۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دانشگاه فنی‌ومهندسی بوئین زهرا پردیس هیچ دانشگاهی نیست/ یکی از مزایای این دانشگاه جذب دانشجویان دارای رتبه‌های خوب کشوری است
کد خبر: ۲۱۵۵۸۶ نویسنده: دکتر انیسه تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۳ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا:

دانشگاه فنی‌ومهندسی بوئین زهرا پردیس هیچ دانشگاهی نیست/ یکی از مزایای این دانشگاه جذب دانشجویان دارای رتبه‌های خوب کشوری است

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا عنوان کرد: از ابتدا این مرکز به عنوان یک دانشگاه مستقل در استان ایجاد شد و لذا پردیس هیچ دانشگاهی نبوده و انتظار است با استقلال خود بزودی به عنوان یکی از دانشگاه‌های چابک و کارآفرین در کشور و منطقه مطرح شود.

دانشگاه فنی‌ومهندسی بوئین زهرا پردیس هیچ دانشگاهی نیست/ یکی از مزایای این دانشگاه جذب دانشجویان دارای رتبه‌های خوب کشوری است
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا دانشگاهی دولتی است که از بهمن ماه ۱۳۹۰ با ۴۸ دانشجو در ۲ رشته تحصیلی مهندسی صنایع و کامپیوتر با 8 کارمند با هدف ایجاد دانشگاه صنعتی استان قزوین جهت پرورش نیروهای متخصص و کارآفرین برای شهرک‌های صنعتی استان شروع به فعالیت نموده و همکنون دارای ۱۴ رشته تحصیلی و بیش از ۲۴۰۰ دانشجو با تعداد 13 کارمند است.
محمد انیسه متولد سال 1347 دارای دکترای مهندسی صنایع، عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و هم اکنون ریاست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا را برعهده دارد.

در ادامه مصاحبه دکتر انیسه را با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین می‌خوانید:

صبح قزوین : چه تعداد هیات علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند؟
انیسه:
این مرکز آموزش عالی دارای 50 عضو هیات علمی است که دارای سوابق آموزشی و پژوهشی بارزی می‌باشند و دارای مدارک پسادکتری و دکتری از دانشگاه‌های خارج از کشور و یا دانشگاه‌های تهران هستند. هیچ یک از اعضاء هیات علمی این مرکز دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دانشجوی دکتری نمی‌باشند.

صبح قزوین : وضعیت خوابگاه‌های این مرکز چگونه است؟
انیسه:
مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا در شعاع ۱۱۰ کیلومتری تهران واقع است و براین اساس 63 درصد از دانشجویان این مرکز از استان کرج و تهران، 30 درصد از استان قزوین و 7درصد نیز دانشجویان سایر استان های مذکور می‌‌باشند.
هم اکنون این مرکز دارای ۱۸ واحد آپارتمان اجاره ای با کاربری خوابگاه است که از این تعداد 8 واحد برای آقایان و 10 واحد برای خانم‌ها وجود دارد. در حال رایزنی برای راه اندازی و احداث خوابگاه با تیم‌های سرمایه گذاری و خیرین هستیم که شرایط کیفی خوابگاه ها را بتوانیم در سطح دانشگاه‌های ممتاز کشور نمائیم.

صبح قزوین : مزیت تحصیل در این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌های دولتی چیست؟
انیسه:
مزیت این مرکز به دلیل واقع شدن در شاه‌راه شهرک‌های صنعتی، فاصله 20 کیلومتری با شهرک صنعتی اشتهارد، شهرک‌های صنعتی آراسنج، البرز و این منطقه فرصت خوبی را برای تربیت نیروهای صنعت محور و همچنین شرایط اشتغال زایی پس از فارغ التحصیلی در این شهرک‌ها را می‌نماید که در این خصوص با بعضی از این صنایع برای جذب دانشجویان رایزنی های خوبی صورت گرفته است.

صبح قزوین : درباره دلایل ارتقای این مرکز به دانشگاهی برای پرورش نیروهای متخصص و توانا برای صنعت توضیحاتی ارائه فرمایید؟
انیسه:
این مرکز با شهرک‌های صنعتی ارتباط خوب و مناسبی را ایجاد کرده، لذا با هدفمندی جایابی کارآموزی دانشجویان را انجام داده و در تلاشیم تا از این طریق مشکلات آنان را شناسایی و در رفع آن تلاش و همچنین بعضی از پروژه‌های کوچک را توسط دانشجویان در مراکز صنعتی و با نظارت اساتید اجرایی نماییم.

حضور اعضای هیات علمی در شهرک‌ها را به جدیت پیگیری می‌کنیم و با این ارتباط در رفع مشکلات صنعت و همچنین اعتماد بیشتر صنعت به دانشگاه تا حدی موفق گردیده ایم.

صبح قزوین : درباره اقداماتی که در چند سال اخیر در دانشگاه انجام شده است، توضیحاتی بفرمایید و همچنین برنامه‌های آتی دانشگاه را تشریح فرمایید؟
انیسه:
یکی از مزایای این دانشگاه جذب دانشجویان دارای رتبه‌های خوب کشوری است که این امر در کیفیت آموزشی بسیار موثر است، توسعه رشته‌ها را بر اساس عدم تلاقی با رشته‌های استان و منطقه پیش می‌بریم. به دنبال رشته‌های میان رشته‌ای جدید هستیم اگرچه در ابتدا چند رشته از این امر مستثنی شدند اما چند سال اخیر رشته‌های جدید را پیگیری نمودیم همچون مهندسی هوا و فضا، مهندسی پلیمر، مهندسی پزشکی و مهندسی انرژی.

در ادامه ارائه رشته‌های جدید همچون رشته‌های مهندسی شیمی سبز، مهندسی فرودگاه و مهندسی تونل را در حال تهیه به منظور ارائه به وزارت عطف هستیم چراکه برخی از اعضاء هیات علمی این دانشگاه در این زمینه‌ها مطالب علمی معتبر ارایه داده اند.
در حوزه سیاست‌های راهبردی نیز با تفکر ایجاد دانشگاه‌های چابک (Agile University) به دنبال تغییر ساختار هرمی به ماتریسی و تقویت کارها و ارتباطات تیمی موثر بوده و با به کارگیری کارکنان در پست‌های مختلف توانسته ایم با نسبت یک کارمند به 210 نفر دانشجو، هزینه‌های جاری را کاهش و در زمینه‌های عمرانی و پژوهشی گام‌های بهتری برداریم.
در این راستا علیرغم داشتن دانشکده و ۱۰ گروه آموزشی مصوب تنها ۵ گروه تخصصی آموزشی تشکیل شده است. دلیل این کاهش صرفه جویی هزینه‌هاست. در آخر برای آغاز سال تحصیلی پیش رو نیز دو برنامه جشن ورودی‌های جدید در ۱۰ مهرماه سال جاری و جشن فارغ التحصیلان نخستین ورودی این مرکز در نظر گرفته شده است.

صبح قزوین : تاریخچه این دانشگاه را توضیح مختصری بفرمائید و آیا زیرمجموعه دانشگاه دیگری هستید؟
انیسه:
مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا از بهمن ماه ۱۳۹۰ با ۴۸ دانشجو در ۲ رشته تحصیلی مهندسی صنایع و کامپیوتر با 8 کارمند با هدف ایجاد دانشگاه صنعتی استان قزوین جهت پرورش نیروهای متخصص و کارآفرین برای شهرک های صنعتی استان شروع به فعالیت نموده و هم اکنون دارای ۱۴رشته تحصیلی و بیش از ۲۴۰۰ دانشجو با تعداد 13 کارمند است.


هر ساختمان با نام یکی از شهدای گرانقدر هسته‌ای و دفاع مقدس مزین شده‌اند تا نام این شهدا برکت به کار ما دهند اسم ساختمان‌های آموزشی این مرکز به نام شهید محمد موافق، شهید مصطفی احمدی روشن و شهید مجید شهریاری نامگذاری شده‌اند.
از آنجایی که اهداف دانشگاه‌های مادر با دانشگاه‌های تخصصی متفاوت بوده و دانشگاه مادر استان (دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)) علاوه بر پرورش نیروی متخصص در علوم انسانی وظیفه مهم صدور انقلاب از طریق آموزش دانشجویان خارج کشور را نیز بر عهده دارد و از طرفی نزدیکی استان به پایتخت و قابلیت پذیرایی از دانشجویان سرریز استان‌های تهران و البرز، و همچنین به عنوان تنها استانی که فقط دارای دو دانشگاه دولتی است، از ابتداء این مرکز به عنوان یک دانشگاه مستقل در استان ایجاد شد و لذا پردیس هیچ دانشگاهی نبوده و انتظار است با حمایت‌های معنوی و مالی توسط مسئولین و خیرین استان بتواند با استقلال خود به زودی به عنوان یکی از دانشگاه‌های چابک و کارآفرین در کشور و منطقه مطرح شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

فاطمه / ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

این دانشگاه از نظر سطح کیفی و آموزشی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و قابل مقایسه با دانشگاه های دیگر استان نیست.فقط نمیدونم چرا اینقدر توی استان ناشناس باقی مونده.حیف نیست با این همه توانمندی آموزشی.

رضا کریمی / ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

به عنوان یه شهروند بوین زهرایی واقعا دکتر انیسه زحمات زیادی برای دانشگاه کشیده جاده آق امام رو که برید بسمت بالا از محوطه و ساختمونای دانشگاه متوجه حرفای من میشید
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان