۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امسال ۳۵۰ هزار تن کلزا در کشور تولید می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۵ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

امسال ۳۵۰ هزار تن کلزا در کشور تولید می‌شود

با برنامه ریزی انجام شده در سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از ۳۵۰ هزار تن دانه های روغنی کلزا در کشور تولید شود.

امسال ۳۵۰ هزار تن کلزا در کشور تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ،عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از ۳۵۰ هزار تن دانه های روغنی کلزا در کشور تولید شود.

وی گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا خواهد رفت و پیش بینی می شود۳۵۰ هزار تن محصول از این اراضی کشاورزی برداشت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: سیستهای تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کلزا کاران توانسته انگیزه لازم را در کشاورزان ایجاد کند تا در این بخش شاهد افزایش بهره وری باشیم.

کشاورز بیان کرد: دولت در مسیر حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور بسته های حمایتی را برای مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا و همچنین بذر کارهای یارانه ای با ۵۰ درصد یارانه برای کلزاکاران پیش بینی کرده است.

این مسئول بیان کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته هر کیلو ۲ هزار و ۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود.

کشاورز یادآورشد: برای حفظ و پایداری تولید گندم با کنترل علفهای هرز و کنترل بیماری‌ها و آفات گندم باید برنامه ریزی کرد تا نتایج کار مفید باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کشت کلزا میتوان نسبت به تامین روغن مورد نیاز داخل کشور اقدام و از خروج ارز از کشور به مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار در سال جلوگیری کرد.

وی درپایان خاطر نشان کرد:باتوجه به ضرورت موضوع واهمیت تولید روغن در داخل کشور با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در یک پروسه ۱۰ ساله بیش از ۷۵ درصد ار روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان