۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نمایش "غدیر" یکی از برترین تئاترهای کشور است/ در ۱۶۷ شهر این تئاتر اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۴۸۹ نویسنده: محمد شهسواری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳۰ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

کارگردان تئاتر "غدیر" در مصاحبه با صبح قزوین:

نمایش "غدیر" یکی از برترین تئاترهای کشور است/ در ۱۶۷ شهر این تئاتر اجرا می‌شود

کارگردان نمایش غدیر به اجرای این تئاتر در ۱۶۷ شهر کشور اشاره کرد و گفت: تئاتر غدیر یکی از برترین نمایش‌های کشور است.

 نمایش "غدیر" یکی از برترین تئاترهای کشور است/ در ۱۶۷ شهر این تئاتر اجرا می‌شود
محمد شهسواری کارگردان و نویسنده نمایش غدیر که اجرای آن از بیست و هشتم شهریورماه در استان قزوین آغاز شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره محتوای این نمایش، گفت: نمایش غدیر بازسازی واقعه غدیرخم و نشان‌دهنده عظمت امیرالمومنین (ع) است.
وی ادامه داد: مراحل آغازین نمایش غدیر از اوایل سال جاری کلید خورده است و 170 نفر برای اجرای این نمایش تلاش می‌کنند.
این کارگردان جوان قزوینی بیان کرد: این نمایش به عنوان یکی از تئاترهای برتر کشور انتخاب شده و تاکنون از شبکه چهار و یک سیما پخش شده است.
شهسواری عنوان کرد: اجرای این نمایش از تاریخ بیست و هشتم شهریور ماه در استان قزوین آغاز شده و تا پنچم مهرماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه نمایش غدیر، هشتم مهرماه در شهر قزوین برگزار می‌شود، گفت: این نمایش در 9 شهر قزوین اجرا می‌شود.
نویسنده نمایش غدیر با بیان اینکه برای هر شهر صحنه‌ای جهت اجرای نمایش آماده شده است، به هدف اجرای این نمایش اشاره کرد و گفت: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره همه کسانی که با فداکاری‌های خود اصل ولایت فقیه را در کشور حفظ کردند یکی از اهداف اجرای این نمایش است.

مردم ایران امام شناسان دقیقی هستند

شهسواری با بیان اینکه مردم ایران امام شناسان دقیقی هستند، افزود: بسیاری از منافقین و دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا این اتفاق بزرگ در اسلام به تاریخ بپیوندد؛ فراموش نشدن این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام که شأن و عظمت ولایت را به بهترین شکل ممکن بیان می‌کند یکی دیگر از اهداف اجرای نمایش غدیر است.
وی با بیان اینکه دو سال است که اجرای نمایش غدیر بر عهده این گروه است، ادامه داد: نمایش غدیر شش سال است که در استان قزوین اجرا می‌شود که دو سال آن بر عهده این گروه بوده است.
کارگردان نمایش غدیر، اضافه کرد: این نمایش در 167 شهر کشور اجرا می‌شود که اعلام زمان و مکان نمایش را مسئولین همان شهر بر عهده دارند.
شهسواری در ادامه به معرفی تعدادی از عوامل این نمایش پرداخت و گفت: عوامل کار اسماعیل غفوری، وحید ملکی، مصطفی شیرمحمدی، سیدعلی حسینی، علی سلیمانی، یاور مهدیخانی، محمد زلیخایی، امید رزاق، پیمان کشاورز، علیرضا یونسی، محمد یغمایی، محمدباقر شمس و بیش از صدو پنجاه نفر دیگر در اجرای این نمایش نقش داشته‌اند.
وی با بیان اینکه تماشای این نمایش برای عموم مردم رایگان است، اظهار کرد: نمایش غدیر با همکاری سپاه‌های نواحی استان، شهرداری‌ها و همه ارگان‌ها اجرا می‌شود که متولی اصلی این نمایش سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین است.

این نویسنده 28 ساله قزوینی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به 14 است که در این حرفه فعالیت می‌کند به سایر نمایش‌های خود اشاره کرد و گفت: قرار آفتاب عاشقی‌های زمین، هزار و یک شب شهرزاد، شهردار جنگل، فصل صبوری، شبنم‌های خونین، احرام خون، و سلول انتظار از جمله نمایش‌هایی است که به روی صحنه برده‌ام.

جدول زمانبندی اجرای نمایش غدیر در شهرهای استان به این شکل است:
بیست و هشتم شهریورماه ساعت 10 صبح در شهر دانسفهان
بیست نهم شهریورماه ساعت ده صبح در آبیک و ساعت 16 در محمود آباد
سی ام شهریورماه ساعت ده صبح در اسفرورین
دوم مهرماه ساعت 16 شهرستان البرز و احتمال برگزاری نمایش در بازه زمانی صبح در چوبیندر
چهارم مهرماه در آوج
پنجم مهرماه در آبگرم
هشتم مهرماه برگزاری مراسم اختتامیه در شهر قزوین
این نمایش جهت پخش در شبکه یک سیما شانزدهم شهریورماه در شهر قزوین اجرا و تصویربرداری شده است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان