۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تجمع اعتراض‌آمیز والدین مدرسه دخترانه صدرا/ مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک; تغییر مدیر حق آموزش و پرورش است
کد خبر: ۲۱۵۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۳ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

ظهر امروز در قزوین صورت گرفت؛

تجمع اعتراض‌آمیز والدین مدرسه دخترانه صدرا/ مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک; تغییر مدیر حق آموزش و پرورش است

ظهر امروز تعدادی از والدین مدرسه صدرا به تغییر مدیریت این مدرسه اعتراض کردند و در مقابل آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین تجمع داشتند.

 تجمع اعتراض‌آمیز والدین مدرسه دخترانه صدرا/ مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک; تغییر مدیر حق آموزش و پرورش است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، تعدادی از والدین دانش آموزان دختر مدرسه معارف صدرای قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) با تجمع در مقابل آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین نسبت به جابجایی خانم صانعی مدیر این مدرسه اعتراض خود را اعلام کردند.
تعدادی از این والدین دانش آموزان با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از علت این اعتراض گفتند که در ادامه صحبت‌های این خانواده‌ها را می‌خوانید:
یکی از اولیاء دانش آموزان مدرسه صدرا درباره تغییر مدیریت این مدرسه می‌گوید: دخترم را با سختی فراوان و نذر و نیاز پس از تحقیق درباره مدیریت در این مدرسه ثبت نام کردم، امروز که به مدرسه آمدیم متوجه شدیم که مدیریت آن عوض شده و به ما می‌گویند شما نیمه خالی لیوان را ببینید.
وی در ادامه افزود: نسبت به مدیر جدید معترض نیستیم چراکه شناختی از این فرد نداریم؛ اما حاضر نیستیم فرزندان خود را تحت آموزش شخصی بگذاریم که وی را نمی‌شناسیم. حداقل به ما بگویند دلیل برداشته شدن مدیریت قبلی چیست؟
این مادر در ادامه با بیان اینکه اکثر اولیا به این تغییر مدیریت معترض هستند، اظهار کرد: صدرا یک مدرسه اسلامی است و من خودم دوست دارم که فرزندم در چنین محیطی رشد کند؛ این تغییر در نیمه دوم شهریور ماه صورت گرفته است و ما تازه مطلع شدیم.
یکی دیگر از والدین دانش آموزان مدرسه صدرا می‌گوید: مدرسه صدرا مدرسه علوم اسلامی بوده و دخترم 2 سال است که در این مدرسه به تحصیل می‌پردازد؛ ما به همین دلیل فرزندمان را در این مدرسه ثبت نام کردیم و پس از آن متوجه شدیم که اگر صدرا توانسته خوب بدرخشد به دلیل مدیریت خوب آن بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این مدرسه سال 89 تاسیس شده و 100 دانش آموز دارد، عنوان کرد: ویژگی‌های یک مدیر خوب بازدهی بالای آن، الگو بودن برای دانش آموزان و مقید بودن به ایمان است که مدیر قبلی تمام این ویژگی‌ها را داشت و به عشق این مدیریت بود که فرزاندانمان را به این مدرسه فرستادیم.
این مادر گفت: علت این تغییر چیست؟ من به عنوان یک مادر به دنبال مدرسه ای می‌گردم که فرزندم در آن محیط خوب تربیت شود تا در این وضع جامعه خیالی راحت داشته باشم. دخترم کلاس هشتم است؛ هر روز که از مدرسه برمی‌گشت با ذوق فراوان و تاثیرات قابل مشاهده مانند حجاب، نماز اول وقت، آداب کلامی به خانه برمی‌گشت.
وی ادامه داد: مدیر قبلی فعالیت‌های جانبی مانند ایجاد فضای دوچرخه سواری و زمین بازی در محیط مدرسه فراهم کرده بود و گاهی تا شب در مدرسه می‌ماند و نقش مادری دلسوز را داشت. آیا مدیری که در یک جامعه اسلامی کار می‌کند، حقش است اینگونه کنار گذاشته شود؟ یا ما به عنوان انسان‌هایی که دغدغه اسلام را داریم باید مانع فعالیت اینگونه از افراد شویم؟
یکی دیگر از اولیا عنوان می‌کند: این تغییر مدیریت از قزوین صورت گرفته و ظاهرا تهران راضی به این تغییر نیست، این واقعا ظلم به بچه‌های ماست که باید تحت تاثیر این عملکردها شوند. باید به این قضیه رسیدگی شود و ما محکم پشت این قضیه هستیم.
در ادامه این تجمع اعتراض آمیز با هماهنگی مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین جلسه ای برای بیان دغدغه‌های والدین مدرسه معارف صدرا با مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین تشکیل شد.
در این نشست شمس‌اله غلامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در پاسخ به اعتراض اولیای دانش آموزان مدرسه صدرا اذعان کرد: 314 واحد آموزشی مستقل در آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین وجود دارد، در قسمت ارزیابی معیارهای آموزشی وجود دارد که در زمان‌های مشخصی بررسی می‌شود.
وی در ادامه افزود: 2 واحد آموزشی معارف دخترانه و پسرانه داریم و برای ما فرقی ندارد که کدام مدرسه کجا قرار دارد؛ موفقیت زمانی صورت می‌گیرد که همکاری و تعامل بین مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس برقرار باشد، رشد آموزشی در مدرسه پسرانه صدرا بسیار خوب بوده و تعامل بسیار خوبی با آموزش و پرورش داشته به طوری که 4 رتبه زیر هزار در کنکور کسب کردند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه رشد آموزشی در مدرسه دخترانه صدرا آنچنان که باید نبوده و بارها این موارد به مدیر مدرسه یادآوری شده است، بیان کرد: مهلت انجام پروژه مهر از تیر تا پایان شهریور است پس تغییر مدیریتی که در اواخر شهریور صورت گرفته دیر نیست و علت آن عدم تعامل و هماهنگی مدیر سابق با آموزش و پرورش است.
غلامی ادامه داد: اگر هدفم غرض ورزی با این مدیر بود همان سال اول مدیریتم وی را جابجا می‌کردم. مشکل اینجاست که خانم صانعی همه هماهنگی‌ها را فقط با تهران انجام می‌داد، در طول این 2 سال نیروهایی که وی در مدرسه به کار گرفت با نارضایتی خارج شدند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین عنوان کرد: تعدادی از همکاران به ما نامه نوشتند، اولیایی از دانش‌آموزان مراجعه داشتند و همه این نکات در این تغییر مدیریت درنظر گرفته شده است. توهینی به این خانم نشده و تنها خواستیم با وی مدارا کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه زمان بازدید از حوزه امتحانی دانش آموزان فارغ التحصیل به جای معلمان نقش مراقب را ایفا می‌کردند، گفت: به دنبال جو ایجاد کردن نیستیم، اما این مدیر از ما تبعیت ندارد بنابراین با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات در کمال عزت و احترام کارها صورت گرفته است.
غلامی خاطرنشان کرد: تغییر مدیر حق آموزش و پرورش و حق مدیریت است خانم مرادی مدیر جدید این مدرسه کارشناس اداره کل است و با هماهنگی سازمان تبلیغات مسیر اداری این انتخاب صورت گرفته است.
مدیر آموزش پرورش ناحیه یک قزوین در پایان گفت: روال قانونی با حراست استان، وزارتخانه، سازمان تبلیغات صورت گرفته است و به دلیل سوابق خوب خانم صانعی قصد حذف وی را نداریم و در فضای دیگری از این مدیر توانمند استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اولیا دبیرستان دخترانه علوم ومعارف اسلامی صدرا / ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

باسلام این دبیرستان یکی از مدارس سازمان مدارس علوم ومعارف اسلامی می باشد که مقرر این سازمان تهران است وتمام مدیران منتصب در مدارس صدرا می بایست پس ازمصاحبه وتاییداز این سازمان حکم انتصاب داشته باشندولی خانم مرادی پس از مصاحبه مورد تاییدتهران قرار نگرفته وبه صورت تحمیلی از طرف اداره منصوب شده واین انتصاب غیر قانونی می باشد

علی حسینی / ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

ازطرف اداره ناحیه 1 گزارشی به وزارت خانه فرستاده شده ودلایل بالا را علت برکناری مدیر قید کرده اند، وزارتخلنه نیز بازرس فرستاده وازتمام زوایا به بررسی مدیر وبرنامه هایش پرداختند وهیچ عیب ونقصی نیافتند همچنین در اردیبهشت 94 مدیر جزو 4 مدیر برتر صدرا شناخته شده واز طرف معاون وزیر تشویقی گرفته ومشخص است که انگیزه کاملا سیاسی ودر کارآیی وتوانمندی ایشان شکی نیست

کاکاوند / ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

سلام این دبیرستان هرساله با قبولی صددرصدی درکنکور سراسری درخشیده ودرسال گدشته چندین رتبه زیر هزار داشته واین نتیجه زحمات وتلاشهای مدیر توانمندآن یعنی خانم صانعی است این دبیرستان موفقیت بالای 85درصدی در تحقق قرارداد شاخصها دارد وجزو مدارس برتر صدراست ومدیر آن در اردیبشت ماه به عنوان 4 مدرسه برتر صدرا تشویق وزارتی گرفته است حالا چرا برکنار می شودفقط به خاطر شکایت اولیایی که فرزندانشان در آزمون ورودی قبول نشده اندویا شکایت دبیری که به خاطرکم کاریش وافت تحصیلی دانش آموزان برای سال جدید جواب شده است
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان