۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهرماه آغاز می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۴۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان:

سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهرماه آغاز می‌شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت:سرشماری اینترنتی به مدت ۲۱ روز از تاریخ ۳ تا ۲۴ مهرماه انجام می‌شود و از ۲۵ مهرماه نیز به مدت یک ماه اجرای حضوری سرشماری توسط ماموران آمارگیرشروع می‌شود.

سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهرماه آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سید منوچهر حیاتی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین اظهار کرد: اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن از رویدادهای مهم ملی است، که امسال هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر ده سال از  سال 1335 آغاز شد و تا سال 1385 بدین صورت تکرار می‌شد اما بر اساس مصوبات دولت سرشماری به دوره‌های 5 ساله تبدیل شد و هفتمین سرشماری در سال 1390 انجام شد.

حیاتی تشریح کرد: بحث سرشماری به معنای مراجعه حضوری به تک تک واحدهای مسکونی و جمع آوری اطلاعات مربوط به همه افراد خانوار در تمام مناطق سطح استان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان با بیان اینکه سرشماری زیربنای همه برنامه‌ریزی‌ها است، عنوان کرد: باید  آمار و اطلاعات صحیحی کسب کنیم تا برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای اهداف انجام گیرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت اطلاعات مردم تصریح کرد: محرمانه بودن و نگهداری اطلاعات یکی از مباحث مهم در سرشماری است و قطعا به صورت محرمانه در سازمان آمار و اطلاعات نگه‌داری خواهد شد.

این مسئول افزود: اطلاعات ساکنان ایرانی و اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور در سرشماری جمع‌آوری می‌شود و این اطلاعات در اختیار هیچ ارگانی و سازمانی قرار نمی‌گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان با بیان اینکه 700 نوع فعالیت در بحث اجرای سرشماری در مرکز آمار انجام می‌شود، عنوان کرد: سرشماری فرآیند بسیار طولانی و پیچیده‌ای است که در سراسر کشور با انواع مختلف فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از سوم مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس اطلاع رسانی در خصوص سرشماری آغاز می‌شود، اعلام کرد: در سرشماری سال جاری حدود 31 هزار نفر در کل کشور به عنوان رده‌های اجرایی مختلف اجرای این سرشماری را بر عهده دارند که 24 هزار نفر از این تعداد به عنوان مامور آمارگیر در مناطق شهری و روستایی فعالیت خواهند کرد.

حیاتی در ادامه اضافه کرد: در استان قزوین حدود 400 نفر در رده مامور آمارگیر و 600 نفر دیگر در رده‌های مختلف در اجرای سرشماری همکاری خواهند کرد که در این راستا سه دوره آموزش برای رده‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: دوره اول آموزشی برای مسئولان اجرای سرشماری در تهران انجام شده است و دوره دوم آن در استان‌ها ویژه کارشناسان مسئول اجرای سرشماری برگزار می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان افزود: دوره سوم کلاس آموزشی ویژه ماموران آمارگیر است که از 12 تا 18 مهرماه برای ماموران آمارگیر در 5 شهرستان انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به شیوه سرشماری در سال جاری تشریح کرد: در این سرشماری شیوه کار از روش سنتی به مدرن تغییر یافته است و مرکز آمار ایران همگام با بسیاری از کشورهای توسعه یافته سرشماری را به شیوه ترکیبی از روش اینترنتی، حضوری و تلفنی انجام می‌دهد و استفاده از فرم‌های کاغذی در سرشماری امسال حذف شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان در پایان با اشاره به برگزاری سرشماری اینترنتی اظهار کرد: سرشماری اینترنتی به مدت 21 روز از تاریخ 3 تا 24 مهرماه انجام می‌شود و از 25 مهرماه نیز به مدت یک ماه اجرای حضوری سرشماری توسط ماموران آمارگیرشروع می‌شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان