۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رئیس جمهور در سفر به قزوین وعده نمی‌دهد/ حاشیه نگاری نکنید، زیبایی سفر را انعکاس دهید
کد خبر: ۲۱۵۵۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۴ ساعت: ۱۲:۲۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار در نشست خبری سفر هیأت دولت به استان قزوین:

رئیس جمهور در سفر به قزوین وعده نمی‌دهد/ حاشیه نگاری نکنید، زیبایی سفر را انعکاس دهید

استاندار در نشست خبری سفر هیأت دولت به استان قزوین بیان کرد: در جلساتی که با رئیس جمهور داشتیم، قرار بر این شد در این سفر به مردم قول اجرای برنامه‌هایی داده شود که در چارچوب تعهدات دولت ضمانت اجرایی داشته باشد تا دولت به مردم وعده و وعید ندهد.

رئیس جمهور در سفر به قزوین وعده نمی‌دهد/ حاشیه نگاری نکنید، زیبایی سفر را انعکاس دهید
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، نشست خبری فریدون همتی استاندار قزوین با موضوع سفر هیأت دولت به قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد.
همتی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و فداکاری و ایثارگری ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، استقامت مردم ایران را ستود که توانستند با دست خالی در برابر استکبار جهانی و حامیان نفتی آنها ایستادگی کنند.
در ادامه این نشست استاندار قزوین به بیان خواسته‌های خود از اصحاب رسانه برای آماده کردن فضای استان در راستای حضور هیئت دولت به قزوین پرداخت و وظیفه خبرنگاران را مهم ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور پس از رهبر معظم انقلاب دومین شخص مهم کشور است، اذعان کرد: در سفرهای استانی باید به موضوع وحدت ملی توجه کرد و دکتر روحانی رئیس جمهور همه سلایق و تفکرات در کشور است.
عالی ترین مقام دولت در استان وجود نظام مقتدر را وابسته به وجود دولت مقتدر دانست و بیان کرد: سفرهای استانی یک جشن ملی است و همه مردم برای حفظ اقتدار نظام باید حضور داشته باشند.
وی به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به قزوین اشاره کرد و ارتقای جایگاه قزوین و توسعه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعت و کشاورزی را از نکات برجسته این سفر دانست.
همتی خطاب به خبرنگاران اذعان کرد: به انعکاس زیبایی‌های سفر رئیس جمهور به قزوین بپردازید و به دنبال انعکاس نکات حاشیه‌ای نباشید و شأن خود را پایین نیاورید، بازتاب‌های شما به آبروی کشور مرتبط است، نارسایی‌ها در هر شرایطی وجود دارد و اشکالات را رفع کرده و استان را در این سفر سرافراز کنید.
وی با بیان اینکه 37 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در سفر هیأت دولت به قزوین به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: از این پروژه‌ها 8 مورد دولتی و 29 مورد مرتبط با بخش خصوصی است که در کل برای 3705 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد و 6 مورد از این پروژه‌ها با ویدیئو کنفرانس به وسیله رئیس جمهور و بقیه موارد با حضور وزرا در شهرستان‌ها افتتاح می‌شود.

تا پایان سال جذب سرمایه گذار خارجی به 800 تا یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
عالی ترین نماینده ولت در استان از برگزاری جلساتی با معاون اجرایی رییس جمهور، مدیران عامل بانک‌ها و رئیس جمهور برای پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات استان قزوین خبرداد.
وی تصریح کرد: در جلساتی که با رئیس جمهور داشتیم، قرار بر این شد در این سفر به مردم قول اجرایی برنامه‌هایی داده شود که در چارچوب تعهدات دولت ضمانت اجرایی داشته باشد تا دولت به مردم وعده و وعید ندهد.
استاندار قزوین به برنامه سفر رئیس جمهور در روز چهارشنبه هفته جاری اشاره کرد و گفت: مسیر سفر دکتر روحانی از چهارراه طالقانی و میدان ولیعصر به سمت ورزشگاه شهید رجایی است که مردم برای ساعت 9 صبح باید در این ورزشگاه حضور داشته باشند.
وی دیدار با نخبگان، ایثارگران و علما، فعالان اقتصادی استان، قزوینی‌های خارج از کشور و شورای اداری و نشست با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس جمهور اعلام کرد.
همتی افزود: رئیس جمهور صبح و بعدازظهر در قزوین برنامه دارد و وزرای دولت در شهرستان‌ها به نمایندگی از دکتر روحانی دیدار مردمی و افتتاح پروژه‌های را انجام می‌دهند.
وی در پاسخ به خبرنگاری که موضوع اشتغال را اولویت اصلی قزوین دانست و گفت مردم از جناح بازی خسته شده‌اند، عنوان کرد: بودجه‌های عمومی به دلیل کاهش قیمت نفت و کاهش فروش آن کاهش یافته است و مقداری نیز از این بودجه صرف امنیت کشور شده، بنابراین اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه کاره است.
استاندار قزوین همچنین گفت که هیچ دولتی در دنیا اشتغال‌زایی نمی‌کند بلکه فقط بسترها و زیرساخت‌ها را برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.
وی در پایان اظهار کرد: در استان قزوین با حضور بخش خارجی 371 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است و انتظار می‌رود تا پایان سال جذب سرمایه گذار خارجی به 800 تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.
انهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان