۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رزمندگان دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط آرمان‌های انقلاب را حفظ کردند/ نیاز امروز جامعه شناخت بصیرت‌مندانه حق و باطل است
کد خبر: ۲۱۵۵۴۶ نویسنده: سرهنگ آذربایجانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده تیپ ۸۲صاحب‌الامر(عج) در مصاحبه با صبح قزوین:

رزمندگان دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط آرمان‌های انقلاب را حفظ کردند/ نیاز امروز جامعه شناخت بصیرت‌مندانه حق و باطل است

فرمانده تیپ ۸۲صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: آینده انقلاب نیاز به نیروی جوان، پاک و معتقدی دارد که بتواند در راستای دین اسلام دفاع کند تا به امروز نیز در هر وضعیتی نیروهای جوان ما آماده بودند؛ چرا که نسل جوان ما در این مکتب کار کرده و تربیت شده‌اند.

رزمندگان دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط آرمان‌های انقلاب را حفظ کردند/ نیاز امروز جامعه شناخت بصیرت‌مندانه حق و باطل است
سرهنگ هاشم آذربایجانی، فرمانده تیپ 82صاحب الامر سپاه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار افرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به انگیزه خود در عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پوشیدن لباس سبز اظهار کرد: در سن 16 سالگی به جبهه اعزام و در عملیات بیت المقدس شرکت کردم، بعد از عملیات سازمان مربوطه رزمنده‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دادند تا از وضعیت آنها مطلع شوند بعد از ارزیابی نامه‌ای برای سپاه استان دادند که شما شرایط عضویت در سپاه را دارید.
وی گفت: اوایل سال 61 بعد از عملیات بیت المقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سختی پذیرش داشت و باید شرایطی از قبیل اعتقادی، مکتبی، خانوادگی و روحی و روانی داشته باشند بعد از ارسال نامه به سپاه استان مقدمات اولیه برای پذیرش انجام شد و بعد از مصاحبه و تحقیقات لازم توسط سازمان در سال 62 عضو رسمی سپاه شدم.
این رزمنده دفاع مقدس در ادامه اضافه کرد: در ابتدایی فعالیت در سپاه به عنوان نیرو در ماموریت‌ها و در مقاطع رزمی شرکت داشتم.
آذربایجانی درباره احساسی که به عنوان یک پاسدار دارد، اظهار کرد: امام حسین به عنوان پاسدار دین اسلام و در شعارها و روایتی که فرمودند" اگر با کشته شدن من دین جدم رسول الله زنده می‌ماند پس ای شمشیرها بتازید" و در صحنه کربلا هم نشان دادند که تمام هستی، جان و خوانواده خود را برای پاسداری از دین اسلام فدا کرد.
وی با اشاره به اینکه یک فرد انقلابی امام حسین(ع) را الگوی خود قرار می‌دهد، بیان کرد: پاسداران نیز همین انگیزه را دارند و همین راه را ادامه می‌دهند، رزمندگان کشورمان در دوران دفاع مقدس برای دفاع از اسلام و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و در صحنه عمل همانند امام حسین(ع) عمل کردند.
این مسئول اذعان کرد: در نسل‌های جوان ما رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی را مشاهده می‌کنیم که همه سختی‌ها را به جان خریدند و از لذایذ دنیوی، آرامش و خوشی خود گذشتند.
وی با بیان شیرین ترین خاطره خود در دوران فرماندهی عنوان کرد: در ماه‌های اخیر که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قزوین که برای دفاع از حریم اهل بیت نیرو به سوریه اعزام می‌کند اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری رخ داده است.

آذربایجانی در ادامه افزود: یکی از این اتفاقات شیرین این مورد بود که در زمان اعزام یکی از رزمنده‌ها در زمان حرکت، گفت به من دو ساعت اجازه دهید من برم زود برمی‌گردم؛ گفتیم کجا؟ گفت خانم من فارغ شده من باید بروم تا امضای کتبی من باشد تا از بیمارستان مرخص شود.
وی همچنین اضافه کرد: آقایی زنگ زد و گفت که برادر منو از لیست رزمنده‌ها پاک کنید مادرم راضی نیست و من گفتم برای ثبت نام هیچ اجباری نیست و اسمش را لیست پاک کردم، بعد دوباره زنگ زد گفت که پاک نکنید من عذاب وجدان گرفتم که فردای قیامت نکند حضرت زینب(س) از من راضی نباشد که فرزند من برای دفاع از حرم برود ولی من نگذارم.
فرمانده تیپ 82صاحب الامر سپاه استان قزوین مطرح کرد: در عملیاتی که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه حضور داشتند استان قزوین پنج شهید در این عملیات تقدیم کرد که این شهدای عزیز با ترک تمام لذایذ دنیا ثابت کردند که دین و اسلام بیشتر از خانواده و دنیا ارزش دارد.
وی با اشاره به تلخ ترین خاطره خود در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات کربلای 4 بود که برای عملیات آماده شدیم و شش ماه با دوستان برای گردان‌های غواصی آماده می‌شدیم؛ در این عملیات حدود 24 نفر دوبرادری داشتیم که قبل از عملیات یک شب وداعی بود و وصیت می‌کردند آن شب این وداع انجام شد.

سپاه انقلاب اسلامی پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی هم برعهده دارد

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه توضیح داد: نزدیک غروب و این دوبرادری‌ها که داشتند وداع می‌کردند یکی از آن دوبرادری‌ها مهدی و محمد بودند که وداع می‌کردند" محمد تنها نریا رفتی منم ببر تو شهید بشی من به مامان چی بگم، محمد به مهدی می‌گفت نه تو نری رفتی منم ببر باهم بریم" یعنی برای شهادت سبقت می‌گرفتند. در آن عملیات که موفقیت آمیز نبود تعداد زیادی از آن‌ها شهید شدند و همان دو برادرها محمد شهید شد و وقتی از این عملیات برگشتیم جایشان برای ما خالی بود و سخت تر از آن هم این بود که در پایان ماموریت به ما گفتند حتما باید بروید قزوین چند روز مرخصی و با خانواده‌ها تجدید روحیه کنند و ما وقتی آمدیم قزوین و خانواده این شهدا را دیدیم و خبر شهادت را می‌خواستیم بدهیم، ما شرمنده بودیم.
این مسئول با اشاره به نیازهای فعلی انقلاب تصریح کرد: نیاز انقلاب این است که بچه‌ها در صحنه عمل حضور داشته باشند، بصیرت و شناخت خود را بالا ببرند و بدانند که کدام جبهه حق و باطل است.
فرمانده تیپ 82صاحب الامر سپاه استان قزوین در ادامه اضافه کرد: نسل جوان در خط ولایت فقیه گوش به فرمان ولی امر باشند و از این راه شناخت و آگاهی خود را افزایش دهند.
وی بیان کرد: نسل جوان ما در خط انقلاب هستند و روحیات رزمندگان جنگ را دارند و سخت ترین شرایط را به جان می‌خرند.
آذربایجانی با اشاره به دامنه فعالیت سپاه ابراز کرد: طبق قانون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت سپاه پاسداران 5 بُعد دارد و علاوه بر اینکه سپاه انقلاب اسلامی پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی هم برعهده دارد و این دامنه ماموریت سپاه را بسیار وسیع کرده است.
وی در ادامه اضافه کرد: ماموریت سپاه همه جانبه است و حتی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی نیز پاسداران وظایف خود را انجام می‌دهند.
فرمانده تیپ 82 صاحب الامر سپاه استان با اشاره به علت حملات دشمنان نظام به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمنان ما متوجه شده اند که تنها نیروهایی که مانع رسیدن به هدف دشمن سپاه و بسیج است، همانند ماموریت‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس که همه به اتحاد با هم برای نابودی دشمن تلاش کردند.
وی در ادامه توضیح داد: دشمن نتوانست بر نیروهای سپاه غلبه کند، از طریق ماموریت نیمه سخت وارد شد و در استان‌های مختلف جنگ را ایجاد کرد؛ اما شکست خورد و بار دیگر از طریق تهدیدات وارد میدان شد که این بار هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیروز شد و به همین دلیل دشمن می‌خواهد موقعیت سپاه را مخدوش و در آن نفوذ کند.

این مسئول با اشاره به خدمات سپاه پاسداران به انقلاب اسلامی ابرازکرد: سپاه تنها نیرویی است که در محرومیت زدایی کمک می‌کند و همچنین در زمینه ساخت و ساز کشور در غالب سازندگی خاتم الانبیا در ساخت پل‌ها و جاده‌ها و بحث گاز رسانی به مناطق محروم وارد عمل شده و خدمت می‌کند.
وی در ادامه افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحث دفاعی به اوج خود رسیده و با موشک‌هایی که به عنوان بازدارنده ساخته دشمن این احساس را دارد که با وجود سپاه و بسیج نمی‌تواند به این کشور خللی ایجاد کند و سپاه نیز موقعیت خود را حفظ و با گذشت زمان پایه خود را مستحکم می‌سازد.
آذربایجانی با اشاره به آمادگی سپاه در شرایط مختلف بیان کرد: آمادگی سپاه در مقابله با دشمن یک امر بدیهی است، چند سال پیش که در مرزهای کشور ناامنی ایجاد شده بود؛ سپاه با تدبیری که داشت توانست دشمن را از آن منطقه دور کند و امنیت آن‌جا را دوباره به دست آورد.
وی در ادامه اضافه کرد: امنیتی که در جهموری اسلامی می‌بینیم همه نتیجه تلاش‌ سربازان گمنام امام زمان و نیروهای بسیج، سپاه و انتظامی است و دشمن نیز تلاش می‌کند این وضعیت را به هم بزند.
فرمانده تیپ 82 صاحب الامر سپاه استان درباره جبهه‌های جدیدی که دشمن باز کرده‌اند، اذعان کرد: تکفیری‌ها و داعشی‌ها برنامه ریزی کرده بودند که طی دوماه دولت سوریه را و طی شش ماه دولت عراق را از بین ببرند؛ اما با گذشت پنج سال هنوز نتوانستند دولت سوریه را ساقط کنند و هم اکنون به دنبال جایی غیر از این کشورها هستند که مورد حمله قرار دهند.
وی در ادامه افزود: فرماندهان سپاه مرز خود را در سوریه بردند و جنگیدند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما باید هم اکنون در کرمانشاه و در بعضی از استان‌های کشور باید می‌جنگیدیم، این تدبیر سپاه بود و در مقابل داعش ایستاد جنگید و با گذشت زمان دشمن ساقط می‌شود.

آینده انقلاب نیاز به نیروی جوان، پاک و معتقدی دارد

آذربایجانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی باید در هر تصمیمی که گرفته می‌شود، نظر دهد در غیر این صورت پیشرفتی نخواهد داشت و این از موفقیت‌های سپاه انقلاب اسلامی و هم اکنون نیز به عنوان یک نیروی ارزشمند در خدمت نظام جمهوری اسلامی قرار دارد.
وی با اشاره به راز ماندگاری سپاه انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه پاسداران تا زمانی که مطیع رهبر و در صدد رفع خواسته‌های نظام باشد و به دنبال منفعت خود نباشد ماندگار خواهد شد.
این مسئول درباره آینده انقلاب اذعان کرد: آینده انقلاب نیاز به نیروی جوان، پاک و معتقدی دارد که بتواند در راستای دین اسلام دفاع کند تا به امروز نیز در هر وضعیتی نیروهای جوان ما آماده بودند؛ چرا که نسل جوان ما در این مکتب کار کرده و تربیت شده‌اند.
آذربایجانی با اشاره به هویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه هویت خود را از رهبران گرفته و خود به شخصه هویت ندارد و با حضور در صحنه‌های انقلابی وارد عمل شده‌ تا هویت خود را ثابت کند.
وی بیان کرد: پاسداران امروز ما آگاه هستند و در صحنه‌ها حضور دارند و به وظایف خود به درستی عمل می‌کنند و خود را به عنوان سرباز امام زمان و رهبری می‌دانند ما هیچ دغدغه ای نسبت به آنها نداریم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: یقین بدانید فرزندان شما در سپاه و بسیج برای دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت عرضی کشور و دفاع از دستاوردهای انقلاب به عنوان یک سرباز در کنار رهبر در خدمت انقلاب اسلامی و آماده جان فشانی هستند و تا نیروی بسیج و سپاه پاسداران و ارتش هستند، نمی‌توانند به کشور ما تعرض کنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان