۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای کنسرت در قم با میدان داری اداره کل ارشاد!
کد خبر: ۲۱۵۶۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۷ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

هر دم از این باغ بری می رسد؛

اجرای کنسرت در قم با میدان داری اداره کل ارشاد!

به فاصله تنها چند روز از هنجار شکنی مسئولان دانشگاه مفید قم و نصب بنر و پیام های سران فتنه در این دانشکاه، این بار اداره کل ارشاد قم وارد میدان شد و نه تنها اجازه برگزاری کنسرت در شهر قم را داد، بلکه سالن این اداره کل را نیز در اختیار برگزار کنندگان قرار داد.

اجرای کنسرت در قم با میدان داری اداره کل ارشاد!
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، وزارت ارشاد در دوره علی جنتی روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرده است به طوری که در 3 سال گذشته بارها شاهد انتقاد مراجع عظام تقلید از اقدامات مجموعه های تحت مدیریت این وزارتخانه بودیم.

نمونه های این انتقاد ها را می توان در دو سال اول دولت یازدهم مشاهده کرد، دو سالی که سکانداران معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه به صورت زنجیره ای و در کمتر از یک هفته اقدام به دادن مجوز رسانه های مکتوب و اینترنتی به افراد معلوم الحالی دادند که در پی آن در رسانه های آن ها برخی از احکام اسلام را غیر انسانی عنوان کردند.

این اقدامات جنتی حتی موجب شد در سفر وی به قم برخی از علما و مراجع تقلید وی را به حضور نپذیرند اما به نظر می آید وزارت ارشاد قصد ندارد، از بار انتقادها علیه اش کاسته شود و این بار شاهد برگزاری کنسرت در شهر مقدس قم آن هم در سالن اداره کل ارشاد قم بودیم.

اجرای کنسرت در قم با میدان داری اداره کل ارشاد!

شب گذشته در حالی سالن اداره کل ارشاد قم میزبان یک گروه کنسرت بود که پیشتر حجت الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص برگزاری کنسرت درقم گفته بود:تاکنون هیچ درخواستی برای اجرای کنسرت در قم نداشتیم و برنامه ای در این زمینه نداریم.

نکته جالب در برگزاری این کنسرت عدم حضور عکاسان خبری بود به طوری که برگزارکنندگان کنسرت اجازه حضور عکاسان را در این مراسم نداده بودند.

هر چند که با وجود وسایل ارتباطی گسترده در بین مردم این اقدام برگزار کنندگان را می توان کاملا ابتدایی و غیر حرفه ای عنوان کرد اما آیا جایگاه و شان قم در دنیای اسلام این اجازه را می دهد که مسئولان وزارت ارشاد اجازه برگزاری چنین مراسم هایی را در این شهر صادر کنند؟

این در حالی است که با توجه به جایگاه و عظمت شهر قم ، مخدوش کردن و حاشیه سازی برای این شهر همواره از سوی دشمنان نظام دنبال شده است به طوری که اخیرا حجت الاسلام آشتیانی نماینده چندین دوره قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص نگاه بدخواهان نظام به قم گفته بود: دشمنان و بدخواهان همواره در طی دهه‌های گذشته به دنبال خدشه‌دار کردن چهره شهر قم بودند به‌طوری‌که می‌توان گفت در قم یک تعمدی وجود دارد برای این‌که هتک حرمت شود.

حال در چنین شرایطی که دشمنان قصد ضربه زدن به جایگاه قم را  دارند، این سوال پیش می آید که مدیران و مسئولان استانی باید در مسیر حاشیه سازی برای این شهر مقدس حرکت کنند و یا این که با اقدامات و تصمیات خود از بروز ناهنجاری های مختلف در این شهر مقدس جلوگیری کنند؟

انتهای پیام/1404


منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان