۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امنیت و اقتدار کشور مرهون رشادت‌های شهدای مدافع حرم است
کد خبر: ۲۱۵۳۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۶ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا:

امنیت و اقتدار کشور مرهون رشادت‌های شهدای مدافع حرم است

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا گفت: اقتدار و امنیت امروز ما مرهون ایثار و رشادت‌های شهدای مدافع حرم است و صبر خانواده‌های آن‌ها در کنار ایستادگی مردم، ثمره‌ای چون پیروزی های امروز را دارد.

امنیت و اقتدار کشور مرهون  رشادت‌های شهدای مدافع حرم است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا شب گذشته (پنج شنبه) در نخستین یادواره کشوری مدافعان حرم که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای حفظ هویت اسلامی و انقلابی خود در مقابله با استکبار جهانی تاکنون مراحل مختلفی را سپری کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در وضعیت و موقعیتی متفاوت قرار داریم، گفت: امروز همان فریادهای که دهه‌های گذشته در ایران بلند بود از زبان جوانان برومند سوریه، لبنان، عراق، بحرین، فلسطین و سراسر عالم اسلام شنیده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: این فریادها تبدیل به یک حرکت اقتدارآفرین شده است و دشمنان برای خاموش و متوقف کردن این فریاد تمام قوا در مقابل این حرکت ایستاده‌اند.

ابوترابی فرد در ادامه اضافه کرد: دشمن با تمام توان قوای نظامی، سیاسی و رسانه‌ای در سوریه، بحرین و یمن حضور یافت تا فریاد مقاومت جوانان حزب الله را خاموش کند، همچنان که در هشت سال دفاع مقدس مقابل ایران ایستاده بود.

وی افزود: دشمنان گمان می کردند میتوانند ظرف چند ساعت دمشق و بغداد را تصرف کنند، اما طعم تلخ شکست را در کشور سوریه چشیدند.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ابرازکرد: اگر مدافعان حرم نبودند بغداد و دمشق در زیر چکمه‌های مزدوران استکبار قرار می‌گرفت و سوریه و عراق به اردوگاه مزدوران غربی تبدیل می‌شد.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: شهدای حرم تهدیدهای دشمنان را در سوریه و عراق به فرصت تبدیل کردند و پرچم پیروزی را بر قله جهان اسلام برافراشتند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم اجازه ندادند خون جانبازان، آزادگان و شهدای اسلام زیر چکمه دشمنان پایمال شود، اذعان کرد: امروز برادران و رزمندگان افغانی، پاکستانی، سوری، عراقی و لبنانی در کنار فرماندهان دفاع مقدس ایران نمادی از وحدت و انسجام را در رویارویی با دشمنان را به وجود آورده‌اند.

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا عنوان کرد: اقتدار و امنیت امروز ما مرهون ایثار و رشادت‌های شهدای مدافع حرم است و صبر خانواده‌های آن‌ها در کنار ایستادگی مردم، ثمره‌ای چون پیروزی های امروز را دارد.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدافعان حرم نماد صبر و پیوند امت مسلمان هستند، خاطرنشان کرد: در جنگ نرم با افق‌های مطلوب فاصله داریم و باید همانند جنگ سخت با دشمنان مقتدرانه ظهور کنیم تا اقتدار ایران را نشان دهیم.

فریدون همتی، استاندار قزوین اظهار کرد: استان قزوین مفتخر است نخستین یادواره کشوری شهدای مدافعان حرم را در شهر شهیدان بابایی، رجایی، لشگری، ۳ هزار شهید و۱۰ هزار ایثارگر برگزار کند.

وی افزود: به ابتکار و هماهنگی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی شاهد چنین یادواره بزرگی در سطح استان هستیم و این مهم نشان دهنده اهمیت ارزش‌های دینی و معنوی در بین مسئولان  و مردم قزوین است.

استاندار قزوین با اشاره به برگزاری یادواره مدافع حرم در قزوین گفت: پیام نخست یادواره این است که راه شهدا ادامه دارد و همه ملت ایران در صف دفاع از ارزش‌های انقلاب و تقدیم جان خود در این راه هستند.

همتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت تصریح کرد: امنیت بی نظیر کشور که به همت نیروهای مسلح، دستگاه های امنیتی، انتظامی و مردم وجود دارد باید شکرگزاری و مراقبت شود.

وی در ادامه اضافه کرد: این امنیت را باید برای مردم تبیین کنیم و دولت در موضوع امنیت چه  در داخل و خارج کشور و بویژه در سوریه، عراق و هر جا که نیاز به دفاع از ارزش‌ها و تامین امنیت کشور باشد، در دستور کار و اولویت قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه امنیت زیرساخت و اساس حرکت کشور است، ابراز کرد: حضور مردم پشتوانه گرمی برای نظام و انقلاب اسلامی ایران است، که باید آن را قدر دانست.

گفتنی است؛ در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان ، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند.

انتهای پیام/1404 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان