۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تجمع شهروندان قزوینی در حمایت از باغستان سنتی و امضای طومار+تصاویر
کد خبر: ۲۱۵۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۳ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

عصر روز گذشته صورت گرفت؛

تجمع شهروندان قزوینی در حمایت از باغستان سنتی و امضای طومار+تصاویر

جمعی از شهروندان قزوینی به منظور حمایت و حفظ باغستان‌های سنتی قزوین تجمع و طوماری را امضا کردند.

تجمع شهروندان قزوینی در حمایت از باغستان سنتی و امضای طومار+تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، جمعی از شهروندان قزوینی روز گذشته (جمعه) دوم مهرماه  به منظور حمایت از حفظ باغستان‌های سنتی قزوین تجمع و طوماری را امضا کردند.

این تجمع اعتراض‌آمیز خطاب به تصرف کنندگان باغات سنتی و تغییر کاربری این باغات در حالی انجام شد که استان قزوین در آستانه آمادگی برای سفر رییس جمهور به قزوین است.

مسئولان برگزاری تجمع از مردم خواسته بودند تا در روز جمعه ۲ مهر ساعت ۱۷ در مقابل شهربانی حضور یابند؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که این طومار پس از تکمیل به رییس جمهور تحویل داده خواهد شد.

یکی از تجمع کنندگان با بیان اینکه افرادی که کارشناس امر هستند، ادعا می‌کنند این باغستان کهن نیست، اظهار کرد: طبق کارشناسی‌های دقیق انجام گرفته توسط دوست‌داران طبیعت به این نتیجه رسیده‌ایم که این باغات جدا از باغات سنتی قزوین نیستند چراکه در امتداد آن‌ها قرار گرفته و متاسفانه طرحی که در این باغات اجرا می‌شود نابودی باغات را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: به جز اهالی قزوین، جمعی از طبیعت دوستان از نقاط دیگر کشور هم در اینجا جمع شده‌اند تا اهمیت این باغات را به گوش مسوولان برسانند چراکه ما نتوانسته‌ایم باغات سنتی قزوین را به جهانیان بشناسانیم.

این شهروند عنوان کرد: این باغ‌ها ۲۵۰۰ هکتار هستند که شاید در کل دنیا از نظر تراکم درختان، وسعت باغستان، سطح زیر کشت و تعداد باغدارانی که در آن فعالیت دارند نمونه باشد.

وی در پایان تاکید کرد: پیام ما به مسئولین این است که اهالی استان قزوین امروز نسبت به اهمیت و ارزش باغات سنتی واقف هستند زیرا این باغات سرمایه‌های ملی هستند و خواستاریم که از اجرای طرح‌های خراب کارانه در آن‌ها خودداری کنند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان