۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گزافه‌گویی رئیس جمهور فراری یمن در مجمع عمومی; کشور را از چنگ ایران خارج می‌کنیم!
کد خبر: ۲۱۵۵۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۳ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

منصور هادی مدعی شد؛

گزافه‌گویی رئیس جمهور فراری یمن در مجمع عمومی; کشور را از چنگ ایران خارج می‌کنیم!

منصور هادی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد ایران مانعی بر سر راه برقراری صلح در این کشور است!

گزافه‌گویی رئیس جمهور فراری یمن در مجمع عمومی; کشور را از چنگ ایران خارج می‌کنیم!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، "عبد ربه منصور هادی،" رئیس جمهور مستعفی یمن، در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بدون اشاره به تجاوز نظامی عربستان به این کشور و کشته و زخمی شدن هزاران نفر، مدعی شد: تلاش می‌کنیم یمن را از چنگال ایران خارج کنیم. تهران با دخالت‌هایش در کشور مانعی بر سر راه برقراری صلح است.

عربستان سعودی به همراه ائتلاف عربی هم‌پیمان با این کشور از 25 مارس 2015 (6 فروردین 1394) تجاوز نظامی به یمن را آغاز کرد. این عملیات نظامی در حمایت از دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی و بر ضد انصارالله، و حامیان "علی عبدالله صالح،" رئیس‌جمهور سابق یمن، صورت گرفت که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی این کشور را در اختیار دارند. این تجاوز نظامی به یمن تاکنون میلیون‌ها نفر را بی‌خانمان کرده و دست‌کم 10 هزار نفر تلفات بر جای گذاشته است.

منصور هادی در سخنرانی روز جمعه مدعی شد: ما باید کشور را از چنگال ایران خارج کنیم. ما باید پرچم یمن را در هر نقطه از خاک ارزشمند آن برافراشته نگه داریم و دولتی فدرال را مستقر کنیم.

تلاش‌های سازمان ملل و دیگر میانجی‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در یمن ماه گذشته با شکست مواجه شد و تبادل آتش میان ارتش عربستان و نیروهای انصارالله ادامه یافت.

منصور هادی در بخش دیگری از سخنان بی‌پایه و اساس خود مدعی شد: ما به تمام جهان به شکل روشن اعلام می‌کنیم افراط‌گرایی و تروریسم فرقه‌ای در منطقه با حمایت ایران بوجود آمده است و این موضوع در آینده یک تروریسم خارج از منطقه‌ را شکل خواهد داد.

منصور هادی از طرح انتقال ریاست بانک مرکزی این کشور و تمام شعبه‌های آن از صنعا به عدن حمایت کرد و مدعی شد این اقدام را برای جلوگیری از دسترسی انصارالله به منابع مالی بانک مرکزی انجام داده است. 

دولت منصور هادی مدعی شده است نیروهای انصارالله حدود 4 میلیارد دلار از ذخایر نقدی بانک مرکزی یمن را در جریان جنگ این کشور به هدر داده‌اند. نیروهای انصارالله اعلام کردند این پول صرف واردات غذا و دارو به کشور شده است.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان