۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارائه آمارهای واقعی از مشکلات برنامه‌ریزی‌ها را نتیجه بخش می‌کند
کد خبر: ۲۱۵۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

ارائه آمارهای واقعی از مشکلات برنامه‌ریزی‌ها را نتیجه بخش می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در حوزه صنعت و اشتغال هم باید آمارهایی که از واحدهای صنعتی و تولیدی ارائه می‌شود، واقعی باشند تا برنامه‌ریزی‌ها نتیجه بخش باشد و بتوانیم نشان دهیم که در جامعه دینی همه چیز سر جای خودش است.

ارائه آمارهای واقعی از مشکلات برنامه‌ریزی‌ها را نتیجه بخش می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز(پنج شنبه)  در دیدار اعضای ستاد سرشماری استان قزوین با بیان اینکه اقشار مختلف، ما را به ابعاد مختلف قرآن توجه می‌دهد، اظهار کرد: اگر قرآن را با نگاه یک کارشناس آمار مطالعه کنیم، چیزهایی را در آن می‌بینیم که اگر با این نگاه مطالعه نکنیم، هیچ‌گاه متوجه آن نخواهیم شد.
وی با اشاره به یکی از نکات آماری که در قرآن مطرح شده، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید: اگر 20 نفر از شما اهل نماز، روزه و بندگی باشند، بر 200 نفر پیروز خواهند شد، اما اگر آن‌گونه که خدای متعال از ما انتظار دارد در مسیر بندگی قرار نگیریم، یک نفر ما در مقابل 2 نفر پیروز خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به اهمیت خمس و زکات نیز اشاره و تأکید کرد: یکی از معیارهایی که در پرداخت خمس و زکات باید مورد توجه قرار گیرد این است که انسان باید آمار مال خود را داشته باشد تا بتواند خمس و زکات مالش را به صورت دقیق پرداخت نماید.
امام‌جمعه قزوین یادآور شد: خدای متعال دانشگاهی از آمار را در مسائل مختلف از جمله نماز، روزه، حج و سایر فرایض دینی مطرح کرده است که انسان باید آن را به صورت دقیق انجام دهد و کوتاهی نکند و اگر جایی کم گذاشت، جبران نماید.
وی با تأکید بر اینکه با نگاه آماری زیبایی بسیاری از آیات نمایان می‌شود، اضافه کرد: خداوند می‌گوید اگر کسی قرض‌الحسنه پرداخت کند و یا به کسی کمک کند، مالش افزایش می‌یابد و میزان افزایش مال نیز بستگی به شرایط شخص پرداخت کننده در زمان پرداخت دارد.

عابدینی به برخی دیگر از آمارهای دقیق قرآنی اشاره و اذعان کرد: در قرآن 365 بار به کلمه یوم، 12 بار شهر و امام اشاره شده و این آمارها با بیرون انطباق کامل دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه دنیا و آخرت تناسب موزون و عجیبی در قرآن دارند، یادآور شد: در قرآن 12 بار عسر و 36 بار یسر آمده است؛ یعنی اگر انسان یک سختی را تحمل کند، خداوند چند برابر آسانی به انسان عنایت خواهد کرد.
وی در فراز دیگری از سخنان خود، واقعی بودن آمار را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه واقعی بودن آمار به صورت جدی مورد تأکید رهبری قرار دارد، اظهار کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر با تکیه بر آمار واقعی بدست می‌آید.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: در حوزه صنعت و اشتغال هم باید آمارهایی که از واحدهای صنعتی و تولیدی ارائه می‌شود، واقعی باشند تا برنامه‌ریزی‌ها نتیجه بخش باشد و بتوانیم نشان دهیم که در جامعه دینی همه چیز سر جای خودش است.

عابدینی تأکید کرد: تلاش کنیم تا در زمینه آمار، صداقت و جدی بودنمان در کار، به نحوی عمل کنیم که سایر کشورها از ما الگو بگیرند؛ چنانکه در گذشته‌ها این‌گونه بوده است.
وی آمار را زیربنای بسیاری از تحولات و قدم‌های مثبت در عرصه‌های صنعتی، فرهنگی و عمرانی دانست و گفت: اگر آمار ارائه شده از سوی مسئولان واقعی باشد، مانند این است که صنعت، عمران و آبادانی و فرهنگ‌مان را بر روی زمین مستحکمی بنا می‌کنیم و در نتیجه محصول بسیار خوبی نیز به دست خواهیم آورد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان