۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امروز کشورمان به برکت ۸ سال دفاع مقدس حرف اول را در جهان می‌زند/ زمزمه عدم نیاز به قدرت دفاعی کاری غلط و تحلیلی خطرناک است
کد خبر: ۲۱۵۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

امروز کشورمان به برکت ۸ سال دفاع مقدس حرف اول را در جهان می‌زند/ زمزمه عدم نیاز به قدرت دفاعی کاری غلط و تحلیلی خطرناک است

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکهامروز کشورمان به برکت ۸ سال دفاع مقدس حرف اول را در جهان می‌زند، بیان کرد: مدتی است زمینه زمزمه شوم عدم نیاز به قدرت دفاعی ایجاد شده و رهبری گفتند این یک کار غلط و تحلیل خطرناک است.

امروز کشورمان به برکت ۸ سال دفاع مقدس حرف اول را در جهان می‌زند/ زمزمه عدم نیاز به قدرت دفاعی کاری غلط و تحلیلی خطرناک است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد با تبریک مناسبت‌های فراوان ماه ذی‌الحجه و با خواندن فرازی از زیارت جامعه کبیره اظهار کرد: بزرگان دین این زیارت را شناسنامه امام معصوم(ع) می‌دانند و شناخت امام با این زیارت است.

وی افزود: در زیارت جامعه کبیره گفته می‌شود که امامان، هادی و چراغ راه هستند و خداوند بر ما منت گذاشته و این چراغ‌ها را پیش‌روی انسان‌ها قرار داده است.

امام جمعه موقت قزوین با دعوت تمام برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی عنوان کرد: تقوای الهی به معنای رعایت حلال و حرام خدا بوده و اگر خدا به هر کس این قدرت را عنایت کند، فضل و رحمت ویژه‌ای نصیب او شده است.

قابل ادامه داد: قرآن کریم در سوره حدید همه
انسان‌ها را به تقوا و تبعیت از رسول خود دعوت می‌کند که بسیاری از مفسران می‌گویند مخاطب این آیه از سوره حدید اهل کتاب هستند و خداوند به آنها می‌گوید ایمان به خدا کافی نیست و باید به رسول هم ایمان بیاورید و اگر این چنین شود خدا به شما دو سهم از رحمتش را عنایت می‌کند.

وی تصریح کرد: در تفسیر دو سهم اختلاف است و بیشتر مفسران می‌گویند از دو نعمت و رحمت، ایمان و تقوا برخوردار می‌شوید که اگر این چنین شود نعمت سوم هم به ارمغان می‌آید و خدا برای شما یک راهنما قرار داده و در تمام حوادث و تاریکی‌ها شما را یاری می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه مفسران می‌گویند منظور از نور معرفت امام معصوم است، اضافه کرد: وقتی پیامبر در غدیر امام و جانشین برای خود معرفی کرد که این دین تا قیامت بماند اما برخی ناامید شدند و فهمیدند اسلام برای بقای خود یک سازمان دارد.

قابل بیان کرد: بیشتر دشمنی با خاندان اهل‌بیت(ع) آغاز شد و باید گفت این نور برای افرادی ایجاد می‌شود که به پیامبر ایمان آوردند و ایمان آنها سلیقه‌ای نیست.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس مطرح کرد: هفته دفاع مقدس هفته سربلندی انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در مقابل تمام دنیا است.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس است که امروز به برکت خون پاک شهدا ایران اسلامی حرف نخست را در منطقه و جهان می‌زند.

قابل با اشاره به ماه مهر و بازگشایی مدارس تشریح کرد: تعلیم و تربیت نقش مهمی در رشد و شکوفایی فرزندان دارد که می‌طلبد در این زمینه معلمان و مدیران گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان قزوین بیان کرد: امید است با سفر هیأت دولت اقدامات مهمی در این استان رقم بخورد چراکه استان قزوین دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در تمام عرصه‌ها است.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: هفته دفاع مقدس چنان وحشتی در دل دشمن ایجاد کرده که عزت امروز ایران اسلامی حاصل آن است و رهبری می‌فرماید خداوند عزیز را سپاسگزاریم که فرهنگ شهادت را در دوران ما تجسم بخشید.

قابل با اشاره به موضوع سرشماری نفوس و مسکن تشریح کرد: مقام معظم رهبری به این موضوع تأکید و توصیه دارند که می‌طلبد برادران و خواهران به طور جدی در این طرح همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و تبریک به معلمان بزرگوار که در تربیت دانش‌آموزان نقش پیامبرگونه دارند، یادآور شد: بازگشایی مدارس آغاز کسب علم و معرفت است که معلمان بزرگوار باید بدانند امانات مردم تحویل آن‌ها می‌شود و باید در شناختن و شکوفایی این استعدادها تلاش کنند.

امام جمعه موقت قزوین افزود: موضوع دیگر دیدار سپاهیان با مقام معظم رهبری طی هفته گذشته بود که در این زمینه زمزمه شوم عدم نیاز به قدرت دفاعی ایجاد شده و رهبری گفتند این یک کار غلط و تحلیل خطرناک است.

قابل با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قزوین در پایان هفته جاری عنوان کرد: امیدواریم این سفر برای مردم استان مایه خیر و برکت باشد و به دست‌اندرکارانی که زمینه سفر را آماده می‌کنند چند نکته را یادآوری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان قزوین مستعد کشاورزی است و زمینه علمی بسیاری دارد، ادامه داد: این استان قطب اقتصادی و کارخانه‌های کشور است که همین امر موجب مهاجرپذیری این استان شده و دولت باید پرداختن به حل مشکلات کشاورزان، کارخانه‌ها، اصناف بازاریان و به خصوص جوانان را در دستور کار خود قرار دهد.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان