۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رعایت تقوا شاه بیت الگو برداری از زندگی ائمه است/ امام کاظم (ع) سمبل صبر و بردباری بود
کد خبر: ۲۱۵۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

رعایت تقوا شاه بیت الگو برداری از زندگی ائمه است/ امام کاظم (ع) سمبل صبر و بردباری بود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه امام کاظم (ع) سمبل صبر و بردباری بود، گفت: منشا همه گرفتاری‌های بشر امروز بی تقوایی است، تقوا یعنی از خدا ترسیدن و در همه صحنه‌ها خدا را ناظر اعمال خود بدانیم.

رعایت تقوا شاه بیت الگو برداری از زندگی ائمه است/ امام کاظم (ع) سمبل صبر و بردباری بود
حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به سیره علمی و معنوی امام موسی کاظم(ع) گفت: ایشان شخصیت منحصر به فردی داشت. البته ائمه ما همگی نور واحدند و دارای علم لدنی هستند اما اقتضائات زمانی و مکانی هریک را در جایگاهی ویژه به ما معرفی می‌کند.
وی افزود: این امام بزرگوار دارای لقب کاظم بودند یعنی شخصی که اهل کظم غیض بوده و سمبل صبر و بردباری است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: از نظر عبادات در منابع تاریخی ذکر شده که ایشان جزء عباد زمان خود بودند و اهل مدینه امام را زاهد به تمام معنا تعریف می‌کردند و عبادت و تهجد مستمر داشتند.
وی بیان کرد: شیخ مفید در تعبیری از امام می‌گوید؛ امام موسی کاظم(ع) عابدترین فرد زمان خود بود و ابن ابالحدید معتزلی که سنی مذهب است در مورد امام مطرح می‌کند ایشان بین فقه، عبادت و بردباری همه را جمع کرده است.
نعمت اللهی عنوان کرد: از نظر علمی مقام ایشان فوق العاده است و دانشگاه بزرگی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) راه اندازی کرده بودند برای رهبری و مدیریت به دست ایشان سپرده شد.
وی افزود: در آن زمان که مصادف با حکومت هارون الرشید به واسطه ترجمه آثار فلسفه یونانی و ورود شبهات مختلف به اسلام انحرافات شدیدی گسترش پیدا کرده بود و اهل حدیث و معتزله به شدت باهم تقابل داشتند.

شاه بیت همه مسائل در سبک زندگی، الگوگیری از زندگی ائمه و رعایت تقواست

این مسئول ابراز کرد: در آن دوران امام نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کنند و یک تعادلی بین این 2 گروه برقرار کرده و جلوی بسیاری از انحرافات را با مباحث علمی خود می‌گیرند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: با اینکه امام کاظم(ع) به واسطه شرایط سیاسی خود سالها در زندان حضور داشتند اما احادیث فراوانی از ایشان نقل شده که نشان از تسلط امام به مباحث کلامی است.
وی اضافه کرد: ایشان جزء ائمه خاصی است زیرا 14 سال در زندان هارون الرشید بود و با همه محدودیت‌ها از ترویج مکتب تشیع و پرورش شاگردان کوتاه نمی‌آیند.
این کارشناس دینی بیان کرد: شاه بیت همه مسائل در سبک زندگی، الگوگیری از زندگی ائمه و رعایت تقواست؛ منشا همه گرفتاری‌های بشر امروز بی تقوایی است؛ تقوا یعنی از خدا ترسیدن و در همه صحنه‌ها خدا را ناظر اعمال خود بدانیم.
وی در پایان گفت: ائمه ما همیشه خود را در محضر خدای متعال می‌دیدند و همه را توصیه به تقوا می‌کردند، دقت در ادبیات ائمه نشان می‌دهد که آنها به دنبال تربیت انسان باتقوا بودند زیرا خلوت و جلوت انسان باتقوا یکی است و مهمترین نکته برای الگوگیری از زندگی ائمه مسئله تقواست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان