۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عده‌ای به علت جهالت و برخی از روی خیانت مخالف افزایش توان نظامی کشور هستند
کد خبر: ۲۱۵۳۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۶ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

امام‌جمعه قزوین:

عده‌ای به علت جهالت و برخی از روی خیانت مخالف افزایش توان نظامی کشور هستند

امام جمعه قزوین بیان کرد: برخی از روی جهالت و نادانی و برخی از سر نفاق و خیانت نگاهشان این است که ما نباید قدرت نظامی کشور را افزایش داده و به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» عمل نماییم.

عده‌ای به علت جهالت و  برخی از روی خیانت مخالف افزایش توان نظامی کشور هستند

به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین با تبریک ولادت امام هادی (ع) اظهار کرد: امام هادی (ع) می‌فرماید: «هر کس مطیع خدا شود، همه عالم مطیع او می‌شود»؛ رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نمونه‌های بارز این معنا هستند.

 

وی ادامه داد: حتی اگر پدر و مادری می‌خواهند فرزندشان از آن‌ها اطاعت کنند باید مطیع خداوند شوند و اگر این مسیر را دنبال کنیم حتی گاهی دشمنان ما نیز نمی‌توانند خارج از اراده ما کاری انجام دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امام هادی (ع) در حدیثی دیگر فرموده: دنیا بازاری است که عمر، جوانی، آبرو و جان انسان در آن به عنوان کالای آن به حساب می‌آید.

 

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: برخی‌ها در دنیا حریت، آزادگی و شرفشان را برای چیزهای دنیایی می‌فروشند؛ اما برخی به تأسی از سیدالشهدا (ص) به هیچ قیمتی حاضر نیستند حریت و آزادگی‌شان، دچار خدشه و آسیب شود.

 

وی اضافه کرد: در تقسیم‌بندی امام هادی النقی (ع) اعیاد به عید فطر، عید قربان، عید غدیر و عید جمعه تقسیم می‌شوند و باید تلاش کنیم از شکوه و عظمت نماز جمعه به عنوان نعمت الهی بیشترین استفاده و بهره را ببریم.

 

امام‌جمعه قزوین به عید غدیر و اهمیت آن نیز اشاره و با تأکید بر اینکه آینده جهان را برکه برکات غدیر خم خواهد ساخت، تأکید کرد: واقعه غدیر، حلقه اتصال پیروان همه مکاتب آسمانی، فرقه‌های مذهبی شیعه و سنی، جناح‌ها و احزاب است و همه این‌ها در برکه غدیر به یکدیگر می‌پیوندند.

 

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود، سالروز درگذشت شاعر اهل بیتی، مؤمن و انقلابی، مرحوم شهریار را تسلیت گفت و قطعه‌ای از سروده‌های ایشان در وصف امام علی (ع) را قرائت کرد.

 

وی در ادامه به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره و بیان کرد: صهیونیست‌ها با همراهی امریکایی‌ها و به بهانه ایجاد نظم و امنیت به اردوگاه صبرا و شتیلا حمله و 3 هزار و 297 انسان بی‌گناه را به مظلومانه‌ترین شکل به خاک و خون کشیدند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در این بین جامعه جهانی و مدعیان دفاع از حقوق بشر، سکوت اختیار کردند و این برخورد آن‌ها معنی دموکراسی و حقوق بشر را تغییر داد و از آن پس حرف آن‌ها از حقوق بشر را به معنای کشتار انسان‌های بی‌گناه تفسیر و ترجمه می‌کنیم.

 

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: امروز به برکت قدرت و توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی، هیچ کسی اجازه چنین برخوردهایی را با مسلمانان نخواهد داشت.

 

وی در فراز دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: درایت امام خمینی (ره) دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را به فرصتی برای افزایش وحدت، عزت و اقتدارِ کشور تبدیل، و دشمن را از این اقدام پشیمان کرد.

 

امام‌جمعه قزوین به حمایت بلوک شرق و غرب از بعثی‌ها اشاره و تأکید کرد: هماهنگی آنها به ما نشان داد که امنیت کشور را تنها در داخل مرزهای کشور نمی‌توانیم حفظ کنیم و امروز حضور ما در سوریه و برخی دیگر از کشورها برای حفظ امنیت کشور است.

 

عابدینی افزود: برد موشک‌های ما نسبت به زیاده‌خواهی‌های امریکا و متحدانش افزایش می‌یابد و این که برد موشک‌های ما تا 3 هزار کیلومتر افزایش یافته و کشور را از مخاطرات حفظ می‌کند، یکی از آثار جنگ تحمیلی است.

 

وی با تأکید بر این که به هر میزانی که برد موشک‌های ما افزایش یابد، شعاع نفوذ استکبار جهانی محدودتر می‌شود، گفت: متأسفانه برخی از روی جهالت و نادانی و برخی از سر نفاق و خیانت نگاهشان این است که ما نباید قدرت نظامی کشور را افزایش داده و به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» عمل نماییم. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: این‌ها گرگ‌هایی هستند که لباس میش پوشیده‌ و می‌خواهند امت اسلامی در برابر خطرات استکبار جهانی غافل و آسیب پذیر باشد.
انتهای پیام/2002

 

منبع: سایت دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان