۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قرارداد FATF منکر بسیار بزرگی است
کد خبر: ۲۱۵۴۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۸ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

قرارداد FATF منکر بسیار بزرگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: قرارداد FATF منکر بسیار بزرگی است، زیرا طبق نظر کارشناسان خواری، ذلت، حصر و زیر نفوذ دشمنان قرار گرفتن را برای ما به همراه می‌آورد.

قرارداد FATF منکر بسیار بزرگی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، در نشست ماهیانه ائمه جمعه استان قزوین که عصر روز گذشته(شنبه) در دفتر امام‌جمعه تاکستان برگزار شد، با تبریک میلاد امام هادی (ع)، اظهار کرد: ائمه جمعه در هر انتخاباتی، نقش پدرانه ایفا کنند؛ البته این به معنای خنثی عمل کردن نیست.
وی با بیان این‌که اگر ائمه جمعه خنثی عمل کنند، دیگران خلأ جایگاه پدرانه آن‌ها را پر می‌کنند، تصریح کرد: موضع پدرانه یک روحانی هدایت، بیان معیارها، موازین و حمایت از حق است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، حضور ائمه جمعه در حوزه‌های علمیه، به عنوان استاد را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: حضور ائمه جمعه با این جایگاه و مسئولیتی که دارند، فرصت بسیار ارزشمندی است و باید از این فرصت بیش از پیش استفاده کرد.
وی افزود: حضور ائمه جمعه در دانشگاه‌ها نیز بسیار اثرگذار خواهد بود اما معیارهایی برای ورود به این فضا وجود دارد که لازم است ائمه جمعه طبق ضوابط و قوانینِ تعریف شده، شرایط حضور خود را در فضای دانشگاهی فراهم نمایند.
عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت واقعه غدیر و انتقال پیام آن اشاره و خاطرنشان کرد: خدا در آخرین ماه‌های رسالت پیامبر (ص) به ایشان گفت: اگر رسالت خود را در واقعه غدیر به انجام نرسانی، هیچ کاری انجام نداده‌ای و این مهم گویای اهمیت واقعه غدیر است.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: مسیر و تکلیف همه انبیاء در غدیر مشخص شده و همه فِرَق مذهبی، احزاب و جناح‌ها نیز باید در مسیر غدیر قرار گیرند.
وی توجه جدی به محرم و دهه امر به معروف را ضروری دانست و اذعان کرد: این که ما برای معروف و منکر چه چیزهایی را مصداق قرار دهیم، مهم است و باید تلاش کنیم تا فضای مردمی را در این ایام به خوبی مدیریت نماییم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: قرارداد FATF منکر بسیار بزرگی است؛ زیرا طبق نظر کارشناسان خواری، ذلت، حصر و زیر نفوذ دشمنان قرار گرفتن را برای ما به بار می‌آورد.
عابدینی با تأکید بر این‌که اهم و مهم در مصداق معروف و منکر باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: اگر منکر جزئی در جامعه مطرح شود، نباید آن‌قدر مورد توجه قرار گیرد که صدای مقابله منکر بزرگ‌تری نظیر FATF به گوش نرسد.
امام‌جمعه قزوین در مسجد جامع تاکستان و در بین مردم این شهرستان، توجه به نقش اثرگذار حماسه راهپیمایی بین‌المللی اربعین در تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا را مهم ارزیابی کرد و گفت: رهبری بر روی پیاده روی اربعین توجه خاصی دارند و باید برای تقویت آن تلاش بیشتری انجام دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این همایش بزرگ معرفتی و ایمانی با مدیریت بسیار خوبی انجام شود تا مردم در بازگشت از عتبات عالیات با مشکل مواجه نشوند.
وی اضافه کرد: رهبری در موسیقی توجه به دو معیار «شهوت‌انگیز بودن» و «غفلت‌زا بودن» را لازم و ضروری دانسته‌اند و اگر به این معیارها که هیچ ابهامی در آن نیست توجه شود، بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف می‌شود.
آیت‌الله اسلامی، امام‌جمعه تاکستان هم در این نشست به تشریح اهمیت واقعه غدیر و ارزش و جایگاه آن پرداخت و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا اهداف غدیر بیش از پیش در جامعه و در بین جوانان ترویج شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان