۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجراي تمهيدات ترافيكي وانتظامي ويژه بازگشايي مدارس
کد خبر: ۲۱۵۴۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامي استان قزوین خبر داد:

اجراي تمهيدات ترافيكي وانتظامي ويژه بازگشايي مدارس

فرمانده انتظامي استان قزوین از اجراي تمهيدات ترافيكي و انتظامي ويژه بازگشايي مدارس با حضور هدفمند پليس در استان خبر داد.

اجراي تمهيدات ترافيكي وانتظامي ويژه بازگشايي مدارس
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سردار مهدي محمودي، فرمانده انتظامی استان قزوین صبح امروز(دوشنبه) در جلسه این سازمان اظهار کرد: پليس قزوين با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال تحصيلي جديد و بازگشائي مدارس طرح ارتقاي امنيت در اطراف مراکز آموزشي اين استان را اجرا مي کند.

وی افزود: در سال تحصيلي جديد پليس به‌ صورت محسوس و نامحسوس براي افزايش ضريب امنيت دانش آموزان در اطراف مدارس فعاليت خواهد کرد و ماموران انتظامي اين استان آمادگي لازم براي ايجاد نظم و امنيت و روان‌سازي‌ ترافيک را دارند.

فرمانده انتظامي استان اضافه کرد: به حول و قوه الهي با قانونمندي رانندگان، حضور پررنگ و هدفمند پليس و رعايت هنجارهاي ترافيکي جاده هاي درون شهري ايمن و كم خطري در سراسر استان قزوين وجود دارد.

محمودی با اشاره به نقش مهم والدين در پيشگيري از حوادث ترافيكي براي دانش آموزان در مسير منزل تا مدرسه و بالعكس گفت:  همكاري لازم را با مسئولان مدارس در انتخاب سرويس هاي ويژه نقل و انتقال دانش آموزان داشته باشند و پليس راهنمايي و رانندگي برابر وظايف ذاتي خود علاوه بر انتظام بخشي به عبور و مرور ساماندهي سرويس هاي مدارس را نيز با جديت پيگيري مي كند.

وي با اشاره به اينکه  والدين و دانش آموزان همکاري لازم را با مأموران راهنمائي و رانندگي مستقر در تقاطع ها و ميادين، مقابل مدارس، گشتي ها و ... براي داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشند بيان داشت: هنگام تعطيلي مدارس، از توقف دوبله و چند لايه در مقابل مدارس جدا اجتناب، تا مشکلات عبور و مرور معابر فوق براي ساير شهروندان بوجود نيايد و توجه داشته باشيد هرگونه اعمال خلاف مقررات شما والدين عزيز، رانندگان سرويس مدارس موجب بدآموزي و عدم پايبندي دانش آموزان به قوانين و مقررات مي شود.

فرمانده انتظامي استان ادامه داد: علاوه بر گشت‌هاي انتظامي ، واحد اطلاعات کلانتري‌ها و ديگر پليس‌هاي تخصصي نيز به‌صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش‌آموزان حضور دارند و با با افرادي که براي دانش آموزان مزاحمت ايجاد کنند ، برخورد قاطع و قانوني خواهد کرد .

محمودي با اشاره به اينکه  مرکز فوريت‌هاي پليسي در مهرماه با اولويت ايجاد امنيت مدارس فعاليت خواهد کرد و مردم درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در اطراف مدارس مي‌توانند با پليس 110 تماس بگيرند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: رانندگاني كه قصد دارند با خودروي شخصي در سال تحصيلي پيش رو به عنوان سرويس مدارس اقدام به فعاليت كنند مطابق بند ب ماده يك آيين نامه اجرايي حمل و نقل دانش آموزان مصوب 1387 اين دسته از وسائط نقليه خودروي عمومي محسوب شده و كاربران مي بايست ضمن دارا بودن گواهينامه پايه دوم و يا يكم جهت اخذ مجوز به اداره تاكسي راني شهر مربوطه مراجعه كنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان