زنجان، تهران و رشت از طریق راه آهن رفت و آمد کنند که تا اوایل سال آینده دو خطه شدن راه آهن در مسیر قزوین به تهران اجرا و عملیاتی خواهد شد‌ و می‌تواند تسهیل خوبی برای مردم در زندگی باشد.
رئیس جمهور ادامه داد: بیشترین سرمایه دولت در این سفر در زمینه آب و برق است و در زمینه برق یک نیروگاه جدیدی تکمیل خواهد شد که به عنوان نیروگاه مدرن برق خواهد بود و نیروگاه شهید رجایی نیز بازسازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: در مسئله آب، کشاورزی و بهداشت تصمیماتی اتخاذ شده که اعلام خواهد شد و در زمینه فرهنگی و ورزشی اقداماتی انجام خواهد شد.
روحانی تصریح کرد: در مجموع در این سفر 50 طرح و پروژه در سال جاری و سال آینده با اعتباری بیش از 903 میلیارد تومان برای توسعه استان قزوین اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
وی در پایان گفت: امیدواریم با انجام این پروژه‌ها و طرح‌ها، شاهد قزوینی آبادتر و سربلندتر در سال‌های آتی باشیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان