۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "آب خوردن" ایرانی‌ها هم به آمریکا وابسته می‌شود؟!
کد خبر: ۲۱۵۶۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۵ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

یک سال پس از اظهارات روحانی

"آب خوردن" ایرانی‌ها هم به آمریکا وابسته می‌شود؟!

یک سال پس از اظهارات روحانی که گفته بود "تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود!" به نظر می رسد عملا حتی آب خوردن مردم نیز به آمریکا و انگلیس گره خورده. به گفته معاون وزیر نیرو، دولت انگلیس را وارد حوزه صنعت آب و فاضلاب خود کرده و برای حضور آمریکا نیز چراغ سبز نشان داده است.

"آب خوردن" ایرانی‌ها هم به آمریکا وابسته می‌شود؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، چند شرکت فعال آمریکایی در صنایع آب و فاضلاب به تهران سفر کرده اند تا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران حضور یابند.

این خبر را معاون وزیر نیرو داده و اعلام کرده که ایران در چارچوب قوانین کشور محدودیتی برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی در صنایع آب و فاضلاب ندارد.

این چراغ سبز به آمریکا برای حضور در صنعت آب و فاضلاب کشور در حالی است که به گفته میدانی معاون وزیر نیرو، از زمان اجرای برجام تاکنون، "تفاهم نامه‌های متعددی با شرکت‌هایی از آلمان، کره جنوبی و انگلیس برای همکاری و جذب سرمایه در صنایع آب و فاضلاب امضا شده است."

به بیان ساده تر، دولت تدبیر و امید کشوری مانند انگلیس را وارد حوزه صنعت آب و فاضلاب خود کرده و برای حضور آمریکا نیز چراغ سبز نشان داده است.

همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که به گفته همین مقام مسئول، هم اکنون ۹۵ درصد کالا، تجهیزات، لوله و سایر لوازم مورد نیاز درصنایع آب و فاضلاب توسط سازندگان ایرانی طراحی و ساخته می‌شود. در این صورت، سوالی که مطرح می شود این است که اگر قریب به اتفاق تجهیزات مورد نیاز در این صنعت، در داخل طراحی و ساخته می شود چه نیازی به حضور کشورهای خارجی است چه رسد به انگلیس و آمریکا؟

ورود انگلیس و ورود احتمالی آمریکا به صنعت آب ایران یادآور اظهارات حسن روحانی در خردادماه سال 94 است که گفته بود "ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود!"

یک سال پس از این اظهارات، به نظر می رسد عملا حتی آب خوردن مردم نیز به آمریکا و انگلیس گره خورده است.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان