۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین روحانیون و طلاب باید پرچم داران بصیرت و تقوا باشند
کد خبر: ۲۱۵۴۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

روحانیون و طلاب باید پرچم داران بصیرت و تقوا باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب باید پرچم داران بصیرت و تقوا باشند، گفت: روحانیون باید از حزب‌گرایی و جناح‌گرایی پرهیز کنند.

روحانیون و طلاب باید پرچم داران بصیرت و تقوا باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز( دوشنبه) در آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: افراد در مشاغل مختلف لباسی به تن می‌کنند که دارای پیامی است روحانیون نیز که معمم می‌شوند دارای دستورالعملی گسترده‌تر، دقیق‌تر و سنگین‌تر از اقشار دیگر جامعه هستند.
وی افزود: فرد مبلغ و هدایتگر باید با نگاه پدرانه در مسیر رفع اختلاف‌ها قدم بردارد و با معیارهای حق و قرآن به وظایف خود عمل کند و این نکته قابل تامل است که نگاه پدرانه به معنای کنار گذاشتن حق و موازین دینی و الهی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: روحانیون باید با حفظ وحدت اجتماعی هدایت گری خود را شامل همه کنند و از نگاه منفعت طلبانه و حزب‌گرایی و جناح‌گرایی پرهیز کنند.
وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیون و طلاب، عرصه دعوت به ایمان است که برای انجام صحیح این کار باید در ابتدا از خود شروع کرده و از ایمان قلبی برخوردار باشیم و در ادامه این پیام را به دیگران برسانیم.
عابدینی تصریح کرد: دعوت به تقوا که یکی از ارکان جدی نماز جمعه است از دیگر رسالت روحانیون و طلاب است که این دعوت تشریفاتی نیست بلکه معارف و مفاهیم فراوانی را در خود دارد چراکه همه مسائل اخلاقی و نفسانی مبتنی بر کرامت بوده و کرامت مبتنی بر تقواست.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب باید پرچم داران بصیرت و تقوا باشند، گفت: داشتن بصیرت یکی دیگر از رسالت‌های روحانیون و طلاب است همانگونه که امام خمینی(ره) به خاطر بصیرت بالایی که داشتند فوراً به قانون کاپیتولاسیون اعتراض کرده و نقشه شوم آمریکا را نقش بر آب کردند.
عابدینی خاطرنشان کرد: در قصه برجام نیز که رهبری بارها دلواپسی خود را بر اساس مبانی قرآنی و سیره و سنن انبیاء و اولیای الهی اعلام کردند و راه را به ما نشان دادند نباید چشم خود را نسبت به دغدغه‌های ایشان ببندیم.
وی با بیان اینکه قرآن معدن بصیرت است، گفت: برجام جاده FATF را صاف کرد و زمینه را برای نفوذ و حضور دشمن فراهم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگر دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر باید اولویت‌ها را تشخیص داده و بر اساس اولویت بندی مباحث در راستای روشنگری و افزایش آگاهی مردم حرکت کند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان