۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هیچ‌کس راغب به سرمایه گذاری در شهرصنعتی البرز نیست
کد خبر: ۲۱۵۵۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۴ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

هیچ‌کس راغب به سرمایه گذاری در شهرصنعتی البرز نیست

فرماندار شهرستان البرز گفت: تا زمانی که در استان قزوین مناطق صنعتی دیگری وجود دارد که بخشودگی مالیاتی دارند، هیچکس راغب به سرمایه گذاری در شهرستان البرز نیست.

هیچ‌کس راغب به سرمایه گذاری در شهرصنعتی البرز نیست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز گفت: شهرستان البرز تنها شهرستانی است که در استان قزوین از بخشودگی مالیاتی برخوردار نیست، زیرا در گذشته از این امتیاز استفاده نموده است.

وی افزود: با توجه به فصلی بودن بخشودگی مالیاتی پیشنهادی دادم تا در فرصتی مناسب به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خدمت وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده و راهکار قانونی این موضوع را بررسی کنیم.

فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: تا زمانی که در استان قزوین مناطق صنعتی دیگری وجود دارد که بخشودگی مالیاتی دارند، هیچکس راغب به سرمایه گذاری در شهرستان البرز نیست.

معوقات کارگری را کاهش داده‌ایم
عسگری بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی کنونی وجود واحدهای صنعتی فرسوده در شهرستان است که این واحدها نیز برای نوسازی به مناطقی خواهند رفت که بخشودگی مالیاتی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به موضوع پرداخت معوقات کارگری عنوان کرد: توانسته‌ایم معوقات کارگری را کاهش داده و معوقات ۱۰ ماهه شرکت کنتور سازی ایران را به ۲ماه برسانیم. 

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار کرد: در مورد واحد پوشینه بافت نیز مقرر شد تا با سرمایه‌گذاری جدید این واحد صنعتی نیز مجددا راه اندازی شود و راهکارهای لازم نیز برای رفع مشکلات موجود و کاهش معوقات کارگری شرکت فرش پارس نیز احصاء شده است.

بیشتر معوقات کارگری مربوط به دوره‌های گذشته هستند
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بیشتر معوقات کارگری مربوط به دوره‌های گذشته هستند که مدت زیادی از آنها می‌گذرد، به شکلی که هم‌اکنون ۵ الی ۱۰ کارگر با ۱۳۰ماه معوقه وجود دارند که عدد معوقات کارگری ما را بزرگ نشان می‌دهند.

رییس میز صنعت شهرستان البرز ابراز داشت: در گام نخست باید برای واحد‌های صنعتی که تعطیل شده‌اند و یا وجود خارجی ندارند، چاره اندیشی کرد و سپس با بازنشستگی کارگران واجد شرایط مشکلات موجود راتعیین و تکلیف نمود.

این مسئول یادآور شد: مشکلات مجموعه‌های فعال دارای معوقه در ستاد تسهیل و کمسیون امنیت کارگری بررسی می‌شود تا شرایط لازم برای رفع مشکلات آنان فراهم شود.

۵۵ واحد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک معرفی شده‌اند
نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته شاهد کاهش نسبی معوقات کارگری بوده‌ایم، عنوان کرد: شرایط رو به بهبودی می‌رود و امیدواریم که با تسهیلاتی که در حوزه سرمایه در گردش به واحدهای جدید، دارای طرح توسعه و یا نیمه کاره پرداخت می‌شود معوقات را به شدت کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ واحد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک معرفی شده‌اند بیان داشت: این واحدها در حال انجام مراحل اداری برای دریافت تسهیلات خود هستند که البته در قبال دریافت تسهیلات تعهداتی دارند که اگر عملی نکنند تسهیلات به آنان تعلق نخواهد گرفت.

این مقام مسؤول در مورد میزان تسهیلات اعطایی به واحد های تولیدی و صنعتی نیز عنوان کرد: برای واحدهای زیر ۵۰ نفر یک میلیارد تومان و واحدهای با ۵۰ تا ۱۰۰ نفر ۲ میلیارد تومان تسهیلات در نظرگرفته شده است.

عسگری در پایان اظهار داشت: با بخشنامه جدید دولت مشکلات پیش رو برداشته خواهد شد و کارخانجات جدید راه اندازی شوند که این موضوع در افزایش میزان اشتغال بسیار مؤثر خواهد بود.
انتهای پیام/3009
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان