۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین غدیر یکی از حوادث بی‌بدیل، بی‌نظیر و ماندگار تاریخ است/ اگر همه مردم حول محور امامت بچرخند به وحدت حقیقی خواهند رسید
کد خبر: ۲۱۵۴۸۶ نویسنده: حجت‌الاسلام علی معبودی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳۰ ساعت: ۷:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین:

غدیر یکی از حوادث بی‌بدیل، بی‌نظیر و ماندگار تاریخ است/ اگر همه مردم حول محور امامت بچرخند به وحدت حقیقی خواهند رسید

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه غدیر یکی از حوادث بی‌بدیل، بی‌نظیر و ماندگار تاریخ است، گفت: اگر همه مردم حول محور امامت بچرخند به وحدت حقیقی خواهند رسید.

غدیر یکی از حوادث بی‌بدیل، بی‌نظیر و ماندگار تاریخ است/ اگر همه مردم حول محور امامت بچرخند به وحدت حقیقی خواهند رسید
حجت‌الاسلام علی معبودی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم اظهار کرد: در چنین روزی ادامه نبوت توسط خدای متعال ابلاغ شد و شخصیت بزرگی همچون امام علی(ع) به عنوان امام امت و همچنین فرزندان ایشان به عنوان محور جامعه منصوب شدند.
وی با بیان اینکه غدیر یکی از حوادث بی‌بدیل، بی‌نظیر و ماندگار تاریخ است، افزود: حادثه غدیر دارای جنبه تاریخی و محتوایی است که محتوای آن امتداد راه پیامبر(ص) و اتصال انسان‌ها به خدای متعال و دریافت احکام و دستورات الهی از طریق امامت بوده است.

وحدت انسان‌ها در واقع مرگ منافقین، طاغوت‌ها، پلیدی‌ها و زشتی‌هاست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اینکه غدیر برای وحدت انسان‌ها بوده است، عنوان کرد: روز عید سعید غدیر خم پیغمبر عظیم الشأن اسلام دست خود را در دست علی و دست علی را در دست همه مردم قرار داد از این رو اگر همه مردم حول محور امامت بچرخند به وحدت حقیقی خواهند رسید.
معبودی ریشه مشکلات امروز جهان اسلام را در صحنه سیاسی، اخلاقی، امنیتی، اجتماعی را دوری انسان‌ها از محور وحدت عنوان کرد و گفت: وحدت انسان‌ها در واقع مرگ منافقین، طاغوت‌ها، پلیدی‌ها و زشتی‌هاست.
وی ادامه داد: دشمنان در طول تاریخ برای اینکه وحدت در جامعه ایجاد نشود دست به اقدامات فراوانی زده‌اند اما درمان همه مشکلات امروز، برگشت انسان‌ها به غدیر و حرکت در مسیر برنامه غدیر است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با تاکید بر اینکه غدیر، نقشه راه انسجام ملت‌ها حول محور ارزش‌های انسانی و الهی است، خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های سیاسی غدیر این است که اسلام فقط جنبه اخلاقی و فردی ندارد بلکه در کنار این مباحث، اسلام دارای حکومت با عنوان "امامت و امت" است.
وی با اشاره به پیام فرهنگی غدیر اظهار کرد: بشریت اگر بخواهد در زندگی راه روشنی را طی کند و دچار اضطراب، استرس و نگرانی نشوند باید بر محور امامِ نور حرکت کنند که مایه نجات انسان‌ها از سرگردنی و حیرت بوده و آنها را به هدف تعریف شده از سوی خدا می‌رساند.

شکوفایی استعداد حقیقی انسان در سایه تمسک به غدیر

معبودی تاکید کرد: یکی دیگر از پیام‌های غدیر این است که شکوفایی استعدادهای حقیقی در جهت صلاح و خوشبختی انسان در سایه تمسک به غدیر حاصل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولین باید قدر حکومت اسلامی را که سال‌ها همه مصلحان و اندیشمندان الهی در آرزوی تحقق آن بودند، بدانند و قدرشناسی این مهم در گرو آن است که همه همت خود را برای پیاده کردن اسلام در همه ابعاد بکار گیرند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: ما امروز در عرصه‌های مختلف دارای چالش‌هایی هستیم که اگر به درستی غدیر را شناخته و پیامش را دریافت کنیم به طور قطع چالش‌هایی که امروز گرفتار آنها هستیم از ما دور خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت ماهیت و حقیقت غدیر پیش برویم، گفت: معتقدیم که اسلام، دین مقطعی نبوده که مخصوص زمان پیغمبر(ص) باشد بلکه زندگی دنیا و آخرت انسان را به معنای حقیقی تامین کند و به انسان‌ها زندگی طیب، همراه با آرامش عطا می‌کند.
معبودی خاطرنشان کرد: اگر به معنای واقعی غدیر واقف شویم در این صورت تلاش می‌کنیم که همه جامعه را با ابعاد غدیر آشنا کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان