۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امنیت کشور حاصل ایثارگری مدافعان حرم است/ بزودی سوریه و عراق از لوث وجود استکبار جهانی پاک می شود
کد خبر: ۲۱۵۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۵ ساعت: ۲۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

جنتی در اولین یادواره کشوری مدافعان حرم:

امنیت کشور حاصل ایثارگری مدافعان حرم است/ بزودی سوریه و عراق از لوث وجود استکبار جهانی پاک می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهدای مدافع حرم حماسه‌ها و افتخاراتی در دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) آفریدند که اگر رشادت‌های آن‌ها نبود امروز باید با داعش، القاعده و دشمنان اسلام در مرزهای ایران می‌جنگیدیم.

امنیت کشور حاصل ایثارگری مدافعان حرم است/ بزودی سوریه و عراق از لوث وجود استکبار جهانی پاک می شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم عصر امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام ابوترابی، حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، فریدون همتی استاندار، سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و نمایندگان استان قزوین در مجلس شواری اسلامی و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار کرد: آنچه از گنجینه عظیم اسلام امروز در اختیار ما است مرهون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا از آغاز بعثت پیامبر اکرم(ص) تا کنون است.
وی با بیان اینکه پیروزی‌های صدر اسلام و انقلاب اسلامی ایران مرهون فداکاری‌ها و شهادت‌های جوانان اسلام است، ابراز کرد: نهال انقلاب امروز به درخت تناوری تبدیل شده است که هیچ یک از طوفان‌ها و تندبادهای که در اطراف کشور اسلامی ایران رخ می‌دهد اثری برآن نخواهد گذاشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم حماسه‌ها و افتخاراتی در دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) آفریدند که اگر رشادت‌های آن‌ها نبود امروز باید با داعش، القاعده و دشمنان اسلام در مرزهای ایران می‌جنگیدیم.
جنتی با اشاره به صبر و استقامت خانواده‌های شهدای مدافع حرم بیان کرد: اگر خانواده‌های شهدا آن‌ها را در این مسیر با صبر خود یاری نمی‌کردند دیگری اثری از عتبات مقدسه ما در سوریه،‌ لبنان و عراق نبود.
وی در ادامه اضافه کرد: اگر ایستادگی و پایمردی مردان جمهوری اسلامی در عراق نبود امروز این کشور از بین رفته و اثری از حرم اهل بیت(ع) در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا نبود و به دست داعش منهدم می‌شد.
این مسئول با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اذعان کرد: کسانی که در راه خدا  تلاش و ایستادگی  می‌کنند و سختی‌ها و ناملایمات این راه  را تحمل می‌کنند خداوند متعال آن‌ها را یاری می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر شخصی که در مسیر خداوند گام بردارد پروردگار او را نصرت می‌دهد و در  دوران 8 سال دفاع مقدس این نصرت محقق شده چرا که در این دوران ملت با دست خالی در برابر ارتش مجهز به همه قدرت‌ها و سلاح‌های نظامی توانست دشمن را شکست بدهد.
وی با بیان اینکه از 5 سال قبل آنچه که تحت عنوان بهار عربی در کشورهای عربی راه افتاد،   عنوان کرد: کشورهای تونس، بحرین، یمن، مصر و لیبی به دنبال هم یکایک سقوط کردند و دشمنان در صدد افتادن این اتفاق در کشوریه سوریه بودند.
جنتی افزود: ترکیه، قطر، عربستان و مزدوران در سراسر جهان  با تمام قوای نظامی و مالی به میدان آمدند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند اما با گذشت 5 سال این مهم محقق نشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: شکست دشمنان در کشورهای اسلامی عراق، سوریه در سایه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم است.
وی بیان کرد: امروز دنیا اعتراف می‌کند جمهوری اسلامی پرنفوذترین کشورها در منطقه است و این ملت شکست‌ناپذیر است و با ایمان به خدا ، آمادگی و روحیه ایثار و شهادت و صبر و استقامت خانواده‌ها تا ابد سربلند خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور سوریه و عراق از وجود دشمنان و لوث وجودی استکبار جهانی پاک می‌شود و پرچم اسلام در تمام منطقه برافراشته می‌‌‌شود.
گفتنی است؛ این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از سراسر کشور و کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان و همچنین خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان قزوین نیز در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان