۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نیاز جامعه به حجت الهی و امام از پیام‌های عید غدیر است
کد خبر: ۲۱۵۴۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۸:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین :

نیاز جامعه به حجت الهی و امام از پیام‌های عید غدیر است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: یکی از پیام‌های عید غدیر نیازمند بودن جامعه به حجت الهی و امام است شخصی که ادامه دهنده راه پیامبر باشد.

نیاز جامعه به حجت الهی و امام از پیام‌های عید غدیر است
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص پیام‌های عید بزرگ غدیرخم اظهار کرد: پیامبر آیات و قانون الهی را برای مردم آوردند؛ اما برای اجرای این قوانین ما نیازمند مجریانی برای پیاده کردن این قوانین و تبیین آنها برای مسلمانان هستیم.
وی در ادامه افزود: یکی از پیام‌های عید غدیر نیازمند بودن جامعه به حجت الهی و امام است شخصی که ادامه دهنده راه پیامبر باشد.
مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امام مجری اهداف رسالت است، اذعان کرد: امام باید از جانب خدای متعال نصب شود و بحث امامت اکمال دین است، همچنین اتمام نعمت الهی نیز با تعیین امامت شکل می‌گیرد.
وی امامت را یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی به بشر دانست و گفت: خدای متعال در قرآن می‌فرماید: ای پیامبر امری که بر تو نازل کرده‌ام به مردم ابلاغ کن.
عباسی ادامه داد: یعنی پیامبر فقط ابلاغ کننده و معرفی کننده امام به مردم است اما تعیین امام برعهده خدای متعال می‌باشد و به اندازه‌ای معرفی امام اهمیت دارد که در قرآن آمده؛ ای پیامبر اگر امام را معرفی نکنی رسالت الهی خود را به طور کامل انجام نداده‌ای.
وی با تاکید بر اینکه بدون امامت رسالت نبوت نیز ناقص می‌ماند، تصریح کرد: امام شناسی یکی از وظایف اصلی مسلمانان است، معرفت نسبت به جایگاه امامت زمینه پیروی و تبعیت از ایشان را فراهم می‌کند.
مدیر حوزه علمیه قزوین یکی از ویژگی‌های حضور امام را ایجاد وحدت در جامعه برشمرد و ابراز کرد: عملکرد همه گروه‌ها و جناح‌ها در یک کشور اسلامی به قله امامت و ولایت ختم می‌شوند، آخرین حرف را در جامعه امام مطرح می‌کند همانطور که امروز در زمان غیبت ولی فقیه فصل الخطاب در کشور است.
وی در خصوص برخی تندروی‌های در معرفی شیعه واقعی در جهان اسلام بیان کرد: افراط گری در هیچ زمینه‌ای شایسته نیست ائمه(ع) در همه زمینه‌ها ما را به تعادل و منطق دعوت کرده‌اند و خدای متعال کتاب قرآن را کتاب منطق و استدلال قرار داده است.
استاد حوزه علمیه قزوین در پایان با بیان اینکه این تندروی‌ها با پیام‌های امامت همخوانی ندارد، عنوان کرد: این افراطی گری‌ها که به خشونت منجر می‌شود با جنبه رحمت دین منافات داشته و عاملی برای انحراف از اصل دین است، اسلام بر پایه رحمت قرار دارد.
انتهاییام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان