۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز سال تحصیلی ۱۶۶۰۰ دانش‌آموز قزوینی در مقطع اول متوسطه
کد خبر: ۲۱۵۵۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳۱ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

آغاز سال تحصیلی ۱۶۶۰۰ دانش‌آموز قزوینی در مقطع اول متوسطه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تحصیل ۱۶۶۰۰ دانش‌آموز قزوینی در مقطع اول متوسطه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

آغاز سال تحصیلی ۱۶۶۰۰ دانش‌آموز قزوینی در مقطع اول متوسطه
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آیین بازگشایی مدارس و جشن جوانه‌ها که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دبیرستان قدس قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زمانی جوانه‌ها شکوفا شده و امیدآفرین خواهند شد که از همین سنین، بندگی خدای متعال را به درستی به جا آورده و از بی‌انگیزگی، سستی و تنبلی پرهیز کنند.
وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم افزود: شما دانش‌آموزان در شرایط حساسی قرار دارید از این رو برای دستیابی به موفقیت باید زمان را از هم‌اکنون مغتنم داشته و از فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی در سال جاری به حدی مهم بود که رئیس جمهور کشور نیز دغدغه مندی خود را نسبت به این مسئله اعلام کردند.
وی تصریح کرد: با وجود آنکه امسال هدایت تحصیلی مایه نگرانی بسیاری از اولیا و دانش‌آموزان شد اما در استان قزوین به ویژه در ناحیه یک و دو تدبیر خوبی از سوی مسئولان صورت گرفت.
قاسمی عنوان کرد: از هم‌اکنون در مسیر شناسایی استعداد و علائق خود حرکت کنید تا در زمان انتخاب رشته و ادامه تحصیل با مشکلی مواجه نشوید چراکه سنگ بنای این امر مهم از همین سنین کودکی است.
وی در ادامه با اشاره به حضور 16600 دانش‌آموز قزوینی در مقطع اول متوسطه استان داد: نسل جوان و نوجوان ما بسیار پاک طینت و متدین هستند اما با وجود آن، به شدت نگران آسیب‌های اجتماعی این گروه سنی هستیم چراکه در صورت غفلت مسئولان و اولیاء دانش‌آموزان دچار آسیب‌های جدی خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه آسیب‌های متعددی نسل امروز را تهدید می‌کند، بیان کرد: راه نجات و پیشگیری از وقوع این معضلات بندگی کردن، تلاش و همت، انتخاب صحیح و طی مسیر درست زندگی است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جشن شکوفه‌ها بیان کرد: جشن شکوفه‌ها در واقع روز نخست شکوفا شدن استعدادهاست و وظیفه مهم آموزش و پرورش نیز شناسایی و رشد استعدادهای دانش‌آموزان است.
قاسمی اظهار کرد: امیدواریم با عنایت خدا بتوانیم نسلی مومن، متدین، باانگیزه و خلاق تربیت کنیم که در دفاع مقدس نیز چنین نسلی موجب سربلندی و عزت کشور شدند.
وی در پایان گفت: هفته آینده میزبان رئیس جمهور در قزوین هستیم و برای آموزش و پرورش نیز پروژه‌های مناسبی پیش‌بینی شده که امیدواریم همراه با سفر رئیس جمهور به استان این اعتبارات تخصیص پیدا کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان