۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی
کد خبر: ۲۱۵۶۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۵ ساعت: ۱۶:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد:

بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مطالبه بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از دولت این سازمان را که می‌تواند یکی از سازمان‌های پویا و فعال در عرصه‎های مختلف باشد با مشکلات جدی روبه‎رو کرده است.

بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین که در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مشکل عمده استان قزوین همچون سایر نقاط کشور بحث بودجه و اعتبارات است که تقریبا اکثر استان‌ها با آن درگیر هستند اما ما در این حوزه از شرایط ویژه‌ای برخورداریم.
وی افزود: ساختمان اداره‌کل تامین اجتماعی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبار موردنظر و تسریع در روند احداث پروژه، از این مشکل عبور کنیم از سوی دیگر زمینی برای ساخت ساختمان شعبه 2 خریداری شده که با احداث آن با مشکل مواجه هستیم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به حوزه درمانی استان خاطرنشان کرد: در مورد ابلاغ چارت تشکیلاتی نیز مقدمات کار فراهم شده که البته باید تسریع یابد تا در زمینه منابع انسانی با مضیقه مواجه نشویم.
وی خاطرنشان کرد: مطالبات بیش از 130 هزار میلیارد تومان تأمین اجتماعی از دولت این سازمان را که می‌تواند یکی از سازمان‌های پویا و فعال در عرصه‎های مختلف باشد با مشکلات جدی روبه‎رو کرده است.
محمدی تصریح کرد: بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند که اگر کوچک‌ترین مشکلی در پرداخت مستمری، حق بیمه و بازنشستگی آنها به وجود آید کشور با مشکلات عظیمی مواجه می‌شود بنابراین این موضوع باید در اولویت امور باشد.
وی ادامه داد: اهمیت صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی کمتر از آب نیست که از آن به عنوان مشکل جدی کشور یاد می‌کنیم بنابراین باید تمهیدی اتخاذ شود تا دولت مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوع در برنامه ششم باید با جدیت پیگیری شود و اگر دولت نمی‌تواند این مبلغ را یک جا پرداخت کند حداقل در طول مدت برنامه و یا با اتخاذ راهکارهای مناسب در این خصوص قدم برداشته شود تا تامین اجتماعی نیز بتواند امنیت و صلابت را به نحو شایسته تامین کند.
در ادامه سیروس نصیری، مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: امیدواریم به گونه‌ای به مردم خدمت کنیم که همراه با منت نباشد و مدیون خون شهدا نباشیم و بتوانیم سازمان را با کمک مجموعه همکاران به اهداف راهبردی تعریف شده برای سال 1404 برسانیم.
علیرضا محسنی، مدیرکل سابق تأمین اجتماعی استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: سعی کردیم در طول فعالیت خود در سازمان، موضوعات سیاسی را در امور سازمان وارد نکنیم و از وارد کردن استرس نابجا به مجموعه همکاران جلوگیری کردیم تا هیچ حقی از کسی ضایع نشود.
وی ادامه داد: مدیریت ما در این مجموعه بر اساس مدیریت بسیجی و مشارکتی بوده و همواره بر حفظ امانت داری و عمل به قوانین و مقررات به عنوان حق الناس تاکید داشتیم.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان