۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین امنیت اسراییل؛ واجب آمریکایی
کد خبر: ۲۱۵۴۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۷ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

باج بزرگ واشنگتن به تل‌آویو

امنیت اسراییل؛ واجب آمریکایی

آمریکا پس از ۱۰ ماه مذاکره سرانجام با اختصاص ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

امنیت اسراییل؛ واجب آمریکایی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آمریکا در کمک‎های عظیم مالی و نظامی خود به رژیم اسراییل، حد و مرزی نمی شناسد و هیچ شروطی را هم برای آن تعیین نمی‎کند؛ این حمایت گسترده، که البته باید پشتیبانی کامل دیپلماتیک و رسانه ای را هم بدان افزود، با چه منطقی صورت می‎گیرد؟ نقطه ثقل سیاست خاورمیانه ای ایالات متحده آمریکا، رابطه این کشور با اسراییل غاصب بوده است. 

ظرف روزهای گذشته مقامات رسمی از کاهش اختلافات آمریکا و اسراییل برای از سرگیری مذاکرات جدید با هدف دستیابی به یک بسته کمک نظامی ده‌ها میلیارد دلاری خبر دادند.

منابع آگاه کنگره آمریکا پیش‎تر تاکید کرده بودند: امیدواری‌ها برای از بین رفتن مهمترین مساله اختلافی بین آمریکا و اسرائیل برای امضای قرارداد جدید بسته کمک نظامی چند میلیارد دلاری واشنگتن به تل آویو، افزایش یافته و ظاهرا اسرائیل موافقت خواهد کرد تا در نهایت بخش عمده‌ای از این کمک نظامی را برای خرید تسلیحات ساخت آمریکا، هزینه کند.

رژیم صهیونیستی در مواضعی باج خواهانه ابراز می‎دارد: این یک امتیاز مهم خواهد بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ماه‌ها تنش در مذاکره با آمریکا، حاضر شده است به دولت اوباما بدهد؟!

امضای کج‎دستان منطقه زیر یک توافق ننگین

قرارداد تسلیحاتی واشنگتن - تل‎آویو؛

 آمریکا پس از 10 ماه مذاکره با رژیم صهیونیستی، سرانجام با اختصاص 38 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی برای 10 سال آینده موافقت کرد.

این مبلغ که در تاریخ آمریکا بی‎سابقه است، میزان کمک کنونی به رژیم صهیونیستی را که بالغ بر 3.1 میلیارد دلار است، به سالانه 3.8 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

قرارداد پیشین کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در سال 2018، پایان می‎پذیرد و قرارداد جدید، جایگزین آن خواهد شد تا بزرگ‎ترین تعهد یکجانبۀ تاریخ آمریکا در کمک نظامی رقم بخورد.

بر اساس این قرارداد، یکی از کمک‎های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی، سامانۀ دفاع موشکی خواهد بود که بالغ بر 500 میلیون دلار هزینه دارد. به نظر میرسد چپاول و دست درازی رژیم صهیونیستی در منطقه و آمریکا در کل خاورمیانه جیب پر پولی را برای خرید سلاحهای کشتار جمعی فراهم می‎آورد.

قرارداد تسلیحاتی واشنگتن - تل‎آویو؛

باراک اوباما سعی دارد با امضای این قرارداد، به انتقادات صهیونیست‎ها از دولتش پایان دهد و ادعای کمک نکردن به صهیونیست‎ها را باطل کند.

انتقادات صهیونیست ها از دولت اوباما به حدی رسیده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تصمیم داشت امضای قرارداد جدید کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق بیندازد، تا بتواند به قرارداد بهتری با رئیس جمهور آتی آمریکا برسد.

گفته می‎شود، آمریکا و رژیم صهیونیستی توافق «بزرگ‌ترین بسته حمایت نظامی» واشنگتن از یک دولت خارجی در طول تاریخ را امضا کردند.توافق جدید شامل این مسئله خواهد بود که اسرائیل نمی‌تواند به‌دنبال منابع مالی بیشتری از کنگره فراتر از کمکهای مالی در بسته جدید باشد. اسرائیل در این قرارداد جدید متعهد خواهد شد تا از کمکهای نظامی آمریکا برای خریداری تسلیحات آمریکایی استفاده کند و از سایر کشورها اقدام به خرید تسلیحات نظامی نکند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی کمک نظامی 38 میلیارد دلاری واشنگتن به تل آویو را نشان دهنده روابط مستحکم و پایدار آمریکا واسراییل دانست. بنیامین نتانیاهو با تشکر از اوباما، دولت وکنگره آمریکا بعلت بزرگترین کمک نظامی به اسراییل آن را تضمین کننده منافع دوطرف  در غرب آسیا برشمرد. آمریکا متعهد شد، ظرف 10 سال 38 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک نظامی کند.

مشاور امنیت ملی اوباما گفت: این قرارداد اتحاد قوی آمریکا با دوستش اسراییل را نشان می‎دهد. سوزان رایس در ادامه افزود: امضای این توافق نامه نشان دهنده این است که آمریکا همواره، امروز ، فردا و نسل‎های آینده در کنار اسراییل خواهد بود.

اما در مقابل ژاکوب ناگل مشاور امنیتی رژیم اشغالگر قدس، به همتای آمریکایی خود نان قرض داد. وی گفت: این توافق نامه شاخص اتحاد محکم میان تل‎آویو و کاخ سفید است. وی در ادامه خوش رقصی خود برای آمریکا تصریح کرد: اسراییل دوست و متحد راهبردی قابل اتکا و شریکی مهم تر از آمریکا ندارد.

پشیمانی 48 ساعته از میزان قرارداد!

قرارداد تسلیحاتی واشنگتن - تل‎آویو؛

از طرفی سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با اعتراض به بسته 38 میلیارد دلاری کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو، گفت که آمریکا باید با ارائه کمک بیشتر به اسرائیل به ایران نشان دهد که اگر کاری خلاف میل آمریکا کنند، واشنگتن به تل‌آویو پول بیشتری می‌دهد.

 با گذشت 48 ساعت از توافق جنجالی رژیم صهیونیستی و آمریکا در زمینه بسته کمک نظامی 38 میلیارد دلاری آمریکا به تل‌آویو، سناتور «لیندسی گراهام» از ایالت «کارولینای جنوبی» بشدت با حجم آن مخالفت کرد و پیشنهاد داد که کنگره بسته کمک نظامی بزرگتری به رژیم صهیونیستی بدهد.

پایگاه تحلیلی «آنتی‌وار» در این خصوص گزارش کرد، تل‌آویو در نهایت بسته کمک نظامی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را پذیرفت و قول داد که به دنبال بودجه اضافی از کنگره آمریکا نباشد.

با این حال، گراهام دست بردار نیست و تأکید دارد که کنگره محدود به این توافق جدید نیست و آزادانه می‌تواند میلیاردها دلار اضافی به رژیم صهیونیستی کمک نظامی دهد.

طبق این گزارش، گراهام می‌گوید قصد دارد طرحی را برای ارائه کمک اضافی 1.5 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تنها برای سال جاری میلادی ارائه دهد و پیشنهاد داده است که کنگره آزاده می‌تواند هر سال در صورت تقاضای رژیم صهیونیستی، مبالغ مشابهی را بعنوان کمک به اسرائیل به تصویب درآورند.


قرارداد تسلیحاتی واشنگتن - تل‎آویو؛

امنیت اسراییل واجب‎تر از نان شب آمریکایی‎ها

درپی کمک چهل میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی؛ ارنست: امنیت اسرائیل اولویت ملی آمریکاست. سخنگوی کاخ سفید: دولت‎های آمریکا تامین امنیت اسرائیل را در زمره طرح های با اهمیت و دارای اولویت ملی خود می دانسته اند.

جاش ارنست همچنین با اشاره به امضای توافقنامه کمک نظامی نزدیک به 40 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و استقبال گسترده‎ای که جمهوریخواهان و ایپک از آن داشته‎اند گفت: «حتی ایپک که از انتقاد از سیاست‎های دولت اوباما هم دریغ نمی‎کند از این توافق حمایت کرده است.

سه سال پیش بود که رئیس جمهور کامل شدن این توافق را در زمره طرح‎های دارای اهمیت و اولویت دار امنیت ملی قرار داد. دولت‎های دموکرات و جمهوریخواه همواره تامین امنیت نزدیکترین همپیمان آمریکا در خاورمیانه را در زمره طرح‎های با اهمیت و دارای اولویت ملی خود می‎دانسته اند.» 

باج بزرگ واشنگتن به تل‎آویو در آستانه انتخابات

گرچه نقش لابی یهود و طرفداران غیریهودی اسرائیل در آمریکا بسیار مهم، موثر و حتی در مقاطعی تعیین‌کننده بوده، اما به نظر می‌رسد که منافع استراتژیک آمریکا نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در تداوم سیاست‌های آمریکا در قبال اسرائیل داشته است. 



قرارداد تسلیحاتی واشنگتن - تل‎آویو؛

کمک آمریکا به اسرائیل در طول اولین دهه تاسیس آن کشور بسیار اندک بود و شامل کمک‌های نظامی نمی‌شد. اگرچه روابط آمریکا و اسرائیل در دوره کندی تا حدی توسعه یافت، اما در واقع حمایت جدی و گسترده آمریکا از اسرائیل با فروش گسترده سلاح و کمک‌های چند میلیارد دلاری سالانه به دوره نیکسون از حزب جمهوریخواه برمی‌گردد. یعنی رئیس‌جمهوری که بدون حمایت یهودیان بر سر کار آمده بود و مانند هر جمهوریخواه دیگر انتظار حمایت سیاسی و کمک انتخاباتی از یهودیان را نداشت. 

اما هر اندازه از عمر جمهوریت در آمریکا می‎گذرد، وابستگی دیوانه‎وار نامزدهای رییس جمهوری در آمریکا بیشتر می‎شود. بر هیچ ناظر سیاسی و حتی توده مردم پوشیده نیست که؛ امروز سازوکارهای انتخاباتی در ایالات متحده متأثر از حمایتهای صهیونیستی است. یهودیان اسراییلی که امروز به واسطه انباشت دلارهای آمربکایی در بانکهای یهودی در سرار دنیا به صهیونیسم بین‎الملل تبدیل شده اند.

البته در عصر حاضر مولفه‎های قدرت به شدت تغییر کرده است و تکیه صرف بر تسلیحات نظامی هر دولتی را به ورطه نابودی خواهد سپرد. بویژه دولت نامشروعی مثل اسراییل که مشروعیت خود را در گرو دپوی اداوات جنگی و توپ و تانک متصور شده است.

امروز قدرت معنوی  و اقتدار مادی جمهوری اسلامی ایران لرزه بر تن جاهلان و بازیگران معلوم الحال منطقه و فرامنطقه انداخته است. قدرتی که پیش از هر چیز، برگرفته از پشتوانه مردم انقلابی و پیروی از محور مدبّرانه ولی امر مسلمین جهان نشأت گرفته است. سرچشمه‎ای لایزال که قریب به چهار دهه است کابوس شب و روز زوردمداران و متجاوزان منطقه ای و فرامنطقه ای شده است.

قرارداد تسلیحاتی واشنگتن - تل‎آویو؛

اگر قرار بود تجهیزات نظامی - تجاوز به کشورهای مستقل - خون ریزی و جنایت در یمن و سوریه و... ایجاد امنیت به همراه داشته باشد پس باید پرسید حلقه استکبار آمریکایی و صهیونیستی در کدامین جبهه پیروز میدان شده است؟!!

جامعه جهانی به خوبی می‎داند، جنگ افزارهایی که امروز بر سر مردم  بی دفاع یمن و سوریه و عراق و ... آوار می‎شود، هدیه واشنگتن و تل‎آویو به اعراب مرتجع منطقه است. رژیم اشغالگر قدس با حمایت‎های بی‎پایان آمریکا در خیال تأمین امنیت پوشالی و کاریکاتوری خود غوطه‎ور است. حکایت رژیم صهیونیستی، روایت از حیوان درنده خویی را دارد که پیر و فرسوده دیگر راه گریزی جز مرگ و تباهی ندارد. "حکایت حماری که در گل مانده"!!  


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان