۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۵۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۴۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار استان:

۵۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۵۰۰ عنوان برنامه در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

۵۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در قزوین برگزار می‌شود
 سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر استان قزوین اظهار کرد: امسال شعار «ما می توانیم» محور برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از گنجینه دفاع مقدس بهره برده و تلاش می‌کنیم نسل جوان و پرشور انقلابی جامعه را با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم.

وی افزود: امروز فرهنگ ایستادگی در مقابل ظالمان و حاکمان ستمگر جهانی باید برای نسل‌های آینده بازگو شود و دفاع مقدس بهترین الگو و فرصت است تا با استفاده از این تجارب در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام‌های بلندی برداریم.

طاهرخانی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل باید با الهام از آموزه‌های دوران دفاع مقدس برای تحقق برنامه ها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: با همه کمبود و تحریم‌ها اگر با روشهای اقتصاد مقاومتی کشور اداره می شد می توانستیم بر مشکلات فائق شده و مسیر را با ناملایمات کمتری ادامه دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین یادآورشد: مردم قزوین درمقطعی از دوران جنگ بیش از ۱۵۰۰ دستگاه کامیون کمک های مردمی را به جبهه های نبرد ارسال کردند تا از رزمندگان پشتیبانی کنند و امروز هم با اتکا به اقتصاد داخل کشور می‌توان به استقلال اقتصادی دست یافت.

۵۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان قزوین

وی در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس دراستان گفت: امسال ۵۰۰ عنوان برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد که رژه نیروهای مسلح، نشست علمی اساتید دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدا و شهدای گمنام استان، برگزاری یادوراه‌های شهدا در استان، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس از آن جمله است.

طاهرخانی اظهار داشت: مراسم نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید، رونمایی از کتب دفاع مقدس، حضور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تهران، مراسم شب خاطره رزمندگان، اجرای برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی در محل قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی در این هفته پیش بینی شده است.

وی گفت: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز توسط فرماندهان و رزمندگان و بازخوانی عملیات دفاع مقدس، معرفی نقش هنرمندان در دفاع مقدس در برنامه‌های مختلف، برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، فضاسازی شهری توسط شهرداریها، ادارات و نهادها، تجلیل از سربازان نیروهای مسلح، یادواره شهدای مدافع حرم، کلن زنی و افتتاح یادمان شهدای گمنام، سرکشی از خانواده های شهدا، اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس در مساجد و حسینیه ها توسط پایگاه‌های بسیج و برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این هفته در استان است.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه به عنوان روز اقتدار، صلابت نیروهای مسلح، روز رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری صنایع علمی و دفاعی کشور و تأثیر و نقش آن در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه ولایت مداری نامگذاری شده است.

طاهرخانی گفت: در روز پنجشنبه اول مهرماه که روز شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان نامگذاری شده مراسم تجلیل ازشهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، مدافعین حرم و خانواده های آنها، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم، تقدیر و پاسداشت سربازان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در روز جمعه برنامه شرکت در نماز جمعه، صیانت از حریم خانواده با ترویج سبک زندگی دینی و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی، روز شنبه سوم مهرماه بیان نقش جوانان در عرصه های دانش پژوهی و فناوری، روز بازگشایی مدارس، مراکز دانشگاهی و حوزوی، توجه به هنر و هنرمندان دفاع مقدس کشور و روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس، روز یکشنبه چهارم مهرماه انعکاس تاثیر اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر کردن تحریم و تهدیدات دشمن، همچنین توجه به پدافند غیرعامل در برنامه ها پیش بینی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین بیان کرد: در روز دوشنبه پنجم مهرماه، تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه (ع) وبزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان، جهادگران و پیش کسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد و در روز سه شنبه ششم مهرماه سخنرانی درموضوع دشمن شناسی، استکبارستیزی، تبیین انقلاب اسلامی، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و ایادی آنها برگزار خواهد شد.

طاهرخانی اضافه کرد: همچنین درروز چهارشنبه سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان آرا و نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید برنامه هایی اجرا خواهد شد.

وی از مردم خواست با شرکت در برنامه های هفته دفاع مقدس یاد این ایام را گرامی بدارند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان