۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح تقاطع خلیج فارس همزمان با سفر ریاست جمهوری به قزوین
کد خبر: ۲۱۵۴۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاونت فني و عمراني شهرداري قزوین خبر داد:

افتتاح تقاطع خلیج فارس همزمان با سفر ریاست جمهوری به قزوین

معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: تقاطع غيرهمسطح خليج فارس در مرحله اجراي آخرين اقدامات عمراني بوده و همزمان با سفر ریاست جمهوری به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.

افتتاح تقاطع خلیج فارس همزمان با سفر ریاست جمهوری به قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سيد محمد علمي، سرپرست معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه این سازمان با بيان اينکه عمليات اجرايي تقاطع غيرهمسطح خليج فارس مراحل پاياني را طي مي‌کند، اظهار کرد: اکنون با گذشت 23 ماه از اجراي اين پروژه، پيشرفت فيزيکي معادل 95 درصد حاصل شده است.

وي با بيان اينکه اين تقاطع غيرهمسطح در جنوب شهر قزوين محدوده ايستگاه راه آهن در ورودي جاده قزوين به بويين زهرا واقع شده است، اظهار کرد: به‌علت حجم انبوه تردد خودرو به خصوص ماشين آلات سنگين در ميدان سابق از سمت بويين زهرا و شرکت‌هاي حومه به طرف قزوين و از کمربندي زنجان و رشت به سمت جاده بويين زهرا، شاهد ترافيک نيمه سنگين در اين ميدان و تقاطع هاي مجاور بوديم.
این مسئول افزود: اين تقاطع در مسير جاده بويين زهرا به ساوه و سلفچگان و همچنين راه آهن قزوين، بمنظور افزايش ظرفيت ترافيکي تقاطع جاده بويين زهرا با خيابان اصفهان، تسهيل در دسترسي عبور و مرور به خارج شهر و ساماندهي ورودي شهر قزوين، سهولت در تردد شبکه ترافيکي مسير و افزايش رضايتمندي مردم در محور و نيز توسعه شهري و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد اجتماعي و اقتصادي احداث شده است .

علمی در ادامه اضافه کرد: از سال 1389مطالعات طرح جامع ترافيک در استان شروع شد که در سال1393به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيد، براساس اين طرح با احداث بزرگراهي به‌طول يک کيلومتر از جاده بويين زهرا به سمت قزوين و بالعکس و نيز احداث رمپ‌هاي جانبي و ميداني با شعاع و کاربري مناسبتر، معضل ترافيکي در اين ميدان حل مي‌شود، افزايش خطوط راه آهن شهر قزوين از يک خط به چهار خط از ديگر اهداف احداث اين تقاطع است.

وي تصريح کرد: در پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح خليج فارس 4/8 کيلومتر راه آسفالته، ساخت چهار دستگاه پل شامل 2 دستگاه به دهانه 26 متر و 2 دستگاه پل راه آهن با 2 دهانه 13 متري و ميدان ورودي شهر به شعاع 80 متر درنظر گرفته شده است، اين پل به‌صورت زيرگذر طراحي شده که رمپ اصلي به‌طول يک هزار و 200 متر توسط چهار عدد پل از جاده بويين زهرا به سمت داخل شهر متصل مي‌‎شود و داراي چهار پل در جاريز است که 2 دستگاه از آن‌ها براي خط راه آهن مي‌باشد و اين پروژه داراي 10 رمپ A   تا L  و يک ميدان اصلي است.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین مبلغ اعتبار ريالي پروژه را 210 ميليارد ريال اعلام و عنوان کرد: پيمانکار پروژه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس قرارگاه خاتم الانبياء(ص) گروه تخصصي شهيد رجايي مي‌باشد که از مهرماه سال 93 فعاليت خود را براي احداث اين تقاطع غيرهمسطح آغاز کرد و اکنون با گذشت 23 ماه به مرحله بهره برداري رسيده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس همزمان با سفر ریاست جمهوری به قزوین با اعتبار 250 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان