۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره در کشور زمان لازم است
کد خبر: ۲۱۵۶۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۶ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

۲۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره در کشور زمان لازم است

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: اگر هر سال ۳۰ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها اختصاص یابد و تورم هم در کشور نداشته باشیم و فقط اتمام همین پروژه‌های نیمه کاره مدنظر قرار بگیرد، نزدیک ۲۰ سال زمان برای تکمیل این طرح‌ها لازم است یعنی شرایط اسفناکی وجود دارد.

 ۲۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره در کشور زمان لازم است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، علی‌اکبر حاج‌محمدی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شب گذشته(دوشنبه) در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین درباره عملکرد سفرهای استانی اظهار کرد: 211 هزار میلیارد تومان قولی بود که در هشت سال داده شده است و تا به امروز 67 هزار میلیارد آن عملیاتی شده و بقیه آن انجام نشده است.
وی با بیان اینکه توصیه رییس جمهوری به ما صداقت و شفافیت در بیان گزارش کارهاست، بیان کرد: در سال 84 متوسط عمر انجام پروژه‌ها در کشور 5 سال بود و ما 1500 طرح در پیوست یک قانون بودجه کشور داشتیم و در ابتدای دولت یازدهم این پروژه‌ها به 3 هزار مورد با عمر انجام 11 سال افزایش یافته بود.
این مسئول در ادامه افزود: به قیمت سال 92 ما 450 میلیارد تومان برای به اتمام رساندن طرح‌های نیمه کاره نیاز داشتیم و در سال 91 عملکرد عمرانی 11 هزار میلیارد بود که در سال 92 به 23 هزار میلیارد و در 93 به میزارن 32 هزار میلیارد تومان و در سال 94 این اختصاص اعتبار به 20 هزار میلیارد تومان رسید.
وی ادامه داد: اگر هر سال 30 هزارمیلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها اختصاص یابد و تورم هم در کشور نداشته باشیم و فقط اتمام همین پروژه‌های نیمه کاره مدنظر قرار بگیرد، نزدیک 20 سال زمان برای تکمیل این طرح‌ها لازم است یعنی شرایط اسفناکی وجود دارد.
حاج محمدی بیان کرد: با مشورت با رییس جمهور در سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفته شد از کل پروژه‌های نیمه کاره در کشور با اولویت بندی تعدادی در هر استان انتخاب شود و به همان تعداد در سفرهای استانی بودجه اختصاص یابد.
وی عنوان کرد: در سال 93 رئیس جمهور 2 سفر استانی و در سال 94 دکتر روحانی 12 سفر استانی انجام داد در سال 93، توانستیم 90 درصد وعده‌های رییس جمهور را عملیاتی کنیم و در سال 94 که سال سیاه مالی بود اما به نزدیک 70 درصد اعتبارات را پرداخت کردیم.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در سال جاری با حمایت نمایندگان مجلس که در بحث اصلاح برنامه بودجه دست دولت را بازگذاشتند، امیدواریم امسال نیز این وعده‌ها عملیاتی شود.
وی گفت: در حوزه عمران و شهری، کشاورزی، بهداشت، حمل و نقل و ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها، فرهنگ و آموزش و پرورش و گردشگری یک مصوبه خواهیم داشت؛ البته بودجه ما محدود است و پروژه تعریف شده ملی ندارد البته تضمین می‌کنیم کمک دولت به استان قزوین پرداخت شود.
این مسئول در پایان عنوان کرد: در استان قزوین کمک رئیس جمهور زیاد خواهد بود و قرار است در سال 95 و 96 با تامین اعتبار که در شورای اداری استان در سفر رئیس جمهور تعیین می‌شود و ما در سازمان برنامه و بودجه آن را پرداخت می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان