۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین غلط می‌کنند آن‌هایی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم
کد خبر: ۲۱۵۶۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۶ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

غلط می‌کنند آن‌هایی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: غلط می‌کنند آن‌هایی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم؛ چرا که امنیت مردم و حفظ و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مستلزم داشتن نیروی نظامی مقتدر است.

غلط می‌کنند آن‌هایی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان عصر روز گذشته(دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات شرکت آلومتک برگزار شد، ضمن تبریک این هفته، اظهار کرد: افزایش توان و قدرت نظامی برای تأمین امنیت مردم ما بسیار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر تعدیل قدرت نظامی کشور، تأکید کرد: غلط می‌کنند آن‌هایی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم؛ چرا که امنیت مردم و حفظ و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مستلزم داشتن نیروی نظامی مقتدر است.

امام‌جمعه قزوین به اهمیت امنیت از نگاه دینی اشاره و خاطرنشان کرد: این‌که در دین ما همواره توصیه می‌شود باید در بالاترین سطح از توان نظامی باشیم، به این خاطر است که دشمنان باید از ما رعب و وحشت داشته و هیچ‌گاه فکر تجاوز به سرزمین ما را نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دفاع مقدس، دفاع از کشور در مقابل تجاوزگری بعثی‌هایی بود که همه کفر و شرک از آن‌ها حمایت می‌کردند.

وی تأکید کرد: جنگ ما، جنگ با مردم شیعه و سنی عراق نبود؛ بلکه جنگ با بعثی‌هایی بود که دشمنانِ سرزمین‌هایِ اسلامی بودند.

عابدینی اذعان کرد: به برکت دفاع مقدس و به همت دانشمندان کشورمان به سطحی از توان نظامی دست پیدا کرده‌ایم که امریکایی‌ها را در خلیج فارس تحت فشار قرار می‌دهیم و به ناوهای آن‌ها امر و نهی می‌کنیم.

امام‌جمعه قزوین به اهمیت وحدت و همدلی اشاره و یادآور شد: وحدت و همدلی باید بر روی مبانی شکل بگیرد و در نگاه دینی وحدتی مورد پذیرش است که ریشه در توحید و یگانگی خدا داشته باشد.

سران مسیحی نجران با مباهله به حقانیت پیامبر اسلام پی بردند
وی در فراز دیگری از سخنان خود به بیست و چهارم ذی‌الحجه، روز مباهله اشاره و به تشریح این واقعه پرداخت و تأکید کرد: عده‌ای از عالمان و روحانیان مسیحیان نجران تصمیم گرفتند به نمایندگی از مردم‌شان برای کشف حقانیت پیامبر اسلام (ص) به مدینه سفر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند بدانند، کسی که ادعای نبوت و رسالت می‌کند، همان کسی است که حضرت عیسی (ع)، موسی (ع) و ابراهیم (ع) پیش‌بینی کرده‌اند، یا خیر؟

عابدینی اظهار کرد: هر پیغمبری که به رسالت مبعوث می‌شد، پیغمبر پیش از خود را تصدیق، پیغمبر بعد از خودش را معرفی و پیغمبر خاتم را بشارت می‌داد؛ همان کاری که امامان ما انجام می‌دادند و یکی از پیغمبرانی که آمدن پیامبر اسلام را بشارت داده، حضرت عیسی (ع) است.

وی گفت: عالمان و روحانیان با رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) سخن گفتند، اما این گفتگو به نتیجه‌ای نرسید و در نهایت برای اثبات حقیقت، موضوع مباهله مطرح شد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: مباهله یعنی دو گروهی که با هم مخالفت دارند، به بیابان می‌روند و در آن‌جا از خدا می‌خواهند که هر کدام حق هستند، خداوند آن‌ها را حفظ و گروه دیگر را از میان بردارد و عذاب خود را بر آن‌ها نازل نماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: مسیحی‌های نجران جلسه‌ای گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که اگر رسول خدا با نزدیکان خود به این مباهله بیاید، حقیقتاً درست گفته و حق با ایشان است.

وی افزود: در روز مباهله پیامبر (ص) دست حسن و حسین را گرفت و با دختر و داماد خود در گوشه بیابان حاضر شد، و منتظر آن شد تا سران مسیحی نجران برای مباهله حاضر شوند ولی آنان با مشاهده آیات صدق پیامبر، عقب نشینی کردند و حقیقت را پذیرفتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان