۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین سرشماری نفوس و مسکن مسئله اساسی کشور است
کد خبر: ۲۱۵۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۷:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس:

سرشماری نفوس و مسکن مسئله اساسی کشور است

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: سرشماری نفوس و مسکن که از مسائل اساسی در کشور است، اهمیت این موضوع باید برای مردم شفاف شود و مردم جامعه را به این موضوع حساس کرد.

سرشماری نفوس و مسکن مسئله اساسی کشور است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و رئیس کمسیون اصل 90 در جلسه شورای اداری که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌ای موفق و رو به پیشرفت است که آمار صحیح و دقیقی از نفوس آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت جامعه بر مبنای آمار و اطلاعات صحیح است، گفت: تصمیم‌گیری‌های کارشناسانه در تمامی زمینه‌های مختلف اشتغال، اقتصاد و غیره بر مبنای آمار و اطلاعات صحیح است که باید در این پروژه ملی همه‌ی مردم یاری کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: سرشماری نفوس و مسکن یکی از موضوعاتی است که از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به این موضوع نگاه کارشناسانه داشت تا بتوان اطلاعات صحیحی را کسب کرد.

محمدی با اشاره به آمار اشتغال در استان عنوان کرد: در این زمینه از 6 تا 7 مرجع مختلف استان آمار گرفته شده که تمام این مراجع اطلاعات متفاوتی داده‌اند و این مسئله در برنامه‌ریزی برای مسئولان مشکاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سرشماری ابراز کرد: سرشماری نفوس و مسکن که از مسائل اساسی در کشور است، اهمیت این موضوع باید برای مردم شفاف شود و مردم جامعه را به این موضوع حساس کرد تا برنامه‌ریزی‌های درستی برای پیشرفت کشور گرفته شود.

رئیس کمسیون اصل 90 با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان اذعان کرد: سفر ریاست جمهوری به قزوین نقطه عطفی برای استان است که باید اقدامات شایسته‌ای در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم قزوین بیان کرد: در سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به قزوین اقدامات مطلوبی صورت گرفته که امید است، اعتبارات مناسبی به استان اختصاص یابد.

محمدی با بیان اینکه پروژه‌های استان که فاقد اعتبار است نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بهتری قرار دارد، اعلام کرد: در سایر استان‌ها اگر نسبت پروژه‌هایی که دارای اعتبار است به پروژه‌هایی که فاقد اعتبار بوده، 30 به 70 باشد این درصد در استان قزوین برعکس است.

وی تشریح کرد: با سفر ریاست جمهوری به قزوین اقدامات بسیار مناسب و بزرگی در این سفر انجام خواهد شد که بیشتر آنها مربوط به پروژه‌های راه روستایی، آب رسانی روستایی، کشاورزی، آب شرب و بهسازی داخل روستاها است که این پروژه‌های می‌تواند استان قزوین را 10 سال پیش ببرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شوراها، ائمه جمعه و جماعت، مسئولان ادارات و تمام مردم استان قزوین اطلاع‌رسانی‌های لازم را در خصوص سفر ریاست جمهوری به قزوین انجام داده تا استقبال شایسته‌ای در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان