۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فرود ناموفق بوئینگ و ایرباس در ایران پس از برجام/ دست و پا زدن‌های بی نتیجه دولت برای ورود هواپیما به کشور
کد خبر: ۲۱۵۶۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۷ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

هیچ کدام از وعده های دولت محقق نشد؛

فرود ناموفق بوئینگ و ایرباس در ایران پس از برجام/ دست و پا زدن‌های بی نتیجه دولت برای ورود هواپیما به کشور

یک سال از توافق ایران و گروه ۱+۵ می گذرد و هیچ کدام از وعده های دولت تا کنون برای مردم محقق نشده است، گشایش اقتصادی، بازگشایی ال سی، لغو تحریم‌ها ، بازگشت عزت به پاسپورت های ایرانیان و... اینها وعده هایی بود که رئیس جمهور با اجرایی شدن برجام قول آنها را به مردم داده بود ولی تا کنون هیچ کدام یک از این وعده های دولت در عمل صورت نگرفته است.

 فرود ناموفق بوئینگ و ایرباس در ایران پس از برجام/ دست و پا زدن‌های بی نتیجه دولت برای ورود هواپیما به کشور
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،حدود یک سال از توافق ایران و گروه 1+5 می گذرد و هیچ کدام از وعده های دولت تا کنون برای مردم محقق نشده است، گشایش اقتصادی، بازگشایی ال سی، لغو تحریم‌ها ، بازگشت عزت به پاسپورت های ایرانیان و... اینها وعده هایی بود که رئیس جمهور با اجرایی شدن برجام قول آنها را به مردم داده بود ولی تا کنون هیچ کدام یک از این وعده های دولت در عمل صورت نگرفته است.

 

بعد از اینکه دولتی ها دیدند در برابر مردم بدعهد جلوه داده می شوند سعی بر این داشتند تا با انجام یک خرید و توافق با گروه های اقتصادی کشور های مختلف جهانی، فرصت دیگری برای محبوب جلوه دادن خود پیدا کنند تا بلکه مرحمی شود بر زخم هایی که از برجام بر آنها وارد شده است.

فرود ناموفق بوئینگ و ایرباس در ایران پس از برجام/ دست و پا زدن‌های بی نتیجه دولت برای ورود هواپیما به کشور

 

در راستای این هدف مستهلک شدن ناوگان هوایی کشور را بهانه ای برای مذاکره با غربی ها برای خرید هواپیما کردند تا جایی که در رسانه هایشان خرید هواپیما از کشورهای غربی را دستاوردی بزرگ از برجام دانستند و گفتند که اگر معامله با بویینگ به نتیجه برسد این بزرگ ترین معامله ایران و آمریکا در طول تاریخ خواهد بود.

 

بعد از این که موضوع خرید هواپیماها در رسانه ها منتشر شد، وزیر راه و شهرسازی نیز موج خبری جدیدی را در رسانه ها به راه انداخت و هر ازگاهی خبری را در خصوص توافق برای خرید هواپیما بدون واسطه از کشور های غربی منتشر می‌کرد.

 

خبری که در خصوص خرید هواپیما منتشر می شد حاکی از این بود که دولت با شرکت‌های بزرگ هواپیمایی از قبیل ایرباس و بوئینگ برای خرید هواپیما مذاکره کرده است اما مدتی بعد از انتشار این خبر ، نمایندگان آمریکا در راستای طرح های ضد ایرانی که بعد از توافق برجام هر روز یک طرح ضد ایرانی تصویب میکردند، اقدام به ارائه طرح عدم مجوز فروش هواپیما به ایران کردند.

 

تصویب این طرح در پارلمان آمریکا راه خرید هواپیما را برای ایران سخت کرد و دولت برای اینکه از مانع بلند برای خرید هواپیما رد شود اقدام به مذاکره با سایر شرکت های هواپیما سازی از قبیل شرکت میتسوبیشی کرد تا بلکه بتواند وعده خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور را عملی کند.

 

همچنین رئیس جمهور در سفری که به فرانسه داشت در خصوص خرید هواپیما با طرف فرانسوی خود مذاکره کرده بود و وزیر راه در خصوص این مذاکره گفته بود که شاید بعد سفر رئیس جمهور به فرانسه خبرهای خوشی در این خصوص منتشر شود که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم چنین اقدامی صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/1404


منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان