۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مدافعان حرم قدرت اسلام را در دنیا توسعه داده‌اند/نمایش فصل شیدایی نمونه حماسه بزرگ فرهنگی در استان
کد خبر: ۲۱۵۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۶ ساعت: ۷:۱۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین :

مدافعان حرم قدرت اسلام را در دنیا توسعه داده‌اند/نمایش فصل شیدایی نمونه حماسه بزرگ فرهنگی در استان

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: شهدا انسان‌های وارسته‌ای هستند که ولایتِ ولی امر مسلمین جهان، امام مسلمین و نائب امام عصر (عج) را در سرزمین شامات به جریان درآورده و قدرت اسلام را توسعه داده‌اند.

مدافعان حرم قدرت اسلام را در دنیا توسعه داده‌اند/نمایش فصل شیدایی نمونه حماسه بزرگ فرهنگی در استان

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به  بشارت‌هایی که خداوند به شهدا و رزمندگان داده  اظهار کرد: خدای متعال به شهدا و مجاهدان راه حق، اجر و پاداشی بزرگ را بشارت داده است.

وی بشارت بهشت را یکی دیگر بشارت‌‌های خداوند به شهدا و مجاهدان راه حق دانست و تأکید کرد: خدای متعال می‌فرماید: فرشتگان بر آن‌هایی که عهد بندگی بستند و ربوبیت خدا را پذیرفته و پای عهد و پیمان خود با خدا ایستادند، نازل می‌شوند.

 


امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: پیام‌های ملائکه‌‌ای که بر مجاهدان نازل می‌شوند، هراس نداشتند و غمگین نشدن در مقابل دشمنان، و بشارت بهشت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که حیات معنوی و حیات طیبه بشارت سوم خداوند به شهدا و مجاهدان است، تصریح کرد: خداوند تأکید می‌کند: به شهیدان راه خدا مرده نگویید زیرا آن‌ها زنده‌اند و شما متوجه این معنا نیستید.

وی در این خصوص ادامه داد: خداوند در جای دیگر از قرآن می‌فرماید نه تنها نباید گمان کنید که شهدا مرده‌اند، بلکه این فکر هم نباید در ذهن شما خطور کند، زیرا هیچ‌گاه مرگ آن‌ها را دربر نگرفته و شهدا فوق این معنا هستند.

عابدینی به چهارمین بشارت خداوند به شهدا اشاره و یادآور شد: شهدا مبلغ دین و ادامه دهنده راه انبیاء هستند و آن‌ها جهان را به تبعیت از فرستادگان خدا و پیام‌آوران وحی، ترغیب می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: حمایت از مستضعفان عالم یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا و مجاهدان است و آن‌ها همانند همه انبیاء، ائمه اطهار و اولیاءالله از محرومان و مستضعفان عالم حمایت و پشتیبانی می‌کنند.



 وی بیان کرد: شهدا انسان‌های وارسته‌ای هستند که ولایتِ ولی امر مسلمین جهان، امام مسلمین و نائب امام عصر (عج) را در سرزمین شامات به جریان درآورده و قدرت اسلام را توسعه داده‌اند.

 امام‌جمعه قزوین گفت: خداوند بشارت می‌دهد که شهید کسی است که پس از شهادت، بلافاصله به بهشت دعوت می‌شود و پس از ورود به بهشت می‌گوید: ای کاش خانواده‌ام می‌دانستند که من از زندگی محروم نشده‌ام، بلکه مشمول غفران الهی قرار گرفته و از مکرمین، که بالاترین مقام نزد خداوند است، قرار گرفته‌ام.

 وی بیان کرد: نمایش فصل شیدایی که به همت تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، نمونه‌ای از یک حماسه ارزشمند فرهنگی در استان بود.

انتهای پیام/7006

منبع: سایت دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان