۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۲ درصد اعتبارات استان به حوزه حمل و نقل و راه‌سازی اختصاص دارد
کد خبر: ۲۱۵۴۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

۲۲ درصد اعتبارات استان به حوزه حمل و نقل و راه‌سازی اختصاص دارد

فرماندار قزوین گفت: تعداد ۴۱۲ پروژه آب، آموزش و پرورش، رفاهی، حمل و نقل و ورزشی است که بیشترین اعتبار در حدود ۲۲ درصد به پروژه‌های حمل و نقل و راهسازی اختصاص یافته است.

۲۲ درصد اعتبارات استان به حوزه حمل و نقل و راه‌سازی اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سومین جلسه شورای اداری شهرستان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) با حضور داود محمدی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس، سید علی موسوی فرماندار، حجت الاسلام رشوندی امام جمعه محمود آباد قزوین و مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد.

سید علی موسوی، فرماندار قزوین در این جلسه ضمن گرامیداشت دهه ولایت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان در آستانه انقلاب اسلامی با توطئه‌های فراوان سعی در گسسته ساختن نظانم جمهوری اسلامی داشتند که تمامی توطئه‌ها ناکام ماند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی دشمنان جنگ تحمیلی را در ایران آغاز کردند، بیان کرد: تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها با سلاح و موشک‌های اروپایی درصدد حمایت مستقیم و غیر مستقیم از رژیم بعث عراق پرداختند تا انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند.

فرماندار قزوین افزود: ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران ماهیت ضد استکباری و مستقل از کشورهای شرق و غرب بود به همین دلیل دشمن سعی بر جلوگیری و گسترش انقلاب اسلامی  به دنیا بود.

موسوی با با بیان اینکه در دنیای امروز انقلاب‌ها و تغییرات زیادی در سطح کشورهای مختلف غرب  و شرق سراسر دنیا صورت گرفته است، تشریح کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران که مستقل از قدرت‌های شرق و غرب و با همت مردم و امام راحل به پیروزی رسید و طبیعی است دشمنان از نفوذ و صدور این انقلاب به دنیا جلوگیری کنند.

وی با اشاره به سفر دکتر روحانی به استان قزوین اظهار کرد: سفر هیئت دولت در اوایل مهرماه به استان قزوین انجام می‌شود و دستگاه‌های دولتی باید آمادگی معرفی پروژه‌های اجرای خود را برای تخصیص اعتبار داشته باشند، در برخی استان‌ها تا 1000 میلیارد تومان هم اعتبارات سفر تعلق گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه فرمانداری قزوین مسئولیت سفر ریاست جمهوری به استان را برعهده دارد، ابراز کرد: از تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواهشمندیم با تعامل و همفکری فرمانداری قزوین را در این سفر یاری نمایند.

فرماندار قزوین با اشاره به دیدار مردم با رئیس جمهور عنوان کرد: دیدار مردمی در ورزشگاه شهید رجایی میدان ولیعصر انتخاب شده است که توسط تیم حفاظت و تشریفات ریاست جمهوری برای ملاقات مردمی آماده می‌شود و دستگاه‌های مرتبط استان نیز باید همکاری لازم جهت ایجاد فضای مناسب و استقبال خوب را فراهم آورند.

موسوی با اشاره به سرشماری عمومی مسکن و نفوس در سال جاری عنوان کرد: نفوس و سرشماری و همچنین داشتن آمار و اطلاعات زیربنای همه برنامه ریزی‌های استان است، در این امر موظف هستیم اطلاعات دقیق را ارائه و همکاری لازم را با مرکزامار ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری در مسئله سرشماری تاکید کرد: نگهداری و اطلاعات مردم ضروری است و طبق فتوای مقام معظم رهبری افشای آن حرام است و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

 فرماندار قزوین با اشاره به مسئولیت بخشداران دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها بیان کرد: بخشداران دهیاران، شوراهای اسلامی در روستاها و صدا و سیما در مراکز شهرستان وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند باید اهمیت این موضوع برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: آمارگیران محترم آداب و اخلاق شرعی را رعایت کنند؛ البته همواره این مسائل رعایت شده چراکه افرادی که برای این کار انتخاب شده اند افراد تحصیل کرده و دانشجو هستند و مشکلی خاصی تا کنون نبوده است.

موسوی عنوان کرد: طی کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور اعضای کمیته و نمایندگان مجلس انجام شد، حدود 46 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان قزوین تخصیص داده شد که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به پروژه‌های اجرایی شهرستان قزوین اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: تعداد 412 پروژه آب، آموزش و پرورش، رفاهی، حمل و نقل و ورزشی است که بیشترین اعتبار در حدود 22 درصد به پروژه‌های حمل و نقل و راهسازی اختصاص یافته است.

این مسئول  با بیان اینکه قبل از ادغام وزارات راه و مسکن و شهرسازی قسمتی از راه‌های روستایی مود توجه قرار نگرفته است، یاداور شد: طبق استاندارد‌ها توجه به این مسئله ضرروی است و راه‌های زیادی در استان وجود دارند که  نیاز به بازسازی و پوشش آسفالت دارند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان