۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کسانی که لباس پیامبر بر تن آنهاست باید با تواضع رفتار کنند
کد خبر: ۲۱۵۴۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

کسانی که لباس پیامبر بر تن آنهاست باید با تواضع رفتار کنند

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه کسانی که لباس دین و پیامبر بر تن آنهاست باید با تواضع و به دوراز کبر با مردم رفتار کنند، گفت: معمم شدن طلاب نقطه عطفی در زندگی آنهاست.

کسانی که لباس پیامبر بر تن آنهاست باید با تواضع رفتار کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مراسم جشن عمامه گذاری 30 نفر از طلاب حوزه علمیه قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولین استانی و روحانیون در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در این مراسم اظهار کرد: علم اندوزی راه رسیدن به سعادت و کشف حقیقت است و در واقع کسانی‌که در این مسیر وارد می‌شوند با برداشتن لایه‌هایی که روی حقیقت را پوشانده‌اند، خود را به حق و حقیقت می‌رسانند.
وی افزود: اگر غدیرخم واقعه‌ای می‌شود که افرادی امام علی(ع) را به گوشه انزوا کشانده و حق امامت را از او سلب می‌کنند به این دلیل بود که راه علم را ترک کرده و جهل بر آنها غلبه کرده بود این در حالی بود که همه فرقه‌های مسلمین باور داشتند که امام علی(ع) افضل است.
مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اقتضای علم ایجاب می‌کرد که به در خانه علی بروند و در همه امور از آن حضرت مشورت بخواهند زیرا صراط مستقیم همین است.
وی عنوان کرد: روایت است که صراط مستقیمی که بارها در نماز یومیه خود تکرار می‌کنیم، امام علی(ع) است و کسی که از امام جدا شود از این مسیر منحرف شده است.

کسی نمی‌تواند بگوید که من نبوی هستم اما علوی نیستم

عباسی تصریح کرد: امام علی می‌فرمایند که من به راه‌های آسمانی آشناترم تا راه‌های زمینی و همچنین در جایی دیگر فرموده‌اند که در دلم علومی دارم که اگر بیان کنم همچون لرزیدن طناب دلق بر خود می‌لرزید.
وی ادامه داد: امام علی(ع) درِ ورود به شهر علم و منبع علوم هستند و کسی نمی‌تواند بگوید که من نبوی هستم اما علوی نیستم زیرا شدنی نیست.
مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: پیامبر بزرگ اسلام در زمان رحلت به امام علی اشاره‌ای کردند که یا علی نزدیک تر بیا و مطالبی را برای ایشان بیان فرمودند که وقتی از امام علی در مورد جزئیات مطالب سوال شد حضرت فرمودند که هزار باب علم را به من آموختند که از هر بابی هزار باب دیگر باز می‌شود.
وی در ادامه گفت: چنین شخصیت بزرگی که امامت ایشان در واقع اکمال دین و اتمام نعمت شد و خداوند عنایت خویش را به انسان‌ها با امامت امام علی(ع) تحقق بخشید.
عباسی خاطرنشان کرد: نورانیتی که امروز در جهان به واسطه انقلاب اسلامی، امام راحل، مقام رهبری، شهدا و مراجع عظام مشاهده می‌کنیم نتیجه علم و معرفتی است که در این زمان تحقق پیدا کرده است البته ناهنجاری‌هایی نیز در جامعه وجود دارد اما به طور کلی معرفت و علم بالا رفته است.
وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: معمم شدن طلاب نقطه عطفی در زندگی آنهاست زیرا در عرف جامعه افرادی که ملبس به لباس روحانیت شوند به عنوان روحانی شناخته می‌شوند و ظهور یک عالم با پوشیدن لباس روحانیت است.
مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به وظایف روحانیون عنوان کرد: پیغمبر عظیم الشان اسلام رسالت خویش را از خانواده خود شروع کرد زیرا کسی که در خانواده خود اثرگذار نباشد چگونه می‌تواند بر دیگران اثر بگذارد.
وی ادامه داد: همانگونه که مردم از روحانیون توقع دارند خانواده آنها نیز متوقع هستند زیرا لباس دین و پیامبر بر تن آنهاست بنابراین با ادب و تواضع و با پرهیز از کبر باید با مردم و اطرافیان رفتار کنند و از هر زمانی برای افزایش علم خود بهره بگیرند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان