۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پاسخ هوشمندانه سردار سلیمانی به پروژه نفاق و نفوذ
کد خبر: ۲۱۵۴۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۸ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

بعد از هجمه گسترده شایعات درباره حاج قاسم؛

پاسخ هوشمندانه سردار سلیمانی به پروژه نفاق و نفوذ

گسترش هجمات هماهنگ از سوی سیاستمداران غربی و برخی افراد در داخل و خصوصا انتشار آنها در فضای مجازی، سیاستی برنامه ریزی شده با هدف دو قطبی سازی جامعه است تا در فضای آن پروژه نفوذ خود را با هزینه کمتری مدیریت کنند.

 پاسخ هوشمندانه سردار سلیمانی به پروژه نفاق و نفوذ
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، احمدرضا روح الله زاد- دنیس رایس مشاور سابق امنیت ملی امریکا  اخیرا طی مصاحبه ای اعلام کرده که باید رفتاری که فرجامش، برجام شد در مورد ایران استمرار یابد. یعنی افزایش فشار در کنار باز گذاشتن باب گفتگو .
 
وی تاکید کرده است که باید میان رفتار سپاه و بسیج با دولت ایران تفاوت قائل شد چرا که سپاه و بسیج رویکردی تقابل گرایانه دارند ولی دولت ایران رویکرد تعامل جویانه دارند. لذا به زعم رایس باید میان این دو تفاوت قائل شد و به گونه ای عمل کرد تا هزینه ایران به دلیل رفتار سپاه و بسیج در منطقه افزایش یابد و ایران به فرجامی دیگر چون برجام تن دهد.
 
وی زیرکانه با ذکر نام سردار قاسم سلیمانی در برابر حسن روحانی در صدد است نوعی تقابل " سلیمانی – روحانی " را در حکومت ایران تعریف کند. در داخل نیز عده ای که یا واقعا از مسائل بدیهی سیاست بی بهره اند و یا آنکه دل بیمار دارند، این معنا را که مطلوب طراحان آن است، دنبال می کنند.
 
برخی وی را در ورود ایران به تحولات سوریه و عراق مقصر و متهم به پیدایش داعش می سازند. داعشی که امنیت را در دوکشور عراق و سوریه از بین برده و امنیت بسیاری از کشورهای منطقه و حتی فراتر از منطقه در افریقا و اروپا را به چالشی سخت کشیده است.
 
حتی گام از این نیز فراتر نهاده و وی را متهم می سازند که در امور دولت مداخله دارد. عده‌ای نیز رویکرد نظامی را مانع بزرگ توسعه می دانند، البته توسعه ای که منظور خودشان است،بی آنکه بیندیشند که نخستین مولفه توسعه امنیت است و امنیت تنها در اقتدار نظامی نهفته است، دست کم تاریخ ایران گواه بر این ادعا است. هرگاه ایران به لحاظ نظامی توانا بوده در ابعاد اقتصادی نیز شکوفا شده است.
 
 چرا که امنیت حاصل از اقتدار فکر تعدی را نیز از دشمنان باز می ستاند و در فضای امن، توسعه ممکن می شود. اخیرا نیز ادبیاتی هم مطرح شد که شخص سردار سلیمانی گزینه مطلوب یکی از جریان های سیاسی ایران برای ریاست جمهوری و رقابت با حسن روحانی است.
 
- گسترش این ادبیات هماهنگ از سوی سیاستمداران غربی و برخی افراد در داخل و خصوصا انتشار آنها در فضای مجازی، سیاستی برنامه ریزی شده است که هدفش ایجاد اختلاف در حوزه های تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور و به تعبیری دو قطبی سازی جامعه است تا در فضای آن پروژه نفوذ خود را با هزینه کمتری مدیریت کنند. زیرا وقتی فضای جامعه ملتهب شود نفوذ در ساختار های مهم سیاسی، امنیتی ، نظامی ، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با دشواری چندانی روبرو نخواهد بود و شناسایی عناصر نفوذی نیز سخت تر خواهد بود.
 
- با این گونه رفتار در واقع امنیت روانی جامعه را به چالش می کشند زیرا می دانند که وقتی جامعه ای از نظر روانی در امنیت باشد، پیگیری پروژه های هزینه زا برای آن جامعه ممکن نیست. خصوصا اینکه امنیت و آرامشی که اکنون در ایران حاکم است، خود موجب همبستگی و همگرایی اجتماعی در ایران و افزایش مشروعیت نظام حاکم است. این دقیقا همان چیزی است که مطلوب نظام سلطه نبوده و نیست. این امنیت در شرایطی است که همه همسایگان ایران از ناامنی مضاعف در رنج هستند. امنیتی که بی تردید نقش بخش های نظامی و امنیتی ایران در آن پر رنگ است و به تعبیری نقش اول را دارد.
 
- پیگیری این نوع ادبیات از سوی جریان سلطه که شکست های دردناکی را در تقابل با ملت ایران در کارنامه خود دارند و همآوایی برخی در داخل با آنان، نشان از آشفتگی دشمن در مواجهه با ایران دارد. آشفتگی هایی که نتیجه اراده ملت ایران برای رسیدن به حق و جایگاهی در نظام بین الملل است که از ان باز داشته شده است.
 
 - تردیدی نیست که تصمیم گیری در حوزه های مهم امنیتی در ایران همانند همه کشورهای جهان (منهای دولت های جاهلی عرب) بر عهده شورای عالی امنیت ملی  است که متشکل از رئیس جمهور، نمایندگان ولی فقیه،‌نمایندگان نهادهای نظامی و امنیتی، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و نماینده دستگاه سیاست خارجی می باشد و در این میان سردار سلیمانی مجری و هماهنگ کننده این تصمیمات است.
 
بنابراین وقتی نیروی نظامی ایران در سوریه و یا عراق حضور می یابد نشان از اراده سیاسی ایران برای مقابله با تهدیدات علیه منافع و امنیت ملی ایران است. حاج قاسم نیز همانگونه که خود اذعان داشته سرباز این اراده است.
 
نامه سرباز صفر انقلاب که بر ابرام و تداوم حضور خویش در لباس سربازی این مردم تاکید دارد، نشان از درک بالای وی از اهداف دشمن دارد و بصیرتی که نیاز همواره است و در هنگامه خطر و دشمنی بیشتر.
انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان